Club blah blah charger for brug af telefon~
Fra : Jesper

Dato : 29-04-02 21:14

Hejsa.

Jeg har netop gennemset min kontooversigt og har i den forbindelse kunnet
fastslå, at min udbyder (Club Blah Blah) siden den 21/4 tilsyneladende - i
modstrid med egne regler - har charged normal opkaldspris for intern
viderestilling til telefonsvarer. Dvs.at jeg betaler for et opkald, når
andre mennesker ringer til mig og får fat i telefonsvareren.

Jeg har talt med en anden Club Blah Blah kunde der har observeret samme
problem, som udarter sig i talrige opkald til SonoMemo 40900700 med en
varighed på nogle få tiendedele af et sekund (længere, såfremt opkalderen
lægger en besked). Før den 21/4 var prisen for disse opkald 0 kr. - efter
denne dato kræves der normal opkaldspris (altid mindst 25 øre). Det lyder
måske ikke af så meget, men det løber op.... især hvis man er populær

Hvis der er andre Club Blah Blah kunder som har observeret lignende
besynderlige debiteringer, så smid lige et par ord ud på nettet om det. Jeg
kunne godt tænke mig at finde ud af, om dette er et isoleret fænomen eller
om vi har med et mere generelt problem at gøre. Jeg har lidt på
fornemmelsen, at det godt kunne dreje sig om sidstnævnte...

Hilsen,
Jesper

Fra : Lars Christensen

Dato : 29-04-02 21:47

On Mon, 29 Apr 2002 22:13:52 +0200, "Jesper"
<nospamthankyou-jn@delta.dk> wrote:

> [...]
>om vi har med et mere generelt problem at gøre. Jeg har lidt på
>fornemmelsen, at det godt kunne dreje sig om sidstnævnte...

Et eller andet sted skal de jo tjene penge - det er jo i forvejen ret
billigt at tale i mobil til 1,10 og sms til 24 øre osv osv. At de så
ikke har gjort kunderne opmærksom på det er så ikke den optimale
kundepolitik. Men ring til deres kundeservice og spørg dem.

Lars

Fra : N. Pedersen

Dato : 29-04-02 22:45

Da jeg havde CBB betalte jeg også for viderestilling. Konseksvens = Jeg
slog alt viderestilling fra, og skiftede istedet til et andet selskab.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 29-04-02 23:06

"N. Pedersen" <mob51641@orangenet.dk> skrev i en meddelelse

> Da jeg havde CBB betalte jeg også for viderestilling. Konseksvens = Jeg
> slog alt viderestilling fra, og skiftede istedet til et andet selskab.

Der er da ingen grund til at gøre begge dele Så er du jo lige vidt!

*flueknebberi*

/Lasse out

Fra : Jesper

Dato : 30-04-02 11:29

"Lars Christensen" <hawk@grin.dk> wrote in message
> On Mon, 29 Apr 2002 22:13:52 +0200, "Jesper"
> <nospamthankyou-jn@delta.dk> wrote:

> Et eller andet sted skal de jo tjene penge - det er jo i forvejen ret
> billigt at tale i mobil til 1,10 og sms til 24 øre osv osv......

Jo, det er da billigt, men det bedste ved dem som udbyder er efter min
mening at deres prispolitik er så straight - altid 1,10 kr/min uanset hvor,
hvornår og hvortil der ringes. Eller som de selv siger "ren rå taletid for
alle pengene". Denne viderestillingsbøf (for jeg tror, at det er en fejl
snarere end en prisændring) gør jo det hele lidt mere uoverskueligt og
uforudsigeligt. Mere "TDM'sk om du vil...

> At de så ikke har gjort kunderne opmærksom på det er
> så ikke den optimale kundepolitik...

Og imod deres egne forretningsbetingelser. Alle pris-ændringer til skade for
kunden skal annonceres pr. E-mail og på hjemmesiden mindst 20 dage før en
evt. i krafttræden....

> Men ring til deres kundeservice og spørg dem.

Jeg har sendt en skriftlig klage. Så får vi se....

hilsen,
Jesper

Fra : Snyder

Dato : 01-05-02 14:44

Hejsa.

Jeg har endnu ikke hørt fra Club Blah Blah ang. min tidligere omtalte klage
over at de har charged for et opkald ved intern viderestilling siden 21/4,
men kontooversigten viser nu, at de er stoppet med denne praksis fra og med
den 30/4. Så det var nok alligevel en fejl...

hilsen,
Jesper

Fra : Kapz

Dato : 07-05-02 00:32

Telefonsvaren på mobiltelefoner fungerer ved viderestilling af indgående
opkald, hvis ikke de bliver besvaret indenfor en fastsat tidsramme (default
20 sek.). Normalt foregår dette ved en operatørkontrolleret viderestilling.
Den operatørkontrollerede viderestilling bliver ikke faktureret (læs:
national viderestilling), men hvis man vælger at benytte sin egen mulighed
for viderestilling vil man blive faktureret normal opkaldstakst. De
viderestillinger man selv kan definere "trumfer" den operatørkontrollerede
viderestlling til telefonsvaren, OGSÅ selvom man viderestiller til sin
telefonsvarer. Nogle operatører ligger svaren på et unikt nummer for hver
abonnent, og fritager viderestillinger af opkald til dette nummer for
fakturering. Det er en dårlig administrativ løsning (læs: fejlfakturering),
og spild af ressourcer (læs: telefonnumre)

http://www.loc.nu/

Fra : Jesper

Dato : 09-05-02 01:06

Jeg indsendte en skriftlig klage og har netop modtaget en E-mail hvor man
blankt undskylder fejlen. Ydermere krediterede de min konto med 50,- ekstra
for ulejligheden med at skrive og indsende klagen. Det er sgudda service.

Og her taler vi om en lille billig-udbyder. Jeg kender et par store
"fuld-pris" udbydere som hellere vil koges i olie end indrømme fejl.

I en verden hvor kunden pr. tradition konsekvent antages at være løgner
indtil det modsatte kan bevises, har CBB's måde at håndtere dette på været
en særdeles positiv overraskelse.

hilsen,
Jesper - tilfreds CBB-kunde