MS Windows
briani 27239
Beskyttelse af data
Fra : Steen F.

Dato : 30-04-02 15:54

Jeg har "beskyttet" min pc med BIOS password, men ved evt. tyveri af min
maskine så er der vel adgang til dataene hvis man tilslutter harddisken et
andet bundkort?

Kan man password-beskytte sin harddisk? Det hjælper vel ikke at bruge
adgangskode i Windows (jeg bruger Win98se), da man istedet kan få adgang til
dataene fra DOS.

Hvordan passwordbeskytter jeg mine data bedst muligt?

MVH
Steen

Crosspostet til dk.edb.sikkerhed og dk.edb da jeg ikke ved hvor det hører
hjemme.

Fra : Søren Lundfald

Dato : 30-04-02 19:13

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> dataene fra DOS.
>
> Hvordan passwordbeskytter jeg mine data bedst muligt?

Ved at bruge NTFS filsystem, dvs. WinNT, Win 2K eller WinXP.
Alternativ er kryptering eller et program til oprettelse af virtuelle drev
med mulighed for passwordbeskyttelse.

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.
At my work I have a workstation.

Fra : Sønderjylland

Dato : 30-04-02 19:45

I nogen BIOS, kan du sætte password på din harddisk, bruges ofte på bærbare.
Uanset om harddisk kommer i anden pc, er der ikke adgang til disken. Det er
den sikreste metode jeg kender og har oplevet.

// ole

Fra : Heine Laursen

Dato : 30-04-02 21:43

"Steen F." <feedback56@hotmail.com> wrote in

> Jeg har "beskyttet" min pc med BIOS password, men ved evt. tyveri af
> min maskine så er der vel adgang til dataene hvis man tilslutter
> harddisken et andet bundkort?

Ja, eller piller bateriet ud af computeren

> [...]
> adgang til dataene fra DOS.
>
> Hvordan passwordbeskytter jeg mine data bedst muligt?

Nu er det ikke helt det du spørger efter, men hvad er mere sikkert en en
harddisk der kræver dit finger aftryk, før den kan bruges?
Læs mere her http://www.loqware.com/

Heine Laursen