MS Windows
briani 27239
skrivebords shortcut
Fra : P.Sørensen

Dato : 30-04-02 20:35

Jeg plejer at have subj. på proceslinien, ved siden af Start knappen,
således, at jeg altid kan få skrivebordet forrest igen.
Men den er forsvundet af en eller anden grund.
Hvordan er det nu, man får den tilbage?
Preben

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : Martin Østerberg

Dato : 30-04-02 20:49

On Tue, 30 Apr 2002 21:35:25 +0200 skrev "P.Sørensen" <psi@vestnet.dk>
....:

> [...]
>således, at jeg altid kan få skrivebordet forrest igen.
>Men den er forsvundet af en eller anden grund.

Jeg prøvede for sjov skyld at fjerne den. For at lægge den ind igen,
åbnede jeg 'denne computer' > c: > windows og trykkede F3. I
søgetingen valgte jeg at lede efter 'skrivebord', fandt den og
oprettede en genvej i C:\WINDOWS\Application Data\Microsoft\Internet
Explorer\
Så var den på plds igen. Lidt besværligt, der er sikkert en lettere
måde, men den virkede her.

Martin

Fra : P.Sørensen

Dato : 30-04-02 21:52

> [...]
> Explorer\
> Så var den på plds igen. Lidt besværligt, der er sikkert en lettere

Hm, virker ikke i XP. Du har ret - der må være en lettere måde...?!
Preben

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 30-04-02 23:18

> Hm, virker ikke i XP. Du har ret - der må være en lettere måde...?!

Du har måske låst proceslinien. Lås den op og find filen dér
hvor Martin siger og træk den ned. Den laver selv en genvej.

Det er nemt.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 22:21

P.Sørensen skrev:

> Hm, virker ikke i XP. Du har ret - der må være en lettere måde...?!

Det undrer mig at Martins forslag ikke virker for filen burde være
placeret i den mappe han nævner. Det er den i hvert tilfælde i min
WinXP.

Prøv så evt. dette link: <http://makeashorterlink.com/?F27E218C>

Madsen.

Fra : DonE

Dato : 30-04-02 22:32

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
Jeg har 'den' kun på engelsk, men det virker på Xp'en.

To re-create the Show Desktop icon on the Quick Launch toolbar, follow these
steps:

1.. Use any text editor (such as Notepad) to create a file with the
following lines:

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
2.. save the new file as a file named Show Desktop.scf in the
Windows\System or Winnt\System32 folder. Note that Notepad may automatically
append a .txt extension to the file name. Remove this extension if Notepad
adds it. These steps do not work if the file is named Show Desktop.scf.txt.
1.. Quit Notepad.
/DonE

Fra : P.Sørensen

Dato : 30-04-02 22:47

> [...]
> append a .txt extension to the file name. Remove this extension if Notepad
> adds it. These steps do not work if the file is named Show
Den sidste her, den virkede.
tak.
Preben