LAME encoder i OS X
Fra : Jonas Voss

Dato : 30-04-02 18:49

Jeg har belsuttet mig for at installere LAME 3.92 til OS X, men jeg
løber ind i nogle problemer når jeg prøver at kompilere.

Det skal lige siges at jeg *aldrig* har kompileret noget før, så bær
over med mig hvis det er et dumt spgsm.

Jeg følger instruktionerne i 'install' og skriver './configure' i
terminalen. 'configure' går i gang, men efter kort tid stopper den med
følgende besked:

configure: error: no acceptable cc found in $PATH

Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |
der stadig afventer på Sneglzilla på lakskive

Fra : Peter Kiil

Dato : 30-04-02 18:54

in article 300420021949220160%spamthis@verture.net, Jonas Voss at
spamthis@verture.net wrote on 30/04/02 19:49:

> [...]
> følgende besked:
>
> configure: error: no acceptable cc found in $PATH
>
> Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt?

Har du installeret developer tools?

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-04-02 19:08

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> Har du installeret developer tools?

Oh, nej. Skal jeg det? Og i givet fald, ved du hvor kan jeg finde dem
henne på 'nætæ'?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |
der stadig afventer Sneglzilla på lakskive

Fra : Morten Reippuert

Dato : 30-04-02 19:22

In article <300420022007335633%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Oh, nej. Skal jeg det? Og i givet fald, ved du hvor kan jeg finde dem
> henne på 'nætæ'?

<http://www.apple.com/developer> og registrer dig som udvikler.- eller
kom forbi så skal jeg brænde dig en kopi.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 30-04-02 19:12

> [...]

> følgende besked:
>
> configure: error: no acceptable cc found in $PATH
>
> Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt?

Du mangler en komplier. Installer Developer tools (ca 200MB hos Apple),
du skal dog først registrere dig som udvikler (tager et par minutter)

Jeg er ret sikker på at du kan finde op til flere prækomplieret udvgave
af lame på versiontracker - samt scripts til iTunes.

Fra : Jonas Voss

Dato : 30-04-02 19:20

In article <rpmmaa.kh.ln@g4.reippuert.dk>, Morten Reippuert
<spam@reippuert.dk> wrote:

> Du mangler en komplier. Installer Developer tools (ca 200MB hos Apple),
> du skal dog først registrere dig som udvikler (tager et par minutter)

Ok, det vil jeg gøre.

> Jeg er ret sikker på at du kan finde op til flere prækomplieret udvgave
> af lame på versiontracker - samt scripts til iTunes.

Jeg har ledt, men jeg kunne kun finde denne. Hvis der er nogen der kan
finde en prækompileret version må de da meget gerne sige frem.

Tak.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 30-04-02 19:27

In article <300420022019529992%spamthis@verture.net>,

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13048&db=mac>

<http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=13054&db=mac>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-02 09:49

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> [...]
> følgende besked:
>
> configure: error: no acceptable cc found in $PATH
>
> Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør galt?

OS X kommer ikke med en C-compiler som er pinedoed noedvendig. Den
faar du med developers tools fra ADC.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 01-05-02 14:45

In article <kkofg01cdw.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> OS X kommer ikke med en C-compiler som er pinedoed noedvendig. Den
> faar du med developers tools fra ADC.

Takker. Det er _virkelig_ en helt ny verden med OS X, men den er nu
ganske rar.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |