Vilhelm Thomsen (1853 - ?) dragon? i Frede~
Fra : Steen Thomsen

Dato : 29-04-02 21:07

Vilhelm er af min Thomsen-slægt, er der nogen der har set ham?

Født 7 aug 1853 på Hjarupgård ved Kolding, døbt i Hjarup (Kbg)

ca 1877 er han assistent ved Orehoved Station på Falster. Det var
færgestationen mod Sjælland før Storstrømsbroen blev bygget. 15 sep 1880
bekræfter han sit faderskab til en uægteskabelig datter Margrethe, født
24 nov 1877 i Vejle (kbg).

Margrethe bliver gift med ingeniør Herluf von Freiesleben (1870 - ca
1910),
derefter blev hun lærer på Frederiksberg, her er hun 1933 (Dansk
Skolestat).
De fik vist 3 døtre, der alle døde barnløse (familietraditionen).

Ifølge familietraditionen blev Vilhelm siden gift og fik 2 børn mere.
Stadig ifølge familietraditionen var han ved dragonerne i Fredericia.

Der var nu ingen dragonregimenter i Fredericia, ifølge Hærens enheders
garnisonering (Ringbind på RAs læsesal).
Han ses ikke som officer i Richter: Den danske Landmilitæretat 1801 -
1894.

--

De bedste hilsner
Steen Thomsen

Steen Thomsen http://www.danbbs.dk/~stst/
Frederikssundsvej 128 H st-th
DK 2700 Brønshøj
Danmark
Tlf: +45 3880 0202 steenthomsen@danbbs.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 01-05-02 11:04

Hej Steen.

Du nævner ikke Randers som en mulighed, her kunne der måske være held da
Randers jo også var en stor dragonby.
Samtidig har vi også en gade her i Randers der hedder Vilhelm Thomsens
Plads.
Jeg ved ikke hvem han er, men han må have haft betydning for byen på den ene
eller anden måde siden han får sin gade/plads.
Så hvorfor ikke som dragon

Hilsen Jean
jean@seeberg.dk

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 01-05-02 21:13

"Jean Seeberg" <jean@seeberg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ene
> eller anden måde siden han får sin gade/plads.

Denne Vilhelm Thomsen fra Randers var sprogforsker. Han levede 1842-1927 og
blev æresborger i Randers 1922.

Se evt. http://www.litteraturpriser.dk/aut/tv.htm#TVilhelmThomsen

Niels Engel