Hvæs....
Fra : Mette

Dato : 30-04-02 19:12

Min ellers søde og medgørlige kat på 2 år, er desværre begyndt at hvæse af
andre mennesker.
Den starter med at gnide sig indsmigrende op af benet på gæster, men når de
så prøver at kæle med den vender den sig mod dem og hvæser. Sidste gang var
her i weekenden hvor min nabo skulle fodre den. Hun fortæller mig, at da hun
låste sig ind virkede den først imødekommende nok, men ude i køkkenet da hun
ville hælde maden op, kvitterede den med at hvæse voldsomt.
Jeg har også selv set og hørt det med andre besøgende som helt uskyldigt har
villet lege med den. En anden gang skete da min svigerinde ville tage noget
i sin taske.
Det passer ikke altid sammen med dens kropssprog og det kommer ret
pludseligt, så folk
bliver lidt forskrækkede.
Hvorfor opfører den sig som om den føler sig truet efter en ellers venlig
indledning? Kan det være fordi den er for meget alene? Jeg bor alene med den
(mig har den aldrig hvæst af) og der kan da godt gå et par uger imellem jeg
har gæster, men kan det være forklaringen? Jeg tager mig meget af den og den
er til daglig både kælen og legesyg, men måske går den for meget alene
sammen med mig. Jeg er helt klar over at katte ikke bryder sig om en alt for
frembrusende adfærd, men det synes jeg heller ikke har været tilfældet i
disse situationer.
Jeg vil gerne høre fra andre som kender til problemet. Hilsen Mette

Fra : jensenjs

Dato : 30-04-02 23:29

In article <p7Bz8.227$NQ2.337462454@news.orangenet.dk>, a.m.holgersen@wanadoo.dk says...
> [...]
> disse situationer.
> Jeg vil gerne høre fra andre som kender til problemet. Hilsen Mette

En af de største fejl folk gør (både nye ejere og besøgende) er at bevæge sig
alt for forsigtigt, det kan gøre katten utryg, den får måske følelsen af at man
forsøger at snige sig ind på den???
Jeg sneg mig også i starten rundt om hjørnerne for ikke at forskrække katten
Det vendte hun sig dog til, men hun var meget forsigtig over for fremmede, men
da jeg holdt op med at snige blev hun meget anderledes over for fremmede hun kommer
hurtigere frem når der er, for hende ukendet personer på besøg, og de kan få lov til
at kæle hende, så nu går jeg naturligt rundt i lejligheden med en dejlig dame ved
min side hvor jeg end sidder, går og står.
mvh jensenjs