I Spanien hænger de hunde
Fra : Elin

Dato : 30-04-02 08:14

Under denne overskrift kan man i dag i Berlingske Tidende læse en artikel om
dyremishandling i Spanien. Greyhounds er populære, når der skal jages harer
op ude i landdistrikterne. Ved sæsonens udgang aflives de hunde, hvis
jagtinstinkt ikke er godt nok. "For ikke at spilde ammunition på den sag
bliver hundene som oftest hængt, stenet, druknet eller sultet ihjel".
Spanien er det eneste land i EU, de ikke har nogen egentlig dyreværnslov.
Det er overladt til de enkelte regioner at lovgive på området, men fire af
dem har ikke nogen regler overhovedet.

Venlig hilsen fra Elin - der fik morgenkaffen galt i halsen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-02 08:30

On Tue, 30 Apr 2002 09:14:18 +0200, "Elin" <elimosa@worldonline.dk>
wrotd:
> [...]
>dem har ikke nogen regler overhovedet.
>
>Venlig hilsen fra Elin - der fik morgenkaffen galt i halsen

Ja de er sku stadig et uland dernede !

Fra : Annette Skovbon

Dato : 30-04-02 09:09

Det var godt nok en kedelig morgenhilsen at få :-/

(Teori)
Kan DK ikke lægge pres på EU? Der må ski da være noget at gøre. Både
hundehængning og tyrefægtning burde forbydes ved lov.

Trist morgenhilsen fra Annette

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-02 16:31

On Tue, 30 Apr 2002 08:08:51 +0000 (UTC), "Annette Skovbon"
<barbara_jordfed@chicks.dk> wrotd:

> [...]
>Kan DK ikke lægge pres på EU? Der må ski da være noget at gøre. Både
>hundehængning og tyrefægtning burde forbydes ved lov.

ja det er da kun teori ! desværre ! for Danmark har ikke, og har
aldrig haft noget at sige i EU . Og dem der tror at "de"lytter til
Danmark er lige så naive som dem der tror at Brian Nielsen er rigtig
verdensmester

Fra : Highlander

Dato : 30-04-02 21:34

"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Kan DK ikke lægge pres på EU? Der må ski da være noget at gøre. Både
> hundehængning og tyrefægtning burde forbydes ved lov.

De har forhåbenligt vigtige ting, der skal ordnes først ! Både DK og EU.

Highlander

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-02 21:40

On Tue, 30 Apr 2002 22:33:45 +0200, "Highlander"
<Highlander_dk@hotmail.com> wrotd:

>"Annette Skovbon" <barbara_jordfed@chicks.dk> skrev i en meddelelse

>De har forhåbenligt vigtige ting, der skal ordnes først ! Både DK og EU.
>
>Highlander

syntes du da ikke at det er vigtigt at forbyde dyremishandling ? hvad
er så det vigtigt ? at der skal være ens størelser æbler ,agurker ,
kondomer på fiskerkutterne ?

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 06:21

> syntes du da ikke at det er vigtigt at forbyde dyremishandling ? hvad
> er så det vigtigt ? at der skal være ens størelser æbler ,agurker ,
> kondomer på fiskerkutterne ?

Børneporno - hvid slavehandel (kvindeimport fra andre lande) -
menneskesmugling - børnearbejde - narko - terror.
Alternativ energi - nedsætning af ozo udslip - begrænsning af resurce
spild - bevaring af rent drikke vand ( der hvor de stadvæk har det )
økologisk dyrkning af madvarer, og iøvrigt alle ting der kan relateres til
ovenstående emner eller lign. - er da nogle af de ting jeg hellere vil have
de bruger noget tid / penge på, istedet på for nogle sindsyge spaniolere som
piner deres hund.

det bør selvfølge stoppes men ligefrem at gå i selvsving over det - det
fatter jeg ikke. Iøvrigt minder de overskrifter jeg har læst om et
mediestunt - lidt ligesom når en kamphund har ædt en hel børnehave eller
ihverfald gået forbi en børnehave uden at være i snor.

At de afliver hundene på en pine fuldmåde er jo uacceptabel, men at de
afliver den fordi den ikke kan løbe stærkt nok det er der da ikke noget at
sige til - det ser vi jo også herhjemme med andre proffesionelle husdyr som
ikke kan de de er sat i verden til. Bullshit walks - money talks.

Highlander

--
Don`t loose your head....

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-02 08:55

> [...]
>de bruger noget tid / penge på, istedet på for nogle sindsyge spaniolere som

,,,,,,,,,,,,,ja nu er det jo ikke fordi at der er stillet en liste op
over hvad man kan prioritere over og hvad der skal fjernes og hvad der
ikke skal fjernes , alt hvad der er forkert skal da bekæmpes efter min
mening

> [...]
>sige til - det ser vi jo også herhjemme med andre proffesionelle husdyr som
>ikke kan de de er sat i verden til. Bullshit walks - money talks.

,,,,,,,,,,,,,,,,ja men fordi noget er forkert retfærdigører det vel
ikke at andet også er forkert vel ! og dem herhjemme der afliver en
hund der ikke lige er god til at løbe eller hvad den nu skal de er da
også hjernedøde og skulle ikke have lov til at have hund

og det er jo folk der bare lukker øjene for det som faktisk er med til
at sige at det er ok og ikke så slemt

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-05-02 09:25

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:vd7vcu82es94khtsrsg6tk63785nidm013@4ax.com...
og dem herhjemme der afliver en
> hund der ikke lige er god til at løbe eller hvad den nu skal de er
da
> også hjernedøde og skulle ikke have lov til at have hund

<> Så skal der igen kryds i kalenderen .. vi kan nemlig ikke være mere
enige end vi er i ovenstående udtalelse fra dig .. hele dagen i går
var jeg så dybt chokeret at jeg bare ikke orkede at give min mening
tilkende .. jeg fattede ikke at mennesker kan være såååå onde som
spaniolerne mod et totalt værgeløst dyr .. Kommer til at tænke på den
dejlige bog "den lille prins" hvor ræven til den lille prins
siger:"man har for altid ansvaret for det man har gjort tamt" .. som
John siger hersker der en sørgelig smidvækmentalitet over år 2002
mennesket ..... og samme mentalitet gør desværre at vi totalt har
mistet det der hedder ærefrygt og respekt for livet ... jeg ser i
ånden at denne mentalitet også breder sig til at omfatte mennesker ..
er vi ikke allerede godt på vej når vi kloner ..??

> og det er jo folk der bare lukker øjene for det som faktisk er med
til
> at sige at det er ok og ikke så slemt

<> også her er vi enige .. den der tier samtygger jo ... men hvad gør
vi .. vi kunne måske tage ned og hjælpe en enkelt hund og min dybeste
respekt for de der gør det .. Jeg kan måske med besvær .. forstå mig
ret .. tolerere at man afliver en hund der ikke dur til det formål den
er anskaffet til .. men så må det da for pokker skulle foregå på en
måde der giver en så smertefri og hurtig død som mulig ..

Alvorligehils fra Ami

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 11:48

> [...]
> over hvad man kan prioritere over og hvad der skal fjernes og hvad der
> ikke skal fjernes , alt hvad der er forkert skal da bekæmpes efter min

Du spurgte hvad jeg synes der var vigtigere i EU sammenhæng og jeg gav dig
en kort liste over hvad jeg finder mere relevant at bruge de begrændsede
resourser, der er i EU til , end lige dyremishandling i spanien.

> [...]
> hund der ikke lige er god til at løbe eller hvad den nu skal de er da
> også hjernedøde og skulle ikke have lov til at have hund

Nu er det ikke kun hunde jeg tænker på herhjemme , men f. eks malke kvæg -
svin - ung kavle bliver da rast væk aflivet - hvis de ikke kan tjene penge
ind til ejeren hvis de bliver syg bliver de da skud istedet for at
repareret - det er da et spørgsmål om penge for landmand lige som det er for
spaniolerne
( HOV HOV jeg siger ikke det er OK - jeg siger blot at det også sker
herhjemme )

> og det er jo folk der bare lukker øjene for det som faktisk er med til
> at sige at det er ok og ikke så slemt

Jeg lukker skam ikke øjne for de ting, jeg finder uretfærdig - men efter som
der er mange uretfærdigheder i verden bliver jeg nød til at prioterer hvilke
jeg vil give opmærksomhed - og denne her sag skal da også have noget
opmærksomhed, for det er da modbydeligt - men ligefrem sidestille den med en
Gobale trusler synes jeg nok lige er i overkanten - men åbenbart ikke for
flertallet her inde. men derfor må jeg vel godt sige min mening eller hva ?

Highlander

Fra : John

Dato : 01-05-02 12:43

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> de bruger noget tid / penge på, istedet på for nogle sindsyge spaniolere som

Hvorfor har du så travlt med at opdele dyremishandling i 2 dele og udmane
at man sagtens kan oppriotere det ene og krumme tæer over det andet ?.
Fat det dog, der finde kun en form og det er at ALT skal bekæmpes lige, da
dyremishandling
alle dage har været menneskets værste skyggeside.

> Highlander
>
> --
> Don`t loose your head....Highlander!.

*:) - John.

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 17:08

"John" <fox_one@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyremishandling
> alle dage har været menneskets værste skyggeside.

Du drejet emnet til et emne som du har ret i, istedet for at diskuterer _ de
hænger hunde i spanien_
Læs igen hvad jeg skriver og hvad du svarer og svar mig helt ærligt - hvad
tænkte du på da du skrev dit svar ?
du har i hvert fald quotet så jeg intet fatter ud over selvfølig at du
drejer emnet ....

Jeg vil da godt prøve at svare dig hvis du kan fortælle mig hvornår jeg har
delt dyremishandling op i 2 dele - en der skal prioteres og en jeg krummer
tæer over ?

Jeg har sagt at jeg vil krumme tæer over at være dansker hvis : Danmarks
gjorde _ de hænger hunde i spanien_ til en mærkesag under deres EU
formandskab - det har intet med min holdning til dyremishandling gereralt at
gøre.

og jeg har sagt at jeg ment kunne nævne andre sager jeg synes EU skulle
bruge resourcer på istedet for _ i Spanien hænger de hunde _

og jeg har sagt at her hjemme afliver man også dyr der er ikke kan tjene
penge hjem.
og du kan sikkert finde mere jeg har sagt . Men du kan ikke overbevise mig
om du har ret ved at qoute mig forkert og påstå jeg har skrevet noget jeg
ikke har.

Så lad os endelig diskuteret blot vi diskuterer det samme.

Highlander

--
At betale hustrubidrag, er som at fodre en død hest............

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-02 19:13

Hej

Jeg mener at der er mange der tager sig af mennesker, så jeg prioritere dyr
højere, uden dog at undlade at hjælpe menneskene

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-05-02 07:14

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m8Wz8.9956$kp3.619588@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg mener at der er mange der tager sig af mennesker, så jeg prioritere
dyr
> højere, uden dog at undlade at hjælpe menneskene

Hej Nina
Og jeg har den samme mening som dig, vi kunne ikke være mere enige.

Mvh
Heidi Høegh

Fra : Highlander

Dato : 02-05-02 10:27

"Heidi Høegh" <bentogheidi@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyr
> >
> Hej Nina
> Og jeg har den samme mening som dig, vi kunne ikke være mere enige.

det er helt fint med mig - så længe vi, der prioritere andre mennesker
først, er i flertal.

Highlander

Fra : Kai L J Rasmussen

Dato : 01-05-02 21:15

> Fat det dog, der finde kun en form og det er at ALT skal bekæmpes lige, da
> dyremishandling
> alle dage har været menneskets værste skyggeside.
NEJ ..... det er noget blød sødenet pis !
Det værste er mesket mishandling mod mennesket selv ! Dette at vi ikke kan
lade være med at mishandler vores eje racer er den væste skygge side
mennesket har !
Når jeg ser min kat lege med en mus så blader jeg mig for det sku synd selv
om jeg ved det er natures orden. men jeg se dagligt at mesket mishaner andre
mensker .... altså samme rase
Jeg tro ikke på at vi bliver orddeling til at behandle vores dyr før end vi
har lært at behandle hinanden orddeling .....

Og vi er åbenbart et utroligt dumt dyr for se bare lige hvad jøderne (de er
menneske race som jeg) har lært af nazierne når vi ser dem over for
palæstinenser .....

Nej vil vi kæmpe for dyre rettigheder som holder i fremtiden og ikke bare
15min i USA (fuck) TV så kæmp for menskeretigheder først og fremmest så vi
bliver en mere værdigt racer som mensker

Der med ikke sag at det er iorden at lade dyr lide ..... men du kan lave en
aflivning der er human med hængning (knæg nakken) det gjoder man før man fik
sprøjten til at aflive mensker (dødsdom)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-02 19:03

Hej

Hvad forhindrer, at Danmark prøver at gøre noget ved det hele????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-05-02 09:53

> De har forhåbenligt vigtige ting, der skal ordnes først ! Både DK og EU.
>
> Highlander

Jeg kan kun sige, at det da er heldigt for dyrene, at ikke alle har samme
indstilling, som du.
Kan ikke helt gennemskue, hvorfor du overhovedet gider beskæftige dig med
denne NG, når du så helt åbentlyst ikke regner dyr for særlig meget!
Men det er måske for at dunke alle de "tossede" dyrevenner oven i hovedet
med din mere korrekte prioritet!
For mig kommer dyrenes velfærd fuldt ud på højde med de ting, du remser op
og dyremishandling kan ALDRIG forsvares ved at henvise til andre
uretfærdigheder!!!

Eva

Fra : John

Dato : 01-05-02 11:32

"Eva Schmidt" <safeni@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> For mig kommer dyrenes velfærd fuldt ud på højde med de ting, du remser op
> og dyremishandling kan ALDRIG forsvares ved at henvise til andre

HØRT!.

*:) - John.

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 11:34

> [...]
> For mig kommer dyrenes velfærd fuldt ud på højde med de ting, du remser op
> og dyremishandling kan ALDRIG forsvares ved at henvise til andre

Øøøøhh hvor er det lige jeg har _forsvaret_ dyremishandlingen i Spanien ?
jeg mener blot er der er nogle ting som bør prioteres i en anden række
følge, end du åbenbart mener.
og hvis du mener at dyremishandling hunde i spanien skal have samme
opmærksomhed som bekæmpelse af børneporno så skal jeg sa**** ikke kalde mig
det samme som dig - det er helt sikkert. ( og det skyldes måske at jeg har
flere børn end hunde )

Igen - jeg har ikke sagt det er OK de afliver deres dyr på en uhuman måde
.... men jeg synes nok lige I er et par stykker herinde der totalt har mistet
jordforbindelse, og hvis danmarks mærkesag i forbindelse med formandskabet
for EU, skal være nogle sindsyge spaniolers dyreplageri, så tror jeg nok jeg
vil krumme tæerne, næste gang nogen spørger hvor jeg kommer fra...

Highlander

Fra : John

Dato : 01-05-02 12:13

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3ccfc496$0$11923> Øøøøhh hvor er det lige jeg har _forsvaret_
> [...]
> det samme som dig - det er helt sikkert. ( og det skyldes måske at jeg har

Den har jeg desværre hørt før og det er givet defor at dyremishandling stadig
står som nummer
to og er i buldrende fremgang verden over. Børneporno og dyremishandling er ikke
2 ting, men 1 slibrige ting som matcher hinanden og bør bekæmpes på samme
nivuea.
Derfor er jeg ikke enig i dit udlæg af opdelingen af disse to ting.

> Igen - jeg har ikke sagt det er OK de afliver deres dyr på en uhuman måde
> ... men jeg synes nok lige I er et par stykker herinde der totalt har mistet
> jordforbindelse,

Jeg tror ikke du er den rette til at fortælle hvem der har mistet hvad og
hvornår. Du er nemlig selv en af dem!.

> og hvis danmarks mærkesag i forbindelse med formandskabet
> for EU, skal være nogle sindsyge spaniolers dyreplageri, så tror jeg nok jeg
> vil krumme tæerne, næste gang nogen spørger hvor jeg kommer fra...

Hvornår er det blevet pinligt at bekæmpe dyremishandling ?. Hvis du krummer
tæer over at der er nogle der kæmper bla. disse hundes kamp, så er det da
godt jeg ikke er i dine strømper.

*:) - John.

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 16:54

> [...]
> nivuea.
> Derfor er jeg ikke enig i dit udlæg af opdelingen af disse to ting.

Nu er det jo sådan at jeg betragter tråden som den handler om at de hænge
hunde i Spanien og at EU / DK må gribe ind. Nu syntes du, at den drejer sig
om dyremishandling generalt og på det punkt er vi nok ikke så langt fra
hianden.
men jeg mener at jeg i debatten har talt om emnet specifkt og ikke
dyremishandling i det hele taget.
Men at sidestille Børneporno og dyremishandling det har jeg svært ved at
fatte at nogen kan ...

> Jeg tror ikke du er den rette til at fortælle hvem der har mistet hvad og
> hvornår. Du er nemlig selv en af dem!.
Nope jeg holder mig til den oprindelige tråd _ I spanien hænger de hunde_ du
drejer emnet over på dyremishandling gereralt også er det klart at min
holdning ikke længere har fodfæste ... men det er dig der fjerner / ændre
grundlaget for diskussionen....

> Hvornår er det blevet pinligt at bekæmpe dyremishandling ?. Hvis du
krummer
> tæer over at der er nogle der kæmper bla. disse hundes kamp, så er det da
> godt jeg ikke er i dine strømper.

jeg sagde >>Det vil være pinligt hvis Danmarks Mærkesag under EU
formandskabet var _ de hænge hunde i Spanien_ <<

bemærk igen drejer du emnet -
jeg har på ingen måde noget imod - tværtimod- dem der på kæmper for dyrs
"rettigheder" sålængde de gør det under de demokratiske former der er i et
demokratisk land .... Dvs man holder sig til de lover der nu en gang gælder
der hvor man færdes - ellers vil det hele jo ende i det rene uland

Highlander

--
Don`t loose your head.... eller subj. !!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-02 19:19

Hej

At hænge hunde i Spanien er vel også dyremishandling.

Børneporno og anden mishandling af børn kan sammenlignes med
dyremishandling, fordi begge dele er et symptom på manglende empati og
respekt for liv.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 21:17

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> At hænge hunde i Spanien er vel også dyremishandling.

det ved jeg ikke om det er, hvis hunden dør en hurtig død er det vel ikke.
mig bekendt er det ikke dyremishandling at aflive et dyr. _men det er da
klart at nogle af de former der har været beskrevet helt klart er
dyremishandling.

> Børneporno og anden mishandling af børn kan sammenlignes med
> dyremishandling, fordi begge dele er et symptom på manglende empati og
> respekt for liv.

øhhh hvad mener du lige med det ?
mener du når en fattig mand i Spanien hænger sin hund et for langt reb som
"hævn" er det så det sammen som
når en 9mdr. pige skal voldtages for at lave en film der kan sælges.
eller når små piger sælges til charter turister så at familen kan få mad på
bordet ?
eller små børn der knokler sig ihjel i mineskakter
og alle disse ting skal have samme bevågendehed og samme resourcer tildelt ?

hvis du virkelig mener det - så jeg siger EOD.

Highlander

ps Hvis du gad og sætte dig ind i de få "regler" der faktisk er for debat på
nettet, gider jeg svare dig - men hvis du bare skal høres - kan du bare
blive ved med at topposte....

der gælder iøvrigt også dine øvrige "svar" til mine andre posts her i
tråden.

Fra : Karina og Christian

Dato : 01-05-02 21:49

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> wrote in message
[klip]

> [...]

> eller små børn der knokler sig ihjel i mineskakter
> og alle disse ting skal have samme bevågendehed og samme resourcer tildelt
?
[klip]
Så vidt som jeg ser det, handler dette her i bund og grund om respekt for
levende væsner det være sig børn eller dyr.

Du må undskylde, men jeg begriber ikke din trang til at rangordne
forskellige former for overgreb. Der er vel ingen, der kan være uenige om,
at det er en frygtelig udåd at mishandle børn men der er sandelig også en
frygtelig udåd at mishandle dyr. Hvorfor skal man tvinges ud i en diskussion
om, hvad der er værst?

Jeg er påbegyndt læsningen af et par af de indledende indlæg i denne gruppe,
men har måttet afholde mig fra at læse mange af dem til ende, fordi jeg
ganske enkelt ikke kunne holde ud at "høre" om noget så frygteligt. At
mennesker kan begå så grusomme handlinger ligger uden for min fatteevne.

Men pokker skal stå i at vi ikke, når vi nu får den viden "serveret", at der
foregår sådanne overgreb, sætter en masse kræfter ind på at gøre noget ved
det. Dette betyder da ikke, at vi i samme åndedrag opgiver enhver kamp for
børns rettigheder eller miljøets rettigheder.

Vi som mennesker deler denne klode med dyrene. At vi er mennesker (og dermed
efter manges overbevisning "overlegne") giver os ikke ret til at mishandle
dyr, og det giver os ikke ret til at trække på skuldrene, når vi erfarer, at
nogen gør det. Det er IKKE værdigt - heller ikke for os mennesker.

/Karina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-02 23:01

> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> det ved jeg ikke om det er, hvis hunden dør en hurtig død er det vel
ikke.

Men gør de det????????

> mig bekendt er det ikke dyremishandling at aflive et dyr. _men det er da
> klart at nogle af de former der har været beskrevet helt klart er
> dyremishandling.

Nå det kan du se, godt!

> øhhh hvad mener du lige med det ?

Jeg mener at en person der mishandler et barn eller et dyr mangler
medfølelse og respekt for liv. Det kan da ikke være svært at forstå.

> mener du når en fattig mand i Spanien hænger sin hund et for langt reb som
> "hævn" er det så det sammen som
> når en 9mdr. pige skal voldtages for at lave en film der kan sælges.

Så har han ikke råd til at have hund!! Nej det er besatemt ikke det samme,
men det er symptom på det samme, nemlæig ingen respekt for liv

> eller når små piger sælges til charter turister så at familen kan få mad

> bordet ?

Ingen købere intet salg!!!!!!

Det er jo netop denne uhyggelige fattigdom, jeg gennem en forening på mit
arbejde er med til at afhjælpe både i Sydamerika og Asien. Det nytter ikke
at fordømme salg af børn, hvis man ikke forsøger at skaffe familierne mad på
bordet på anden måde.

> eller små børn der knokler sig ihjel i mineskakter
> og alle disse ting skal have samme bevågendehed og samme resourcer tildelt
?

Enhver form for mishandling skal have bevågenhed. Jeg tror også, det er
lettere, at få Spanien til at vedtage dyreværnslove, end det er at afskaffe
fattigdom.

> hvis du virkelig mener det - så jeg siger EOD.

Som sagt tidligere udelukker det ene ikke det andet.

> ps Hvis du gad og sætte dig ind i de få "regler" der faktisk er for debat

> nettet, gider jeg svare dig - men hvis du bare skal høres - kan du bare
> blive ved med at topposte....

Nu interesserer det mig egentlig ikke særligt meget, hvem der svarer mig.

Har du overvejet om usenets regler trænger til at ændres??? I hvert fald
synes jeg, det er utroligt irriterende at scrolle ned ½ time før man kommer
til svaret. Jeg vil hellere have svaret, og vil jeg så have noget
genopfrisket, kan jeg scrolle, det andet er i mine øjne den omvendte verden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-05-02 08:40

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> writes:

[snip]

> [...]
> til svaret. Jeg vil hellere have svaret, og vil jeg så have noget
> genopfrisket, kan jeg scrolle, det andet er i mine øjne den omvendte verden.

Usenets regler er gode. Prøv f.eks. at læse vittighedsgruppen:

En bi

Hvad er det der flyder baglæns og siger mus, mus?

Det er derfor man børe snippe som jeg har gjort, man sletter alt det
der ikke er relevant for svaret, så skal man ikke scrolle, men kan
læse tingene i den rigtige rækkefølge. Som du selv har gjort i det der
er snippet, så svarer du jo også på hver punkt _under_ punktet. Det
vil jo også være irriterende hvis man fører en samtale omvendt, det er
det det skal sammenlignes med.

Og som jeg før har skrevet, så er der regler for den slags, og
udbyderne har ret til at lukke en hvis man ikke overholder dem.

Se evt. her: http://www.usenet.dk/netikette/hardball.html

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Winther

Dato : 02-05-02 08:50

Hvor er det rigtig Nina, det har jeg ofte tænkt på.

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-05-02 09:11

> Har du overvejet om usenets regler trænger til at ændres???

Det er du da velkommen til at forsøge. Den rette gruppe at diskutere dette i
er news:dk.admin.netikette
Men indtil du får det ændret, vil du så ikke være sød at overholde de p.t.
gældende retningslinier?

> [...]
> til svaret. Jeg vil hellere have svaret, og vil jeg så have noget
> genopfrisket, kan jeg scrolle, det andet er i mine øjne den omvendte

Man behøver kun at scrolle ned, hvis den der svarer ikke gider gøre sig den
ulejlighed at klippe det væk som ikke er relevant for svaret. Hvis man gør
som i dette indlæg, bliver det ret læsevenligt og overskueligt.
Hvis jeg havde topquotet ville du have to løsrevne svar, ude af deres rette
sammenhæng, hvilket er noget så irriterende at sidde og læse.

vh
Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-05-02 19:02

On Thu, 2 May 2002 10:11:09 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

> [...]
>er news:dk.admin.netikette
>Men indtil du får det ændret, vil du så ikke være sød at overholde de p.t.

,,,,,,,,,,,,,,du lyder lidt som en skolelærer , man får helt lyst til
at overskride reglerne bare for at iretere dig

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-05-02 21:00

Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i

> ,,,,,,,,,,,,,,du lyder lidt som en skolelærer , man får helt lyst til
> at overskride reglerne bare for at iretere dig

Hvilket får dig til at lyde som en skoleelev fra de tre første klasser.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 09:14

On Thu, 2 May 2002 22:00:04 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

>Punish the deed, not the breed <nobody@home.com> skrev i

>Hvilket får dig til at lyde som en skoleelev fra de tre første klasser.

jeg vil da hellere lyde barnlig , end at te mig som en gammel streng
skolelærer der tror at hun kan bestemme over andre på nettet .

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-05-02 10:27

> jeg vil da hellere lyde barnlig , end at te mig som en gammel streng
> skolelærer der tror at hun kan bestemme over andre på nettet .

Det er overhovedet ingen der hverken tror de kan bestemme over andre, eller
truer med noget som helst.
Der findes blot et sæt retningslinier på usenet som et ganske stort flertal
er blevet enige om er den mest læsevenlige måde at skrive indlæg på, og som
de fleste begavede mennesker kan finde ud af at følge, uden at skulle lege
anarkister blot for at irritere.

Tag lige et kig på http://www.usenet.dk , så du også kan få denne minimale,
men ganske nyttige lærdom ind i din verden.

Denne diskussion hører ikke hjemme i dk.fritid.dyr.hund, så jeg FUT'er den
over i news:dk.admin.netikette, hvor du er velkommen til at debattere videre
med folk der ved en hel del mere om usenet end mig, men er lige så
irriterede over personer der ikke kan finde ud af noget så simpelt som at
læse en brugsanvisning, før de farer ud og ødelægger produktet for andre.

Fra : John

Dato : 02-05-02 22:48

> [...]
>

> ,,,,,,,,,,,,,,du lyder lidt som en skolelærer , man får helt lyst til
> at overskride reglerne bare for at iretere dig

Pas nu på spanskrøret!!! ;).

*:) - John.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 09:14

On Thu, 2 May 2002 23:47:45 +0200, "John" <fox_one@get2net.dk> wrotd:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse

>Pas nu på spanskrøret!!! ;).
>
>*:) - John.

ja jeg blev også helt bange for om der nu bliver klaget til
kontoret"TDC"

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 05:38

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> "Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ikke.
>
> Men gør de det????????

Sålænge du ikke ved det - kan du ikke med rette skrige _dyremishandling_ -
og så snakker du vist bare for ikke selv at falde i søvn.

> Nå det kan du se, godt!

Ja da - skal du bare kaste med mudder eller har du en sag du vil diskuterer
?

> Jeg mener at en person der mishandler et barn eller et dyr mangler
> medfølelse og respekt for liv. Det kan da ikke være svært at forstå.

men baggrunden er for at de gør som de gør er meget forskellig.
sådan en her http://www.infopaq.dk/forside/forside.asp?Artno=54897
gør ihvertfald mig mere skidt tilpas end den omtalte artikel om
Hundehængning gør !
og jeg mener bestemet ikke at staffen forsådanne ugerninger skal være den
sammen, og dermed siger jeg jo også at de skal prioriteres anderledes.

> [...]
> at fordømme salg af børn, hvis man ikke forsøger at skaffe familierne mad

Nu er det jo sådan at ude i den rigitge verden er der mange ting der bør
laves om, og man kan ikke det hele på en gang - desværre. så virker det vel
også med dagligdags ting hjemme hos dig ? du vil gerne have det perfekte
hjem for dig, men der er nogle ting der skal laves før andre - sådan er det
ihvertfald hos mig . e.g. skal jeg på arbejde hver dag for at tjene nogle
penge, så bl.a.hunden kan få mad.
Sådan mener jeg også der er ude i samfundet, og fordi du blødte lidt penge
til noget fattigdom, mener jeg ikke det giver dig ret til at så at sige at
alle skal prioritere dyremishandling i spanien ligeså højt som du gør, det
er jo, alene, ikke nok det arbejde din forening gør - det skal gøres meget
mere.

> [...]
>
> Enhver form for mishandling skal have bevågenhed. Jeg tror også, det er
> lettere, at få Spanien til at vedtage dyreværnslove, end det er at

der er mange ting der er nemmere end at afskaffe fattigdom - der er bare
ikke meget der vigtigere,efter min mening.
og _hundehængning i Spanien_ er slet ikke i nærheden. Dyremishandling
generalt set jo det er det oppe af. men det starter nok ikke med at forbyde
nogle Spanieoler i at aflive deres hunde.

> Som sagt tidligere udelukker det ene ikke det andet.

nej det udelukker ikke det anden - men du kan ikke gøre det på sammen tid

> på
>
> Nu interesserer det mig egentlig ikke særligt meget, hvem der svarer mig.

nå - forventer du ikke et svar på et indlæg i en ng ?

> [...]
> til svaret. Jeg vil hellere have svaret, og vil jeg så have noget
> genopfrisket, kan jeg scrolle, det andet er i mine øjne den omvendte

det er ikke noget det har min opmærksomhed, det er der en newsgruppe til, og
om userets regler skal ændre eller ej prioterter jeg end del lavere end
dyremishandling - så det lader jeg andre om at finde ud af - så følger jeg
de retnings linjer som de bestemmer, det kan jeg fint leve med. Jeg behøves
ikke have min egen mening om alt.
men hvis tråden bliver så lang som denne her, er det svært at finde hoved og
hale i hvis tråden består af en blanding af forskellige meninger om hvordan
man svare på et indlæg.

Som jeg efterhånden har sagt mange gange, mener jeg ikke at Spaniolernes
hængning af hunde isoleret set skal være en Mærkesag for danmark eller EU -
Dyrevelfærd generalt tjaa jhooo det vil jeg da nok ikke skamme mig over, men
vi bliver nok ikke taget særligt seriøse sålænge vi selv behandler dyr som
vi gør, vi kan vel ikke kalde os et forgangs land for dyrevelfærd - eller
kan vi ?

Highlander

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 06:08

> [...]
> og jeg mener bestemet ikke at staffen forsådanne ugerninger skal være den
> sammen, og dermed siger jeg jo også at de skal prioriteres anderledes.

Og du kan lige få 2 eksempler mere ..

http://www.infopaq.dk/forside/forside.asp?Artno=54975

http://www.infopaq.dk/forside/forside.asp?Artno=54969

som er fra idag, kan du ærligt sige at disse skal sidestilles med
Hundehængning i Spanien ?
for hvis vi alle smed alt hvad vi havde i hænderne og styrtede til Spanien,
så varede det sikkert ikke længe inden Danmark også var et uland - og så
havde du sat** ikke råd til at have dine "fine" holdninger, hjælpe de
fattige i sydamerika og dunke de dumme spanioler oven i hovedet med dit
perfekt verdensbilled ...
argg så fik jeg lige luft : -p

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-05-02 12:06

> Sålænge du ikke ved det - kan du ikke med rette skrige _dyremishandling_ -

Jeg ved at for at hængning af mennesker skal være en hurtig død, skal det
være præcisionsarbejde, og det udføres af specialister.

> og så snakker du vist bare for ikke selv at falde i søvn.

Ja det kræver ikke meget at være arrogant

> Ja da - skal du bare kaste med mudder eller har du en sag du vil
diskuterer
> ?

Jeg svarede da bare på samme arrogante måde, som du gør

> [...]
> og jeg mener bestemet ikke at staffen forsådanne ugerninger skal være den
> sammen, og dermed siger jeg jo også at de skal prioriteres anderledes.

Nu har jeg jo slet ikke talt om straf, vel.

Faktisk er jeg imod afstraffelse, men kan godt se at samfundet må beskytte
sig mod visse personer.

> [...]

> til noget fattigdom, mener jeg ikke det giver dig ret til at så at sige at
> alle skal prioritere dyremishandling i spanien ligeså højt som du gør,

Det har jeg heller ikke sagt, jeg har sagt at Danmark godt kan arbejde for
at Spanien (og andre lande) får en dyreværnslov, samtidig med vi arbejder
for bedre forhold for menneskene.

>det
> er jo, alene, ikke nok det arbejde din forening gør - det skal gøres meget
> mere.

Tænk det ved jeg! Men vi har lavet nogle gode hjælp til selvhjælpprojekter,
og vi tager ud og kontrollerer.

> [...]
> generalt set jo det er det oppe af. men det starter nok ikke med at
forbyde
> nogle Spanieoler i at aflive deres hunde.

Jeg har rejst som privatperson i lande med stor fattigdom, og jeg har set,
at jo fattigere folk er, jo dårligere behandler de deres dyr
(generaliseret), så jeg tror faktisk det hele hænger sammen.

> nej det udelukker ikke det anden - men du kan ikke gøre det på sammen tid

Sagtens

> nå - forventer du ikke et svar på et indlæg i en ng ?

Jeg prøvede at være diplomatisk og lidt flink, jeg mente faktisk at jeg var
ligeglad med om du svarede

> [...]
> om userets regler skal ændre eller ej prioterter jeg end del lavere end
> dyremishandling - så det lader jeg andre om at finde ud af

Hvorfor bliver du så ved med at snakke om reglerne.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 16:05

On Fri, 3 May 2002 13:06:16 +0200, "Nina El Falaki" <cats@feca.dk>
wrotd:

> [...]
>ligeglad med om du svarede

>og
>
>Hvorfor bliver du så ved med at snakke om reglerne.

Hvor faen er hende netetikettebetjenten henne nu hvor der er brug for
hende ?? for nu har i da vist blandet det hele sammen så det er
umuligt at finde ud af hvem der skriver hvad og hvorfor , pas på i
ikke bliver meldt til TDC

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-05-02 16:26

> [...]
> hende ?? for nu har i da vist blandet det hele sammen så det er
> umuligt at finde ud af hvem der skriver hvad og hvorfor , pas på i

Hihi, jamen jeg svarede da for en gangs skyld efter reglerne.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 18:57

> "Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> og
>
> Hvorfor bliver du så ved med at snakke om reglerne.

Jeg svarede blot på dit spørgsmål om jeg havde tænkt på om reglerne på
usenet trængte til at blive revideret.
og grunden til at jeg oprindelig gjorde dig opmærksom på Top / Bottom post
var det der er endnu mere svært at finde rundt i en debat, hvis vi ikke
poster i samme række følge - og jeg vil ikke "bryde" usenet reglerne for at
diskuterer med dig.. jeg har ikke slået dig i hovet med nogle regler blot
gjort dig opmærksom på at at hvis du vil have et svar fra mig bør du
bottomposte - længere er det egenligt ikke ) EOD på et emne.

Highlander
( jeg skal nok svare på de andre ting i en anden post - det her er blot så
vi ikke forvirring PtD NtB unødigt )

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 19:34

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har jeg jo slet ikke talt om straf, vel.

Hvordan vil du så håndhæve et forbud mod dyremishandling - hvis du ikke vil
straffe dem der bryder denne lov -
det kan du kun gøre, ved at se på hvorfor de bryder loven og derefter fjerne
den grund - hvilket er det jeg hele tiden har postuleret - og som du også
selv skriver længere nede i dit svar - jo dårligere mennekser har det jo
værre behandler de dyrene - jamen er logikke så ikke at man bør prøve at
fjerne dårligdommen hos menneskene istedet for bare at staffe dem der bryder
"dyreværnsloven" . For mig at se modsiger du dig selv iden grad...

> [...]
> at Spanien (og andre lande) får en dyreværnslov, samtidig med vi arbejder
Du har sagt :
citat >>Hej
Jeg mener at der er mange der tager sig af mennesker, så jeg prioritere dyr
højere, uden dog at undlade at hjælpe menneskene <<

og det kan jeg ikke få til at passe med det du så skriver - nemlig :

> Jeg har rejst som privatperson i lande med stor fattigdom, og jeg har set,
> at jo fattigere folk er, jo dårligere behandler de deres dyr
> (generaliseret), så jeg tror faktisk det hele hænger sammen.
folk får det da ikke bedre af at deres dyr har det godt - det er da omvendt

Du har bla.a nævnt empati - jeg synes godt nok du mangler empati for
Spaniolerne ( ikke at forvekskle med Sympati for det er der nok næppe nogen
der har ).
Hvis du vil gøre noget for hundene må du først finde ud hvad der får
spaniolerne til at gøre som de gør, og det kan du kun finde ud af ved at
prøve at sætte dig i deres sted.

Jeg kan se at du jo egenligt er enig med mig - idet du jo har set at jo
dårligere mennersker har det jo dårlige behandler de dyr -
vi er så ikke helt enig i hvordan vi effiktivt prøvet at løse problemet-

Prøv nu og tage en dyb indånding og slap helt af - og så læs flere ( hvis
ikke alle mine indlæg idenne her tråd ) og sig mig så hvor har jeg skrevet
jeg at jeg synes det var iorden den måde de ( nogle) behandlede udbrændte
væddeløbshunde i spanien på ?

Highlander

Fra : Alex Linaa

Dato : 03-05-02 21:08

> [...]
> jeg at jeg synes det var iorden den måde de ( nogle) behandlede udbrændte

Opgiv det!
Punish er en troll der aldrig læser hele indlæg, men ofte harcelerer over
fragmenter taget ud af sammenhængen.
Trolls har kun eet mål: At diskutere for diskussionens skyld, og at
provokere for provokationens skyld. Og en troll der ikke en gang har rygrad
til at stå ved sin identitet ryger lige i mit killfilter med et *plonk*

Alex

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 22:24

On Fri, 3 May 2002 22:08:13 +0200, "Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com>
wrotd:

> [...]
>til at stå ved sin identitet ryger lige i mit killfilter med et *plonk*

nu er du vist ved at gøre dig selv helt til grin hva ! highlander "med
det ellers så personlige navn der jo også fortæller meget om hvem han
er" svarede jo slet ikke på mit indlæg i denne omgang ! så hvem er
det her der ikke læser det hele ? pinligt !! det er det eneste jeg har
at sige om dig ! og ja du kan jo bare putte alle os andre i dit
killfilter så har du jo også din egen lille usenetverden for dig selv

Fra : Ann K

Dato : 01-05-02 19:49

Nina El Falaki skrev:
>Børneporno og anden mishandling af børn kan sammenlignes med
dyremishandling, fordi begge dele er et symptom på manglende empati og
respekt for liv.
<> Tak... så var der endelig én, som kunne formulere mine tanker
Faktisk har undersøgelser (vistnok af am. serie- og massemordere), vist
at personer, der under deres opvækst mishandler dyr, har større
sandsynlighed for at blive morder... netop fordi respekten for Livet,
ikke er tilstede....
Af nogle forskere ses ondskab/grusomhed/mishandling af dyr, netop som
det første tegn på at et menneske har store personlighedsforstyrrelser
(om jeg så er _helt_ enig i alle deres konklusioner - tjaaa...)

Og jo - EU og DK har da noget at gøre i sådan en sag! Om ikke andet kan
man lægge pres på Spanien, for i det mindste at få vedtaget en ordentlig
lovgivning om dyrevelfærd!
Viser den spanske regering først en dyreetisk holdning og afspejler
denne holdning sig i landets lovgivning... tja - så er man da i det
mindste et stykke på vej!
Det er vel den eneste mulighed, der reelt findes for at undgå hængning
af mere eller mindre udtjente hunde!

Mvh Ann

Fra : John

Dato : 01-05-02 22:34

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Men at sidestille Børneporno og dyremishandling det har jeg svært ved at
> fatte at nogen kan ...

Jeg kan overhovedet ikke følge din tankegang, og tror du står
ret alene med denne holdning. Men vi er som sagt af hver sin mening
og det skal du naturligvis have lov til. Jeg mener blot at
de to ting er lige uværdigt og i den grad foragt for det levende individ.

> jeg sagde >>Det vil være pinligt hvis Danmarks Mærkesag under EU
> formandskabet var _ de hænge hunde i Spanien_ <<

Vil du så også finde det pinligt at man bad Spanien om at afskaffe tyrefægtning
?.

*:) - John.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 01-05-02 14:55

> [...]
mig
> det samme som dig - det er helt sikkert. ( og det skyldes måske at jeg har

Igen er vi sikkert rygende ueninge, men jeg mener faktisk, at mishandling af
børn og dyr er lige forkasteligt. Begge er totalt afhængige af de
forældre/ejere de havner hos og kan ikke selv sige fra over for mishandling
og overgreb.
Derfor må andre gribe ind og handle på deres vegne og det bliver da også
gjort både hvad angår børn og dyr.
Jeg finder selvfølgelig børneporno afskyeligt og det skal bekæmpes med alle
midler, det ligger helt klart

> [...]
jeg
> vil krumme tæerne, næste gang nogen spørger hvor jeg kommer fra...

Det er så sandelig ikke kun de stakkels hunde i Spanien, der skal have
Danmarks interesse, men bekæmpelse af dyremishandling, hvor den end finder
sted. Du anser det altså ikke for vigtigt og interessant nok, siden du
ville skamme dig over, at være dansker, hvis dette blev én af mærkesagerne!
Jeg kan kun sige, at jeg ville være stolt over, hvis vi i Danmark gik
forrest i kampen for at skaffe dyr overalt tålelige forhold.
Og ja, der er såmænd en hel del at tage fat på herhjemme også, men nu var
det hundende i Spanien, der var emnet i denne diskussion!

Eva (som hverken har børn eller hunde, men derfor godt kan interessere sig
for deres vilkår)

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-05-02 07:42

Highlander <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ccfc496$0$11923$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
jeg
> vil krumme tæerne, næste gang nogen spørger hvor jeg kommer fra...

Krumme tæerne ? Nej jeg ville godt nok være stolt over at være dansker. Jeg
savner virkelig politikere der for engang skyld gad tage dyrevælfærd
alvorligt, og jeg mener virkelig alvorligt, og ikke bare de der "lappe"
løsninger med en halv kvadratmeter mere plads til grisene osv. Poul Nyrups
standard kommentar var altid noget med at Danmark skulle være, eller var et
forgangs land. Og hvis Danmark virkelig for en gang skyld kunne være et
forgangs land for dyrevelfærd, var der virkelig en grund til at være stolt.

Heidi Høegh

Fra : Kosmonauten

Dato : 02-05-02 17:26

> [...]
> alvorligt, og jeg mener virkelig alvorligt, og ikke bare de der "lappe"
> løsninger med en halv kvadratmeter mere plads til grisene osv.

Hej Heidi,
kan ikke være mere enig!
Fordi en fødevareminister står og græder tårer på tv-skærmen, ja det rykker
i 5 min. derefter hører man ikke en dyt.
På TV har vi set de forfærdelige billeder af kvægtransporter til Holland og
Italien (hvem husker ikke billedet af en ko med brækket ben blive løftet op
med en kran), tremmekalve i Holland, sidst var det hestetransporter og nu er
det hundemishandling. I visse dele af Spanien (ja et Uland hvis man spørger
mig) er det kotyme at hænge levende høns op og så sidder på en hest imens
man river hovederne af hønsene, hvor fedt er det? Hvor fedt er det at se en
el. anden Don Matadormix stå med alle sine skinnende sværd og langsomt pine
en tyr til døde? Jo det synes den lille danske Ole (som ovenikøbet rejser
sig op hvergang de skriger Olé fordi han tror det er ham de kalder på), der
har skiftet sit blod ud med en sur rødvin.

Dyremishandling og børnemishandling kan sagtens sættes op ved siden af
hinanden, fordi ingen af dem kan protestere el. selv vælge fra!
Se bare på børneprostitutionen, hvis de lande hvor den slags tolereres,
brugte en del af den hjælp de får i bistand på at hjælpe de stakkels børn i
stedet for at købe våben og store ministerbiler, se så ville verden skam se
anderledes ud. Men på den anden side kan de ikke undvære den valuta som
blegfede europæere smider i deres land.
Der bliver skam gjort en masse i bl.a. FN regi og privat på at forbedre
børns vilkår, ex.vis afskaffelse af børnearb. i miner, børneporno osv osv.

Selvfølgelig skal vi da tænke på vores medmennesker, der er mange som
hjælper uden at få en krone for det, bl.a. Læger Uden grænser, Amnesty og
Røde Kors, for ikke at snakke om de private hjælpe organisationer.

Men falder talen på "dyrevelfærd", så er man straks pladderhumanist. "Hvad
med at hjælpe andre mennesker" er deres argument, men så spørger jeg, hvor
er disse mennesker henne?? Hvad gør de selv for at hjælpe ex.vis folk der er
blevet fængslet for at spise Gule Ærter el. de børn som under kummerlige
vilkår syr de "flotte" Nike og Addidas bolde??
Næh du, forbyd morgenkrydren om søndagen, så skal du se dem på barrikaderne!
Det kan godt være at vi "lever" af dyrene men derfor skylder vi dem
alligevel en ordentlig behandling.
Men det kan man ikke forvente, når vi i disse dage slår hinanden ihjel pga.
noget som blevet skrevet for 2000 år siden.

Undskyld dette mega lange indlæg, men jeg måtte ha luft.
Mvh
Martin

Fra : Louise Kragh

Dato : 02-05-02 22:28

Kan ikke være mere enig.
Eén ting er at vi mennesker overbefolker jorden, forurener som gale,
overudnytter naturens ressourcer og udsletter er det 5 eller 7 dyrearter pr.
dag?? Vi kunne i det mindste se udover vores egen næsetip og fatte at dyrene
og miljøet nok har væsentligt mere presserende (eller i hvert fald mindst
ligeså meget) brug for hjælp end/som menneskeheden....
mvh
louise
der vist oså lige skulle have luft!

Fra : Heidi Høegh

Dato : 03-05-02 07:29

Kosmonauten <kosmonautenx@olsen.xmail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd168b5$0$18637$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
op
> med en kran), tremmekalve i Holland, sidst var det hestetransporter og nu

Hej Martin
Ja og hvad bliver der gjort ved det ? Ikke en pind. Jeg er så inderligt træt
af alt den snikken og snakken, som aldrig fører til noget. Derfor savner jeg
virkelig politikere der tør gøre noget ved det, og som ikke kun græder
krokedilletårer.

> [...]
der
> har skiftet sit blod ud med en sur rødvin.

Jamen det er jo totalt sygt. Men jeg kan kun håbe at alle de turister der
hvert år tager på ferie for at se dansende bjørne, tyrefægtning osv. får sig
en diare de aldrig slipper af med. For det er da en underlig mentalitet og
se på dyrs elendighed som underholdning.

> Dyremishandling og børnemishandling kan sagtens sættes op ved siden af
> hinanden, fordi ingen af dem kan protestere el. selv vælge fra!

Helt bestemt !

> Men falder talen på "dyrevelfærd", så er man straks pladderhumanist.

Ja, og hvor er det dog bare trættende og høre på.

> [...]
pga.
> noget som blevet skrevet for 2000 år siden.

Det har du så inderligt ret i.

Jeg kan kun håbe at tingene vil ændre sig i fremtiden, men jeg tror desværre
ikke udsigterne er særligt gode, for hvordan skulle de dog nogensinde kunne
blive det når man tænker på hvordan at mennesket har udviklet sig i gennem
årene. Til en kæmpe flok egoister der ikke kan tænke meget længere end til
deres egen græsplæne.

Jeg vil altid kæmpe for dyrene, og gøre hvad jeg overhovedet kan for dem. De
er mindst lige så vigtige som så mange andre ting, i hvert fald for mig.

God weekend til dig og Laika, der vel er enormt glad for at hun endelig har
fået papirerne i orden

Heidi Høegh

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 08:12

> [...]
> årene. Til en kæmpe flok egoister der ikke kan tænke meget længere end til

Det er ikke nok bare at håbe - du skal gøre noget ! og som du rigtigt
skriver er det menneskerne, der er det virkelige problem. Derfor bør det
have opmærksomheden - efter min bedste overbevisning.

Jeg kan ikke fortænke folk, der har det værre end dyr, i være ret lideglade
med hvad nogle egoistiske dansker mener om deres opfattelse af dyr. Det er
empati - ikke sympati - der er mega stor forskel på de 2 ting. !

Jeg tror, at den eneste grund til at du forkæler dit husdyr er at du ikke
selv kæmper for, bare, at overleve. Dit kæledyr er luksus - andre steder i
verden er det et nødvendig onde bare for at få lidt eksistensgrundlag.
hvilke argumenter vil du bruge over for en som går sulten i seng flere gange
om ugen, eller som ikke kan få rent drikkevand eller hvis nærmeste famile er
blevet skud af regeringen eller terrorister at de skal være gode ved dyrene,
når de mener verden er ond ved dem ?

Vi kan nemt sider her i vores lille smørhul og siger de skal være gode ved
dyrene og ikke udnytte dem, vi kan måske også få presset en lov igennem at
de skal - men når alt kommer til alt hvad tror du så virker bedst :
at lave en lov de siger de ikke må - eller prøve at fjerne grunden til at de
gør som de gør ?
den meget lille gruppe mennersker der har et godt liv og stadigvæk plager
dyr - _dem_ kan vi så slæbe ud bagved og nakkeskyde ! eller fodre vores
hunde med dem :p

> Jeg vil altid kæmpe for dyrene, og gøre hvad jeg overhovedet kan for dem.
De
> er mindst lige så vigtige som så mange andre ting, i hvert fald for mig.

jeps det er en sund holdning at have, du skal bare lige vurdere om det du
gør også virker efter hensigten eller om du kunne gøre det bedre på en anden
måde.

Highlander

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-05-02 08:18

"Highlander" <Highlander_dk@hotmail.com> writes:

> [...]
> gør også virker efter hensigten eller om du kunne gøre det bedre på en anden

Jeg kunne ikke være mere enig.

Hilsen Trine

http://usenet.dk

Fra : Heidi Høegh

Dato : 03-05-02 09:13

Highlander <Highlander_dk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cd2380a$0$11898$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det er ikke nok bare at håbe - du skal gøre noget ! og som du rigtigt
> skriver er det menneskerne, der er det virkelige problem. Derfor bør det
> have opmærksomheden - efter min bedste overbevisning.

Jeg kan ikke gøre andet end at håbe på at fede europæere lader være med at
være egoistiske og tage på ferie og underholde sig med tyrefægtning,
dansende bjørne, delfin show, aber osv. Jeg kan ikke personligt gøre andet
end at håbe på at de folk en dag får noget hjerne.

> [...]
> med hvad nogle egoistiske dansker mener om deres opfattelse af dyr. Det er
> empati - ikke sympati - der er mega stor forskel på de 2 ting. !

Det har intet med det at gøre. Når vi snakker dyr der bliver transporteret
under kummerlige vilkår, hunde der bliver hængt, dyr der bliver stegt
levende, tyrefægtning, dyr der udelukkende bliver brugt til underholdning
osv osv, har det INTET med overlevelse og gøre for nogen, men udelukkende
idioti fra menneskets side. At nogle mennesker sulter kan ALDRIG forhindre
mig i at tænke på dyrenes vilkår.

> [...]
er
> blevet skud af regeringen eller terrorister at de skal være gode ved

Det har stadigvæk intet med hinanden at gøre. Tyrefægtning, hunde hængning
er stadigvæk ikke nødvendigt for at have et eksistensgrundlag.

Heidi Høegh

Fra : Kosmonauten

Dato : 04-05-02 13:22

>God weekend til dig og Laika, der vel er enormt glad
>for at hun endelig har
> fået papirerne i orden
>
> Heidi Høegh

Hej Heidi,
yeps hun har faktisk fået en mere "rank" holdning ;c)

Sjovt som denne debat kan drejes i forskellige retninger,
nu er man pludselig "egoistisk" og "Luksus" dyr, fordi man som dansker vil
påføre andre lande at behandle deres dyr ordentligt!

Det flotteste man som menneske kan gøre er at kigge ud over sin egen næse og
"ligusterhæk" og race.

At mishandle dyr under transporter el. påføre dem ulidelige smerter pga. en
turist indtægt i million klassen, er ingen undskyldning.
Både Spanien og Italien har underskrevet div. konventioner men overholder
dem ikke!
Og selvom ETA sprænger bomber er der ingen undskyldning for ikke at behandle
dyr ordentligt!
(Man skal vist lige sætte sig ind i hvorfor??)
Spanien er fuldgyldigt medlem af EU og burde være et ret veludviklet land,
men det kan man vist sætte spørgsmålstegn ved.
Dyrevelfærd er så sandelig ikke "bare" et spørgsmål om hvordan man behandler
lille Figo men hvordan man behandler dyr generelt, om det er i
"industriøjemed" el. andet.

Se bare på hvordan vi selv en gang kom levende katte i en tønde? Det fik vi
da ændret på.
Jeg var i 90'erne på besøg på en moderne svinefarm, hvor grisene kun havde
lyset tændt når de fik mad! Rystende, og den mand som havde farmen fortalte
at hvis lyset var tændt hele tiden, så ville grisene gå rundt og "tabe" sig,
a hvabehar!?

Selvfølgelige nytter det at kæmpe for en sag, selvom man indimellem føler at
man slår på en dyne.

Uanset hvordan vi end vender og drejer dette, så skal vi alle sammen være
her og behandle hinanden ordentligt.

"Nothing comes from doing nothing."

God weekend til alle
Mvh
Martin & Laika

Fra : Poul Christensen

Dato : 04-05-02 12:49

Hej.

> Det var godt nok en kedelig morgenhilsen at få :-/

Helt enig. Som altid er det trist, når man behandler de umælende dårligt.

> (Teori)
> Kan DK ikke lægge pres på EU? Der må ski da være noget at gøre. Både
> hundehængning og tyrefægtning burde forbydes ved lov.

EU har (desværre?) ikke noget at skulle have sagt, når der ikke lige er tale
om handelshindringer, grænseoverskridende transaktioner eller
konkurrenceforvridning. Landene bestemmer selv, hvordan de skruer deres
strafferet sammen. Men man selvfølgelig appellere mellemstatsligt, altså en
direkte henvendelse fra land til land, men jeg tvivler på, at der kommer
meget ud af det.

Men uanset EU: Så længe kødproducenter er villige til at sende heste, kalve
og svin tværs gennem Europa på lastbil uden vand og foder, er det nok
utopisk, at man kan gøre noget. Det starter som alt andet hos folk selv.

I det hele taget er det svært som dyreven at forstå, at man ikke bare kan
behandle alle dyr anstændigt - hvis de skal leve, skal de leve godt, og hvis
de skal slagtes eller dræbes, fordi de betragtes som "skadedyr", skal det
ske så hurtigt og smertefrit som muligt.

Venlig hilsen

Poul

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-04-02 09:27

Hej alle

Jeg læste for nylig en artikel, der netop omhandlede ovenstående. I artiklen
stod der, at der i Spanien er oprettet såkaldte " hundeskove", hvor folk kan
tage hen for at hænge deres udbrændte væddeløbshunde. Men ikke nok med det.
De hunde, der i deres ejeres øjne har klaret sig godt, bliver hængt i et
kort stykke reb, så de ikke kan nå jorden, og dermed dør rimeligt hurtigt.
De hunde som ejeren ikke havde været tilfreds med, bliver hængt i et langt
stykke reb, hvor de kan nå jorden, så døden kommer til at trække ud,
sometider i op til et døgn. Så kan de hænge der og kæmpe for livet, mens de
overvejer hvad de har gjort forkert....

Der er en engelsk dame, der har en kennel i England, som tager ned og skærer
nogle få stykker ned af gangen og tager dem med tilbage til England, hvor
hun forsøger at få dem afsat. Hun risikerer fængselsstraf idet hun stjæler
folks hunde!!! Grotesk verden vi (de..) lever i.

I den avis jeg læste ovenstående var der billeder af en af
"hundeskovene"..Ikke et kønt syn...

Mange hilsner fra Carina ( der osse fik morgenkaffen galt i halsen...)

Fra : Marlene

Dato : 30-04-02 11:43

Carina Bach Hansen <carina.bach@hansen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cce55a2$0$78782$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> "hundeskovene"..Ikke et kønt syn...
>
> Mange hilsner fra Carina ( der osse fik morgenkaffen galt i halsen...)

Det var da det mest forfærdelige, jeg længe har hørt. Hvad var det for en
avis, du læste det i? Et er, at mennesket kan finde på at være gøre et dyr
fortræd (hvilket naturligvis er forfærdeligt), men at de ligefrem torturerer
hundene på den måde, som du nævner med henholdsvis kort og langt reb - jeg
fatter det simpelthen ikke. Det er jo virkelig en udspekuleret ondskab, de
der udøver på hundene; "skal hunden have et langt eller et kort reb???". Det
kan sgu da ikke passe, at der ikke er ordentlige mennesker i Spanien, som
reagerer på dette. Stod der ikke noget om det i avisen?

Mvh. Marlene.

Fra : Elin

Dato : 30-04-02 12:26

Marlene <Ryg@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cce75b7$0$49104$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> kan sgu da ikke passe, at der ikke er ordentlige mennesker i Spanien, som
> reagerer på dette. Stod der ikke noget om det i avisen?

Hej Marlene.

Jo, der er skam også ordentlige mennesker i Spanien. Iflg. artiklen i
Berlingeren fremsatte den socialdemokratiske opposition i sidste uge et
forslag om at straffe grov dyremishandling med fængsel. Dyreværnsfolk havde
indsamlet 600.000 underskrifter, men lovforslaget blev nedstemt i
Parlamentet. Afstemningen var blevet lagt på den dag, hvor FC Barcelona og
Real Madrid spillede den første semifinale i Champions League, og
lovforslaget fik derfor næsten ingen omtale. Lovforslaget var blevet fremsat
i kølvandet på en grusom forbrydelse i januar: ukendte gerningsmænd brød ind
på spansk kennel, og med en motorsav savede de poterne af seks hunde........
Iflg. samme artikel: For nogle år siden afslørede en britisk TV-dokumentar
nogle bestialske traditioner i forbindelse med spanske byfester. Efter pres
fra bla. EU Parlamentet blev det ved den lejlighed forbudt at afvikle
konkurrencer, hvor man fra hesteryg skal hive hovedet af levende kyllinger
ophængt ved fødderne i en snor. I en vestspansk landsby er den årlige skik
med at smide en ged ud fra kirketårnet nu også blevet forbudt.

Der er nok håb forude - langt, langt, langt, langt, ....... forude.

Venlig hilsen
Elin>

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-04-02 12:40

"Marlene" <Ryg@post12.tele.dk> wrote in message

> [...]
> skærer

> Det var da det mest forfærdelige, jeg længe har hørt. Hvad var det for en

- Det var i B.T eller Ekstra Bladet, det kan jeg ikke lige huske.

> [...]
> kan sgu da ikke passe, at der ikke er ordentlige mennesker i Spanien, som
> reagerer på dette. Stod der ikke noget om det i avisen?

Der stod, at det selvfølgelig langt fra er alle, der bruger hundeskovene, og
at der er mange spanioler, der er imod det, men der er ikke nogen der gør
noget ved det. Der er ikke nogen der tør risikere fængselsstraf. Det er jo
som bekendt et helt andet forhold de har til deres kæledyr, og især deres
hunde, end vi har. Men dermed vil jeg da gerne lige indskyde, at jeg
heldigvis har set mange spaniolere der er ufattelig glade for deres
hunde....

Hilsen Carina

Mvh. Marlene.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-04-02 22:11

Hej Malene

Jo der er flere organisationer, der forsøger at hjælpe Spaniens hunde, ikke
kun greyhound. Jeg ved de har omplaceret hunde til bl.a. Sverige, og de
hunde man ikke kan omplacere kan man blive fadder for. Desværre husker jeg
ikke URLen, men jeg skal prøve at finde den.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : John

Dato : 30-04-02 12:27

"Elin" <elimosa@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem har ikke nogen regler overhovedet.
>
> Venlig hilsen fra Elin - der fik morgenkaffen galt i halsen

Hej Elin

Hvis du fik kaffen galt i halsen på baggrund af den artikel, så
hold godt fast i bordkanten, hvis du/i trodser at se dette også:

http://perros.de.gs/
http://www.sexy-barcelona.net/animals/archive.htm

Mishandlingen gælder iøvrigt også de greyhounds der ikke længere er
brugbare, på de mange ulovlige greyhounds løbebaner som der ligger i Spanien
og oplandet.

Aflivningsmetoderne er ret omfattende og hvis man har mods hjerte, kan
man bla. se en video af en greyhound der bliver brændt levende!.

Verden er alvorlig syg og som alt mishandling af dyr, er dette i den grad
kvalmende.

*:/ - John.

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-04-02 12:47

"John" <fox_one@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> man bla. se en video af en greyhound der bliver brændt levende!.
>
> Verden er alvorlig syg og som alt mishandling af dyr, er dette i den grad

Selvom jeg har set billeder af ovenstående før, bliver man simpelthen
forfærdet over at det kan ske...Hvad er der galt med folk???

Jeg havde ikke modet til at se videoen med hunden der bliver brændt levende,
jeg ved det ender i tårer...

Hilsen Carina

Fra : Kim Rasmussen

Dato : 30-04-02 12:52

fy for pokker. Findes der virkelig mennesker der er sådan?
Anita

Fra : Annika Pedersen

Dato : 30-04-02 20:14

> Hej Elin
>
> Hvis du fik kaffen galt i halsen på baggrund af den artikel, så
> hold godt fast i bordkanten, hvis du/i trodser at se dette også:

2 stk. urler..

> [...]
> man bla. se en video af en greyhound der bliver brændt levende!.
>
> Verden er alvorlig syg og som alt mishandling af dyr, er dette i den

Ja, må erkende at jeg ikke klikkede på linkene, da jeg ikke ønsker at se
det, og måske støtte en grotesk side :(

Hvordan kan man dog finde på de grusomheder - og hvordan kan et helt land
acceptere og ikke gøre noget ved det. Det virker utroligt.

Mht. grillning af kat og hund, har jeg heller aldrig før hørt om at det
foregår i levende tilstand - og selvom de har en anden kultur (jeg vil da
ikke have noget imod at smage sådan en steak) er det dog utroligt at man
ikke gør det på en pæn måde - hvem kan holde de skrig ud :(

Annika
http://annika.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-02 21:50

On Tue, 30 Apr 2002 21:13:45 +0200, "Annika Pedersen"
<newsgroup@annika.dk> wrotd:

> [...]
>
>Hvordan kan man dog finde på de grusomheder - og hvordan kan et helt land
>acceptere og ikke gøre noget ved det. Det virker utroligt.

Hvis du syntes at det er så slemt så tjek denne her side og de links
der er på den http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/ så kan du se
hvordan et helt land "tyskland" kan udryde hele hunderacer, bare pga
deres race . Folk der giver hunde mad med barberblade i sætter ild til
hunde på gaden overfalder hundeejere der ejer engelske bullracer
skyder dem i parkerne , stikker dem ned på gaderne hvis de er over
40cm høje og bare ligner blandinger af bulldogs mastiffer o.s.v.

http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/olfen.html her kan du se
hvordan de skød 2 uskyldige hunde jagtede dem med helikoptere
motorcykler og kørte dem ned med bil ! Og ja det er i tyskland og det
foregår stadig ! Nazismen lever i bedste velgående !

og så kan man sige nåja men jeg har ikke sådan en race der er nævnt på
deres lister over farlige hunderacer "devildogs" men der kommer skam
flere nye racer til på listerne , og hvilken race bliver den næste ?
http://www.dominodogs.org/

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-04-02 16:53

Dear friends of the animals

thanks for considering the dogs in Spain. Please forward our site to all
your friends and make them sign the guestbook and the petition. Both will be
printed and sent to the president, the queen and all TV stations, Radios and
Newspapers in Spain.

Kind regards and thank you in the name of the dogs in Spain.

Mo Swatek Garcia Santos
HELP THE DOGS IN SPAIN
http://animals.de.gs
http://amigos.de.gs
CASH DONATIONS WOULD BE DEEPLY APPRECIATED!

At this juncture we are going to include the
DEFENSA D'ANIMALS D'OSONA address and bank details as some of you have asked
if you can help them directly.
Charity reg-number: G-59111542 reg. 15.08.1991)

These ladies saved with the help of other associacions the 239 Greyhounds
from the Pavellon racetrack in Barcelona.
http://protectora-osona.de.gs (only in spanish avaliable)

The following address serves for transfers or to send checks.

Defensa de los animales de Osona
BANKINTER, 08550 Vic, Spain
0128 Bank Code.
0522 Ageny No.
35 Control Digit
05 0214 8434 Account Number

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 30-04-02 17:24

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> writes:

> Dear friends of the animals

[snip en masse spam]

Selvom det er et godt formål, så er kædebreve absolut ikke velset på
usenet/nyhedsgrupper. Derfor bedes du slette dit indlæg. Læs
evt. http://www.usenet.dk, hvor du kan læse om de uskrevne regler for
brug af usenet/nyhedsgrupper.

Jeg kan se at du er kunde hus TDC, og hvis du læser deres regler for
brug af nyhedsgrupper vil du finde ud af at de faktisk kan lukke din
konto for dette indlæg.

Mvh Trine

Fra : John

Dato : 30-04-02 22:31

> [...]
>
> Mvh Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!

Det er ikke spam, men en henvisning til en protestliste!.

*:) - John.

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 30-04-02 21:00

Det er ikke et kædebrev, det er en gæstebog, hvor man kan skrive sig i med
navn og adresse for at protestere. Gæstebogen bliver herefter sendt til
Præsidenten...

Så slettet bliver det ikke.

Hvis du har et problem med det, så lad være med at læse indlægget.

Carina

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 06:35

"Carina Bach Hansen" <carina.bach@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Præsidenten...
>
> Så slettet bliver det ikke.
>
> Hvis du har et problem med det, så lad være med at læse indlægget.

Du vil altså gerne have love og regler i Spanien ? - men er ligeglad med den
der nu engang er lavet her på usernet - fordi du synes det tjerner en god
sag.
gad vide om spaniolerne tænker det samme om den lov du gerne vil have
gennemført..... det kunne være de bad dig om at kigge den anden vej.

det er jo fuldstændig latterligt at du vil have folk skal opfører sig
ordenligt - mens du bare selv føre dig frem "i en go sags tjeneste"

Highlander

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-02 08:58

On Wed, 1 May 2002 07:35:21 +0200, "Highlander"
> [...]

>det er jo fuldstændig latterligt at du vil have folk skal opfører sig
>ordenligt - mens du bare selv føre dig frem "i en go sags tjeneste"

hahah vil du nu sammenligne det at hænge hunde , med det at sende en
post i en ng ?? nu må du da tage dig sammen , det er vist mere for at
starte en diskution at du skriver det , for det kan du da ikke
alvorligt mene det her

Fra : Highlander

Dato : 01-05-02 12:08

> [...]
> post i en ng ?? nu må du da tage dig sammen , det er vist mere for at
> starte en diskution at du skriver det , for det kan du da ikke

jeg sammenligner det at være __ligeglad__ med, hvad andre mener og hvilke
love skreve som uskreve , som findes i et hvert offenligt rum.
hvis man vil tages alvorligt og have at andre skal følge nogle regler, skal
man vel selv starte med at følge dem der er der hvor man selv færdes ?

du er jo fuldstædig oppe og ringe ... sig mig læser du ikke posten inden du
svare ? eller er du fuldstædig forblændet af målet, at du ikke skyr nogle
midler for at nå det - det tager da det saglige af debatten?
og hvis vi bare skal klappe hinanden på ryggen og være rørende enig om at
det er dybt rystende hvad de gør og derefter kaste alt fornuft overbord - ja
så vil jeg hellere gå en tur med hunden ....

Highlander

Fra : Louise Kragh

Dato : 02-05-02 22:33

Fordi regler er regler er der efter min mening stadig sørens til forskel på
tyngden og vigtigheden af dem! Det er jo lissom også derfor der rent
lovgivningsmæssigt gives 200 kr i bøde for én forseelse og livsvarigt
fængsel for en anden?? Fordi man går over for rødt kan man jo altså godt
råbe op om at det er ulovligt at begå massemord ik?
mvh
louise

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 05:50

"Louise Kragh" <louise@trolle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> fængsel for en anden?? Fordi man går over for rødt kan man jo altså godt
> råbe op om at det er ulovligt at begå massemord ik?

Det har du helt sikkert ret i - det er bare pinligt hvis man råber op over
en der gør over for rødt - hvis man selv har blod til op over albuerne !
; )

Highlander

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 09:14

On Fri, 3 May 2002 06:50:03 +0200, "Highlander"
> [...]

>en der gør over for rødt - hvis man selv har blod til op over albuerne !

men det får man vel heller ikke af at bryde netetiketen eller hva ?

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 15:21

> On Fri, 3 May 2002 06:50:03 +0200, "Highlander"
> <Highlander_dk@hotmail.com> wrotd:

> men det får man vel heller ikke af at bryde netetiketen eller hva ?

Nu var det oprindeligt citeret så dårligt at jeg ikke kunne se hvilket hun
mente var at gå over for rødt ..om det var : at hænge hunde eller at bryde
netetikten - så jeg beklager hvis jeg har svaret forkert - men det er jo
egenlig bare et godt eksempel på at at hvis man gerne vil have at folk skal
læse ens enlæg i den rigtige sammenhæng er det på sin plads at man følgre de
retningslinjer der er på usernet - men vor herre bevares hvis man bare skal
råbe op så kan man jo gøre som man lyster ....

Highlander

Fra : Nina El Falaki

Dato : 01-05-02 19:20

Herregud, der er da ingen der lider under at man svarer øverst, men nogle
paragrafryttere bliver måske irriterede.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-05-02 09:27

> [...]

> navn og adresse for at protestere. Gæstebogen bliver herefter sendt til

Imod alt hvad der hedder netikette har du svaret på mit indlæg direkte
til mig og ikke i gruppen.

Dette er TDCs politik:
E. Kunden medvirker til groft spild eller misbrug af Internettes
ressourcer eller Internettet funktion, herunder spredning af virus
eller kædebreve.

Det du sendte var klart et kædebrev, i det der står: "Please forward
our site to all your friends...", og ifølge ovenstående vil en klage
til TDC kunne give en advarsel, hvis ikke en lukket konto. Så jeg vil
foreslå dig at slette indlægget.

En anden af TDCs regler er:
F.Kunden gentagne gange og groft overtræder den til enhver tid
gældende Netikette (de uskrevne regler for god skik på Internettet).

Det er de regler der kan læses på http://usenet.dk.

Det vil faktisk sige at jeg har ret til at slette dit indlæg, og en
klage til TDC kan medføre at din konto bliver lukket.

De fleste andre der skriver i denne gruppe vil have godt af at læse
http://usenet.dk
for der er ikke ret mange herinde der kender
netiketten. Telia er faktisk den eneste ISP der _ikke_ skriver at de
kan lukke kontoen pga. brud på netiketten.

> Hvis du har et problem med det, så lad være med at læse indlægget.

Ja det kunne jeg selvfølgelig, men hvis det er holdningen, så er alt
spam vel tilladt herinde. Dvs at du ikke bliver sur, hvis der hver dag
kommer 20 indlæg herinde fra folk som vil sælge aktier, kreditkort og
give dig størrere bryster?

/Trine

http://usenet.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-02 09:39

> [...]
>kan lukke kontoen pga. brud på netiketten.

>Ja det kunne jeg selvfølgelig, men hvis det er holdningen, så er alt

,
,,,,,,,,,,,,,jeg vil kalde det du skriver for spam for det er da
ireterende at når nogen kommer med et indlæg om hunde der bliver hængt
, at du så skal til at snakke om usenetregler ! det er da spam og
skideireterende at man ikke kan finde ud at at holde sig til emnet

du kan da ikke have noget liv siden du går op i sådan noget hva ! jeg
syntes selv at du burde slette dit indlæg ,for det er da pinligt for
dig at gå så meget op i regler ,og det fortæller måske også mere om
dig end om reglerne ? jeg vil også godt opfordre folk til at skrive
under på den protestliste/gæstebog ! bliver jeg så også smidt ud nu ?

ps : sidder du også med en kikkert og holder øje med naboerne ?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-05-02 10:05

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:9v9vcus0vl807ohqhm0s0bq8rleeggfu1c@4ax.com...
> [...]
> , at du så skal til at snakke om usenetregler ! det er da spam og
> skideireterende at man ikke kan finde ud at at holde sig til emnet

<> Slap da af for søren Trine har jo ret ... et indlæg der klart
opfordrer til at videresende er et kædebrev og bør ikke findes i en
nyhedsgruppe da det klart afviger fra alt hvad der hedder netetikette
og af samme grund anser jeg det bestemt ikke for seriøst .. men går
langt langt uden om et sådant indlæg .. jeg sad selv med negative
følelser af samme art som Trines da jeg læste det mega kædebrevsagtige
indlæg ... Nej Trines indlæg er ikke spam ... og uanset emnet mener
jeg ikke man skal tage dårlig netetikette som legal måde at nå frem
til målet ...

> [...]
> dig end om reglerne ? jeg vil også godt opfordre folk til at skrive
> under på den protestliste/gæstebog ! bliver jeg så også smidt ud nu

Nej Trine skal bestemt ikke slette sit indlæg .. hun har har jo ret
.... og siden hvornår er det blevet pinligt at gå op i regler og love
... ja men den gæstebog havde jeg faktisk med glæde skrevet under i
hvis ikke netop det var blevet lagt ud som et kædebrev men nu gør jeg
det helt sikkert i al fald ikke .. for uanset hvad jeg mener om
hundeaflivningsmetoder i Spanien eller Danmark tillader det ikke at
jeg overskrider regler og love ....

MVH Ami

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 01-05-02 21:42

>Nej Trine skal bestemt ikke slette sit indlæg ..

,,,,,,nå men det mener jeg så at hun burde !

n har har jo ret
>... og siden hvornår er det blevet pinligt at gå op i regler og love

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,det er det blevet når det ikke generer en selv og
hun kan jo bare lade være med at læse

>.. ja men den gæstebog havde jeg faktisk med glæde skrevet under i
>hvis ikke netop det var blevet lagt ud som et kædebrev men nu gør jeg
>det helt sikkert i al fald ikke ..

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,nå men det er der jo nok ikke nogen der græder
over at du ikke gør , for hvis der ikke skal mere til før du ikke vil
skrive der så er din underskrift nok ikke meget værd i denne
sammenhæng

for uanset hvad jeg mener om
>hundeaflivningsmetoder i Spanien eller Danmark tillader det ikke at
>jeg overskrider regler og love ....

,,,,,,,,,,,,2ryster på hovedet her" tænk lige på de hunde der bliver
hængt og sammenlign det lige med at der bliver overskridt love på
usenet ??? hvad sker der så i din tankegang ?

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 01-05-02 12:43

Hej Trine

At jeg sendte den til dig, var selvfølgelig en fejl. Andre folk må meget
gerne vide at SPAM ifølge TDC er tilladt sålænge det har relevans. Hvis du
altså insisterer på at det er SPAM.

Så bare drop det.

Fra : Heidi Høegh

Dato : 02-05-02 07:28

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:uofg0xohg.fsf@trinekc.dk...
> [...]
> netiketten. Telia er faktisk den eneste ISP der _ikke_ skriver at de
> kan lukke kontoen pga. brud på netiketten.

Helt ærlig Trine, har du ikke andet og gå op i ?
Hvis Carina ikke havde lavet det indlæg, havde en person som jeg jo ikke
haft en chance for at skrive under, da jeg ikke vidste hvor listen var. Så
jeg kan ikke sige andet end tak til Carina.

Mvh
Heidi Høegh der er træt af "politimænd/kvinder" i nyhedsgrupperne.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 30-04-02 21:53

On 30 Apr 2002 18:23:41 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrotd:

> [...]
>
>Jeg kan se at du er kunde hus TDC, og hvis du læser deres regler for
>brug af nyhedsgrupper vil du finde ud af at de faktisk kan lukke din

ja det er et godt formål ! så hvorfor begynde at ævle om regler ? og
jeg syntes da at du selv burde slette dit indlæg !og du ved jo hvordan
du gør det!

Fra : Elin

Dato : 30-04-02 22:47

Hej Trine

Du må vist være selvbestaltet kontrolfunktion hér på nyhedsgruppen! Jeg er
træt af at se din kommentar "Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter
spørgsmålet!" - og derfor skriver jeg oven over dit indlæg.

Mvh Elin

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:un0vlnoj6.fsf@trinekc.dk...

Fra : Carina Bach Hansen

Dato : 01-05-02 12:54

Hej Alle

ifølge TDC er spam tilladt sålænge det har relevans. Større bryster,
kreditkort, og andet godt, har selvfølgelig ingen relevans. Men hvis man
sidder og synes at det er forfærdeligt hvad der sker med f.eks. hundene i
Spanien kan man altså roligt gå ind på linket og skrive en protest uden
hverken at få lukket sin konto eller at gøre noget imod netetikken.
Ihvertfald ifølge TDC.

Hilsen Carina

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 09:04

> [...]
> Spanien kan man altså roligt gå ind på linket og skrive en protest uden
> hverken at få lukket sin konto eller at gøre noget imod netetikken.

Så kan man også med god samvittighed smide sig i sofaen og konstatere at ETA
igen har været på spil, men det er jo ikke en protest liste man skal skrive
under på for at fjerne ETA, og hvad gør man så - ingenting ?

Den spanske regering er nok også meget mere interesset i at forbyde (
_hvilket ikke stopper det - fordi gør det sq ikke fordi det er lovligt de
hænger hundene - det er der ingen der kan få mig til at tro på_ )
hundehængning, end de er i at prøve at fjerne de sociale problemer, der er
skyld i terror og i at folk går "fallit" fordi deres væddelshund ikke vandt
noget som helt i år.

highlander

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-05-02 09:20

On Fri, 3 May 2002 10:03:46 +0200, "Highlander"
> [...]
>skyld i terror og i at folk går "fallit" fordi deres væddelshund ikke vandt

måske virker forbudet ikke med det samme , men jo før det kommer jo
bedre ! dengang hundekamp blev forbudt hjalp det heller ikke med det
samme , men folk skal lige lægge deres vaner om og det hjælper altså
nogle gange at give folk lidt bøder med på vej for at hjælpe dem i den
rette retning .

og hvad ETA angår så må der da være en ng til politik eller terror det
er da ikke noget man kan sammenligne med hundehængning bare for di det
måske foregår i samme land

Fra : Highlander

Dato : 03-05-02 19:43

> [...]
>
> og hvad ETA angår så må der da være en ng til politik eller terror det
> er da ikke noget man kan sammenligne med hundehængning bare for di det

Jo det er for hvis folk ikke har det godt, har deres dyr det heller ikke
godt !
I et land hvor bombeterror er hverdag får du aldrig en sidende regering til
at prioriterer dyremishadling.Folk som lever i frygt for at blivet bomber i
stykker - gider ikke høre om en hund der er blevet hængt.
du har ret i at ETA ikke høre til her, hvis vi bare skal snakke om at det er
synd for hundene - men hvis vi skal have en snak om hvordan man effektivt
kunne løse problemet med dyremishandling kommer der poliktik ind i sagen -
husk hele tråden startede med politik
Men efterhånden er det ikke mit indtryk at vi skal snakke om en måde at løse
det på - vi skal bare skrive til spanien og så tro at det hjælper, - som om
de giver fem potter p** , så længe f.eks. ETA bomber løs der nede. De har da
meget andet at tænke på, som for dem er større problemer.

Highlander

Fra : Nina El Falaki

Dato : 03-05-02 22:28

Hej

Det er da ikke sikkert det hjælper at protestere, men det hjælper helt
sikkert ikke, hvis vi ikke gør det.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats