Apache-2.0.35 og PHP-4.2.0 problemer
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-04-02 13:12

Hejsa NG,

Jeg sidder og prøver at få Apache-2.0.35 til at æde PHP-4.2.0, men det vil
ikke fungere. Jeg har prøvet følgende i httpd.conf:

#LoadModule php4_module d:/php/php-4.2.0/sapi/php4apache.dll
#AddModule mod_php4.c
#AddType application/x-httpd-php .php

og

#ScriptAlias /php/php-4.2.0/ "D:/php/php-4.2.0/"
#AddType application/x-httpd-php .php .php3 .phtml
#Action application/x-httpd-php "/php/php-4.2.0/php.exe"

Fra min error.log:

[Tue Apr 30 14:06:05 2002]
[error]
[client 127.0.0.1]
Premature end of script headers: D:/php/php-4.2.0/php.exe

Er der nogen, der kan se fejlen eller selv har fået det til at spille?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : -Martin-

Dato : 30-04-02 17:12

On Tue, 30 Apr 2002 14:11:40 +0200, "Tonni Aagesen"
<use.my@signature.com> wrote:

> [...]
>#AddType application/x-httpd-php .php .php3 .phtml
>#Action application/x-httpd-php "/php/php-4.2.0/php.exe"

HVIS din httpd.conf ser ud sådan som ovenstående altså med # foran
linjerne

SÅ SLET #!

og genstart apache og ja .. så måske virker det :)

Ellers vend tilbage hertil

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-04-02 17:20

"-Martin-" <admin@DELETEnatten-i.dk> skrev i en meddelelse

> HVIS din httpd.conf ser ud sådan som ovenstående altså med # foran
> linjerne

LOL... det gør de altså ikke

> Ellers vend tilbage hertil

Jeg har fået det til at køre som CGI, men jeg vil gerne køre med PHP som
modul. Jeg har prøvet dette:

LoadModule php4_module d:/php/php-4.2.0/sapi/php4apache.dll
AddModule mod_php4.c
AddType application/x-httpd-php .php

og stien _er_ korrekt, samt php4ts.dll er kopieret til /winnt, winnt/system
og /winnt/system32 (bare for at være sikker

Det hele kører på W2K og jeg kan sagtens få det til at virke med Apache
1.3.* - Nogle ideer?

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 20:49

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og /winnt/system32 (bare for at være sikker
>
> Det hele kører på W2K og jeg kan sagtens få det til at virke med Apache

Jeps Skift linien LoadModule php4_module
d:/php/php-4.2.0/sapi/php4apache.dll
ud med LoadModule php4_module
d:/php/php-4.2.0/experimental/apache2filter.dll

Ifølge eksperterne i news:php. et_eller_andet_jeg_ikke_husker er DET
løsningen

John - der endnu ikke har opgraderet

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 01-05-02 15:22

"John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> d:/php/php-4.2.0/experimental/apache2filter.dll
>
> Ifølge eksperterne i news:php. et_eller_andet_jeg_ikke_husker er DET

Oki, det prøver jeg ved lejlighed.

> John - der endnu ikke har opgraderet

Da jeg er rimelig afhængig af at det fungerer, har jeg downgraded igen

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-02 11:15

> "John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> skrev i en meddelelse

FYI : Det virker, og spiller sammen, phpinfo() viser at det dur

> Da jeg er rimelig afhængig af at det fungerer, har jeg downgraded igen

WOA : OG vand på Jacob og Jespers møller, hvis ikke du har fulgt phpreglerne
fra 4.1.x MEGET stingent, så vil jeg anbefale at du sætter det op som
debugserver, og begynder at debugge, UPS for en masse *løs* kode jeg har
fået raget til mig

John

Fra : peter

Dato : 17-05-02 12:50

"John Larsen" <jola_at_get2net_dot_dk> wrote in message news:<3ccef5e9$0$49137$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> d:/php/php-4.2.0/experimental/apache2filter.dll
>
> Ifølge eksperterne i news:php. et_eller_andet_jeg_ikke_husker er DET

hvad gør man hvis mappen experimental og tilhørernde fil ikke findes?

Fra : Henrik Hansen

Dato : 17-05-02 14:18

peter_pooh@sol.dk (peter) wrote:

> hvad gør man hvis mappen experimental og tilhørernde fil ikke findes?

hvis du bruger 4.2.1 er det lavet om så den ligger under sapi som
normalt og den hedder php4apache2.dll

--
Henrik Hansen

Fra : Pooh

Dato : 22-05-02 09:22

så spiller det...jeg havde lavet en fejl i php-filen, så php-delen ikke blev
afviklet jeg torsk

tak for hjælpen anyway