Supportpack på NW5.1 server
Fra : Gustaf Serve

Dato : 05-02-01 11:05

Hej

Jeg er stødt ind i et lidt ærgeligt problem.

Jeg har en NW5.1 server, som er blevet opraderet fra NW5.0. Jeg har nu
brug for at lægge den nyeste Supportpack på dyret, grundet at jeg skal
merge 2 NDS træer, hvilket kun lader sig gøre med den nye supportpack.

Problemet er, at jeg ikke får lov til at installere support pack for
NW5.1 fordi noget fortæller maskinen at det stadig er en NW5.0 server.

Nogen der er stødt ind i problemet, evt. i forbindelse med noget
andet, og har en løsning til hvordan jeg ordner det?

--
Gustaf Serve

Fra : Erling Christensen

Dato : 05-02-01 15:04

On Mon, 05 Feb 2001 10:04:57 GMT, ghs@.-notforspam-..esh.dk (Gustaf
Serve) wrote:

> [...]
>
>Nogen der er stødt ind i problemet, evt. i forbindelse med noget
>andet, og har en løsning til hvordan jeg ordner det?

Da du opgraderede serveren til NW5.1 havde du nogle fejl? Accepterede
du, at den måtte downgrade filerne eller beholdte du alle de filer som
var nyere, da du opgraderede ??

Jeg ville umiddelbart tage en backup og så foretage en ny opgradering
og overskrive alle nyere filer og når serveren har været nede og vende
så lægge SP2a på som det første.

Fejlen ligger formedenligt i, at nogle filer ikke er opgraderet og de
kan blive svære og finde.

Mvh

Erling Christensen

Fra : Gustaf Serve

Dato : 05-02-01 16:37

On Mon, 05 Feb 2001 15:03:30 +0100, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

>Da du opgraderede serveren til NW5.1 havde du nogle fejl? Accepterede
>du, at den måtte downgrade filerne eller beholdte du alle de filer som
>var nyere, da du opgraderede ??

Det var en sysadmin, der ikke længere er ansat der foretog
opgraderingen, så det er svært at gennemskue

>Jeg ville umiddelbart tage en backup og så foretage en ny opgradering
>og overskrive alle nyere filer og når serveren har været nede og vende
>så lægge SP2a på som det første.

Lyder som en fornuftig idé.

>Fejlen ligger formedenligt i, at nogle filer ikke er opgraderet og de
>kan blive svære og finde.

Det kan du have ret i. Jeg prøver i uge 7, og melder tilbage om det
forløb efter hensigten.

--
Gustaf Serve

Fra : Erling Christensen

Dato : 05-02-01 17:40

On Mon, 05 Feb 2001 15:36:33 GMT, ghs@.-notforspam-..esh.dk (Gustaf
Serve) wrote:

-klip-

>Lyder som en fornuftig idé.

>Det kan du have ret i. Jeg prøver i uge 7, og melder tilbage om det
>forløb efter hensigten.

Jeg har ikke haft problemer til dato med NW51SP2a, så den ser dejlig
stabil ud.

Hvorfor kan du egenlig ikke merge de 2 træer sammen før du er oppe på
NW51sp2a ?

Lad endelig høre om det lykkes...

Mvh

Erling Christensen

Fra : Gustaf Serve

Dato : 06-02-01 15:18

On Mon, 05 Feb 2001 17:39:55 +0100, Erling Christensen
<pointman@fabel.dk> wrote:

>Jeg har ikke haft problemer til dato med NW51SP2a, så den ser dejlig
>stabil ud.

Det er rigtigt - den kører skam også på andre servere i
organisationen.

>Hvorfor kan du egenlig ikke merge de 2 træer sammen før du er oppe på
>NW51sp2a ?

Det er sådan set ikke noget med SupportPack versionen, men fordi det
ikke er muligt at merge 2 NDS 8 træer. Derfor har vi opgraderet til
NDS 8.5 i det træ, som pågældende server (den med NW5.0-NW5.1
problematikken) skal merges til. Hvorfor Novell ikke mente at DSmerge
skulle fungere imellem 2 NDS 8 træer er mig en uløselig gåde. Nå, men
for at installere NDS 8.5, skal nyeste SupportPack på dyret først.

>Lad endelig høre om det lykkes...

Selvfølgelig - ellers udebliver lidt af meningen med Usenet (hint til
nogle Usenettere)

--
Gustaf Serve

Fra : Gustaf Serve

Dato : 23-02-01 10:56

On Tue, 06 Feb 2001 14:17:35 GMT, ghs@.-notforspam-..esh.dk (Gustaf
Serve) wrote:

>Selvfølgelig - ellers udebliver lidt af meningen med Usenet (hint til
>nogle Usenettere)

Jeg fandt frem til hvad problemet var.

Det er products.dat der registrerer samtlige installerede sager på
serveren. Denne mente åbentbart at serveren stadig var en NW50, selvom
jeg opgraderede (igen) til NW51 uden fejl.

Jeg tog en products.dat fra en anden NW51, og installerede SP2a på
maskinen, og vupti - så fungerer alt. Ikke den mest hensigtsmæssige
løsning, men det virker.

--
Gustaf Serve