Class - span
Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 30-04-02 22:49

Davs NG!

Jeg er stødt ind i et lille problem... Jeg har en overskrift med stor
skrift (24pt), teksten er eksempelvis:

"Koncept"

Mit problem er at jeg gerne vil have "K'et" til at være gråt og "oncept" til
at være sort... - men jeg kan ikke hitte ud af det...

Jeg har oprettet 2 "span" i min CSS.

span.grey og span.black og tildelt de forskellige tekstdele de forskellige
class'er, men det virker ikke. Hvad gør jeg forkert? eller hvordan gør jeg?
--------------------
htmlkode:
-----------------------
CSSkode:
span.grey { color:#666666; }

span.black { color:#000000; }

Henrik Dvoracek

http://www.supplier.dk
- Stedet, hvor leverandører og kunder mødes!

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 30-04-02 23:39

Henrik Dvoracek wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> class'er, men det virker ikke. Hvad gør jeg forkert? eller hvordan gør jeg?

I min browser (IE50) virker det OK!
Men er det ikke lidt 'voldsomt' at bruge spans?

black { color:#000000; }
grey{ color:#666666; }

/Carsten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 01-05-02 15:30

Carsten Nielsen <carsten@codeguru.dk> wrote in

> Men er det ikke lidt 'voldsomt' at bruge spans?
>
> black { color:#000000; }
> grey{ color:#666666; }

nogen undskyldning for at bruge den. Brug *altid* <span> i stedet.

--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-02 23:48

Tue, 30 Apr 2002 23:48:31 +0200, skrev "Henrik Dvoracek"
<hd@supplier.dk>:

> [...]
>class'er, men det virker ikke. Hvad gør jeg forkert? eller hvordan gør jeg?

Det virker godt nok her, mon ikke det er synsbedrag?
Det er svært at se forskel på grå og sort, prøv at erstat #666666
med f.eks. #ff0000 (bare som test) og så vil du tydelig se, at
det virker (ellers er der en fejl et andet sted.

Men jeg ville nok forenkle kodningen lidt.

span.grey { color:#666666; }
..black { color:#000000; }

og så

--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Henrik Dvoracek

Dato : 01-05-02 00:22

> [...]
> det virker (ellers er der en fejl et andet sted.
>
> Men jeg ville nok forenkle kodningen lidt.

Tænk! - jeg har slet ikke tænkt over at det måske var farveforskellen der
ikke var så stor... - Sorry!

Tak for hurtigt svar til begge!