Netop steriliseret hunkat
Fra : Ida

Dato : 30-04-02 17:19

Hej NG

Min kat er lige blevet striliseret i dag - har lige fået den hjem fra
dyrlægen. Den har allerede forsøgt at slikke i såret, så den har fået den
her krave på, men den _hader_ den. Så i stedet for at sove og slappe af, har
den styrtet rundt og forsøgt at kæmpe kraven af. Hvad søren skal jeg gøre?
Jeg føler mig som den ondeste kattemor, men det er jo også noget rod, hvis
der går betændelse i såret. Den er stadigvæk ret groggy efter bedøvelsen, så
den vælter også, men det gør det ikke bedre at kraven er i vejen, og da den
også er blevet øremærket er det sådan noget grønt noget på/i den øre, der
drysser ned i kraven, og som den så slikker på. Det er vel ikke farligt? -
Den ville ikke engang have tun, som den ellers er parat til at græde for

Med venlig hilsen
Ida

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-04-02 17:48

Ida <soon@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]

> Den ville ikke engang have tun, som den ellers er parat til at græde for

Hej Ida

Stakkels lille misser!
Der er delte meninger om krave/ikke krave!
Jeg har fået 2 hunkatte neutraliseret og ingen af dem, har haft krave på og
der skete intet ved det!
Men det kommer an på, hvordan såret er syet sammen, for det er jo ikke
smart, hvis hun kan pille stingene op. Har dyrlægen anbefalet kraven?
Håber hun snart kan slippe for "torturinstrumentet". Måske kunne du tage den
af, når du er der og kan holde øje med hende?

Venlig hilsen og god bedring til Misser

Eva

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-04-02 19:14

d. 30/04/02 18:48 skrev Eva Schmidt på safeni@privat.tdcadsl.dk i artiklen
3cceca79$0$78764$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]

> Der er delte meninger om krave/ikke krave!
> Jeg har fået 2 hunkatte neutraliseret og ingen af dem, har haft krave på og

Hej Ida.
Jeg har samme erfaring som Eva.
Da vores to hunkatte blev steriliseret, kom krave slet ikke på tale,ingen
nævnte det - så det overvejede vi slet ikke. De slikkede også på såret - det
er nok en normal reaktion når noget gør ondt / irriterer. Men de hev ikke i
trådene, så selv om de slikkede skete der ingenting.
Hvis missen begynder på det, er det jo en anden sag.
Jeg har en brochure liggende fra medicinalfabrikken Leo, de har en
plejeserie til katte der hedder "Specicare". Om et af deres produkter, en
bitterspray, står der: "Katte slikker ofte i sår og rifter eller bider i
forbindinger. For at forhindre dette påsættes de ofte en plastickrave. I
mange tilfælde kan Bitter-spray være et alternativ. Produktet sprayes
direkte i og omkring såret eller forbindingen. Det er ugiftigt og påvirker
ikke sårhelingen."
Måske det var noget?
Ellers findes der også en krave, der går ned over kroppen - nærmest som et
friserslag med stiv kant - istedet for op omkring hovedet. Dem skulle
kattene ikke være helt så kede af at have på.
Klap missen fra mig.
--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Ida

Dato : 30-04-02 19:43

Hej

Jeg har lige taget 'den dumme krave' af... Det var da ikke til at holde ud
at høre/se på når den ikke kunne gå om hjørner - dog må jeg med skam
indrømme at det var sjovt den første gang.

Jeg tror at den der bitter spray er en god ide. Kan den købes på apoteket
eller hos Matas? Og hvis den begynder at bide i trådene, ja så må jeg jo som
kattemor være træls og give den kraven på - men den slipper indtil da.

Tak for jeres svar.

Ida

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 30-04-02 21:09

d. 30/04/02 20:42 skrev Ida på soon@mail1.stofanet.dk i artiklen
3ccee602$0$10875$ba624c82@nntp01.dk.telia.net:

> [...]
> kattemor være træls og give den kraven på - men den slipper indtil da.

I følge folderen fås det hos dyrlægen. Så det er nok der, jeg har snuppet
den engang
Men ellers kunne man måske spørge producenten Leo Animal Health.
Tlf. 76 90 11 22. e-mail: lah@leo-pharma.com . Hjemmeside:
www.leo-pharma.com
Min brochure er fra juni 2000, så noget af det kan være forældet. Men mon
ikke de er til at finde?
Held og lykke