Hvad æder scalarer unger?
Fra : mkj

Dato : 30-04-02 15:19

Fuldstændigt uventet har et par scalarer lagt æg, men hvad æder de små?

MKJ

Fra : katja

Dato : 30-04-02 19:13

mkj <m@ds.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccea7c7$0$18593$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Fuldstændigt uventet har et par scalarer lagt æg, men hvad æder de små?
>
> MKJ

Har aldrig haft scalare - men vil skyde på de bette små gerne vil have
artemia - gerne nyklækket!

Har selv lige stået i problemet, mine green terror lagde "uventet" æg.. og
jeg suste ned i en biks og købe artemia æg til den store guldmedalje - for
at komme hjem og finde ud af.. at man måske nok lige bør sætte sig ind i
prisniveauet ! - måske forretningen bare var dyr generelt. - måske
ekspedienten kunne se, ejg ikke kendte prisniveauet! - kan kun sige pas på!

katja

Fra : Carsten Gall

Dato : 30-04-02 20:23

katja <katja.bk@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aammuu$2r9b$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> prisniveauet ! - måske forretningen bare var dyr generelt. - måske
> ekspedienten kunne se, ejg ikke kendte prisniveauet! - kan kun sige pas

Som med alt andet! er prisen på artemia, afhængig af kvaliteten.
500 gr artemia i en god kvalitet koster over 500 kr, et lille rør med æg
koster typisk 50 kr.
Et lille rør æg, kan faktisk holde temmeligt lang tid, og har man ikke
det store vilde behov,
er det bedst at købe de små rør, da artemiaæg har en udløbstid, og efter
den udløbstid, er klække procenten
meget lav.

Carsten

Fra : katja

Dato : 30-04-02 20:30

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aamqr3$31ej$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> det store vilde behov,
> er det bedst at købe de små rør, da artemiaæg har en udløbstid, og

Nu er et lille rør jo ret relativt - men jeg gav *grimmer sig* 125 kroner
for 50 ml

katja

Fra : Carsten Gall

Dato : 01-05-02 06:44

katja <katja.bk@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aamref$ro$1@news.cybercity.dk...

> Nu er et lille rør jo ret relativt - men jeg gav *grimmer sig* 125 kroner
> for 50 ml

Det var da også en helt extrem pris!!!

Kom lige frem med hvilken ågerkarl der plattede dig for det beløb!

Carsten

Fra : katja

Dato : 01-05-02 12:24

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aanv72$1vd2$1@news.cybercity.dk...

> [...]
>
> Det var da også en helt extrem pris!!!
>
> Kom lige frem med hvilken ågerkarl der plattede dig for det beløb!

Vi taler om Fyns fugle og akvarie forretning - [IB] på Nyborgvej i Odense!

Ög Ja... prisen er ekstrem! - men så har jeg jo bare lært af det! - have
tjekket op i hoved og røv, omkring hvorvidt det var artemia æg jeg skulle
bruge som madmiddel til mine små pus - men glemte at tjekke prisen op :(

Katja

Fra : ole larsen

Dato : 01-05-02 15:18

katja skrev i meddelelsen ...

> [...]
>bruge som madmiddel til mine små pus - men glemte at tjekke prisen op :(

Det undrede mig lidt at høre at IB skulle have ændret politik så meget.
En lille søgning på Danske web forretninger viste at prisen er lidt høj,
men nok ikke ekstrem ( eks 30 ml for 60Kr. andet sted ) Dertil: de få
gange jeg har købt artemia hos Ib, har de bevaret deres høje klække%
megett længe ( flere år i køleskab)
Utroligt så mange web-shops, der enten ikke virker, eller ikke har et
søgefelt.

Ole

Fra : tommy & laila

Dato : 05-05-02 12:41

davs MKJ.
Jeg har skalære og har prøvet at tage de "små" fra
det gik da også meget godt !
indtil at der gik ca. 15 dg så døde de alle
aner ikke hvorfor. ???? du spørger i gruppen Tommy ????
og fik at vide ,at det bedste var, at lade de små kravl gå ved forældrene.
Åd de dem ,var der ikke noge at gøre ved det .
"de skulle nok lære det engang"
Den måde jeg brugte til at tage dem fra med var at stille et 5 ltr. akv oven
på det store akv
lave hul i det lille akv til en slange og derfra pumpe vand op fra det store
til det lille og retur .
Det skulle efter sigende være det bedste...... om det er det ?????
det foder jeg brugte var LIQUIFRY NR. det er noget hvidt stas der skal
dryppes ned i akvariet
+ artemiaæg der ikke skal klægges Tysk produkt.
Det var mine afaringer med scallarre.
Det kan være at Carsten eller Ole har et eller andet i ærmet det skulle
undre mig meget andet.
mvh.Tommy
"mkj" <m@ds.dk> skrev i en meddelelse
> Fuldstændigt uventet har et par scalarer lagt æg, men hvad æder de små?
>
> MKJ

---