MS Windows
briani 27239
Flere domainer i win2k
Fra : Arcreme

Dato : 30-04-02 02:22

Hejsa
Jeg har lige fået en bærbar PC fra mit arbejde og det var tanken at jeg både
skulle bruge den på arbejde og hjemme. Nu er det sådan at jeg på arbejdet
logger på et domaine og hjemme på et andet. Derfor ville jeg gerne have
muligheden for at vælge mellem disse to domainer ved logon proceduren.

Er der nogen der ved om dette er muligt i windows2K, evt. XP, eller skal man
virkelig ind og skifte hver gang man skal bruge det andet domaine?

/Arcreme

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-02 02:53

Tue, 30 Apr 2002 03:22:22 +0200, skrev "Arcreme"
<arcremeNOSP@Mhotmail.com>:

> [...]
>
>Er der nogen der ved om dette er muligt i windows2K, evt. XP, eller skal man
>virkelig ind og skifte hver gang man skal bruge det andet domaine?

Næh, det kan laves i alle windowsversioner.

Lav den ene opsætning på computeren.

Højreklik på denne computer => Hardware => Hardware Profiler

Kopier profilen og lav de ændringer, der skal til for at logge på
det andet domæne.

Ved start af Windows, får du så to hardwareprofiler at vælge
imellem.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : claus b. p.

Dato : 30-04-02 09:17

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> Knud
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
> Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Det er vel ikke nødvendigt med flere hardwareprofiler. Den 3. linie i
windows logon billedet hedder "logon to" og der kan man skrive sit
computernavn (for at være offline), eller det dommænenavn man vil logge på.

mvh. Claus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-02 13:21

Tue, 30 Apr 2002 10:16:41 +0200, skrev "claus b. p."
<cbp33@hotmail.com>:

>Det er vel ikke nødvendigt med flere hardwareprofiler. Den 3. linie i
>windows logon billedet hedder "logon to" og der kan man skrive sit
>computernavn (for at være offline), eller det dommænenavn man vil logge på.

Hvordan vil du adskille de to netværksopsætninger, hvis der er
forskellige indstillinger?

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 30-04-02 13:31

> Hvordan vil du adskille de to netværksopsætninger, hvis der er
> forskellige indstillinger?

hehe, jeg så det osse godt... :) ...men fair nok.

/j

Fra : Arcreme

Dato : 01-05-02 02:05

> [...]
> windows logon billedet hedder "logon to" og der kan man skrive sit
> computernavn (for at være offline), eller det dommænenavn man vil logge

Tja. Sådan var det i windows 9x og muligvis også me, men i 2k og xp er denne
linie ikke editerbar. Man kan vælge mellem offline og det domaine man har
indtastet i System -> Network identification, men man kan ikke selv skrive
et nyt et.

/Arcreme

Fra : Arcreme

Dato : 01-05-02 02:00

Tja. Nu har jeg siddet og prøvet mig lidt frem med at lave flere hardware
profiler med hver sin workgroup (Det var ikke muligt at prøve med domainer,
da w2k kræver at domain serveren er tilstede), men ummidelbart knytter
workgroup, og formegetlig også domaine, sig ikke til hardwareprofilen. I
hvet fald var resultatet at når jeg skiftede workgroup det ene sted fuglte
den med det andet.

Skal man ind og ændre på enhedsindtsillingerne også, eller hvordan tror du
det vil ku' la' sig gi' sig?

/Arcreme

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-02 02:34

Wed, 1 May 2002 02:59:58 +0200, skrev "Arcreme"
<arcremeNOSP@Mhotmail.com>:

>Skal man ind og ændre på enhedsindtsillingerne også, eller hvordan tror du
>det vil ku' la' sig gi' sig?

Puha - det er meget lang tid, jeg har brugt det og det var i NT4
og der fungerede det fint.

Men jeg må indrømme, at jeg har glemt det meste om det, så jeg er
desværre ikke den rette til at hjælpe videre.

Men prøv at gå ind på microsoft.com og skriv hardware profiles +
windows xp i søgefleltet og der kommer en del hits frem, måske
kan de hjælpe dig på vej.

Du kan også prøve at søge det samme på google.com.