Jetdysse !
Fra : Lars Helboe

Dato : 30-04-02 20:44

Min altid opfindende svigerfar har et spørgsmål, som han har bedt mig kaste
ud her.

Han skal bruge en jetdysse. En dysse som kan forvandle et lufttryk til en
voldsom kraft.

Det er ikke mange oplysninger, men jeg håber nogle her ved hvor man kan få
sådan en sag henne.

Lars Helboe
Uller-Matic

www.sitecenter.dk/loga

Fra : Ole

Dato : 30-04-02 21:41

Hvor stort er lufttrykket og hvor meget luft skal passere ?
Ved forholdsvis lave tryk, kan man regne med en dyssevinkel på 15 grader,
indgangsarealet skal svare til luftmængden og udgangsarealet skal være så
stort at trykket er faldet til lidt over omgivelsestrykket, på den måde får
man den bedste omsætning fra tryk til hastighed.
Eks: Hvis indgangsåbningen er 1cm2, trykket er 50Bar (og den tilførte
luftmængde er så stor at trykket kan holdes), skal afgangs arealet være
50cm2, trykket er så 1Bar.

--
Hilsen Ole

Mail til: o.n.l@zmail.dk -fjern z og adressen virker !