Problemos med mobilos (t28s)
Fra : Mads

Dato : 30-04-02 19:16

Hej med jer. Jeg er den indtil-videre-ikke-så-glade ejer af en ny, brugt
Ericsson T28s, der ikke opfører sig helt efter foreskrifterne.

Den "taber" nemlig forbindelsen til nettet. Dette forekommer ikke under
samtale, men kun når telefonen er i standby.
Det betyder, at den 2 ud af 3 gange giver en "i øjeblikket ingen
forbindelse til telefonen" når man ringer til den. Dette på trods af, at
dækningen er perfekt og at der i følge telefonens display er konstant
kontakt med nettet.
Jeg har fiflet frem og tilbage med karlen men det dutter bare ikke. Og
det er ikke nettet den er gal med. Sim-kortet er testet i en anden
telefon og her virker det perfekt.

Er der no'en der har no'en forslag til, hvad der kunne være galt og hvad
man kan gøre ved det ? Den tidligere ejer af telefonen havde ikke
problemet. (Hun havde Telia, jeg har Telmore)

mvh. Mads

Fra : jan steen sørensen

Dato : 30-04-02 20:10

Mads" <zem@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Hej med jer. Jeg er den indtil-videre-ikke-så-glade ejer af en ny, brugt
> Ericsson T28s, der ikke opfører sig helt efter foreskrifterne.

Jeg var da ellers glad for min - da den virkede....

> [...]
> forbindelse til telefonen" når man ringer til den. Dette på trods af, at
> dækningen er perfekt og at der i følge telefonens display er konstant

De samme symptomer havde min - kunne afhjælpes såfremt jeg lagde den på
radiatoren - så virkede den OK indtil den blev kold igen....

> Er der no'en der har no'en forslag til, hvad der kunne være galt og hvad
> man kan gøre ved det ? Den tidligere ejer af telefonen havde ikke
> problemet. (Hun havde Telia, jeg har Telmore)

Sikkert et problem i telefonen - min er desværre erklæret "død" -
"væskeskadet"!

Jeg har haft den i brystlommen, og svedt en del i forbindelse med
havearbejde - det skulle sandsynligvis have været nok til at ødelægge
telefonen.. SURT! - savner den stadig....
Jan

Fra : ASC

Dato : 01-05-02 09:50

Mads <zem@jyde.dk> wrote in article <1fbgygj.1yfcki1a0i4gqN%zem@jyde.dk>...
> [...]
> man kan gøre ved det ? Den tidligere ejer af telefonen havde ikke
> problemet. (Hun havde Telia, jeg har Telmore)

Jeg har haft et tilsvarende problem med min T39m.
Men nu har jeg haft den liggende i en skuffe i ca. 3 uger - nu virker den
upåklageligt igen.

ASC
- som udtaler sig som privatperson - ikke som SONOFON ansat