Telefonsvaren på mobiltelefoner fungerer ved viderestilling af indgående
opkald, hvis ikke de bliver besvaret indenfor en fastsat tidsramme (default
20 sek.). Normalt foregår dette ved en operatørkontrolleret viderestilling.
Den operatørkontrollerede viderestilling bliver ikke faktureret (læs:
national viderestilling), men hvis man vælger at benytte sin egen mulighed
for viderestilling vil man blive faktureret normal opkaldstakst. De
viderestillinger man selv kan definere "trumfer" den operatørkontrollerede
viderestlling til telefonsvaren, OGSÅ selvom man viderestiller til sin
telefonsvarer. Nogle operatører ligger svaren på et unikt nummer for hver
abonnent, og fritager viderestillinger af opkald til dette nummer for
fakturering. Det er en dårlig administrativ løsning (læs: fejlfakturering),
og spild af ressourcer (læs: telefonnumre)
http://www.loc.nu/
"Jesper" <nospamthankyou-jn@delta.dk> wrote in message
news:aak9j5$qn2$1@news.net.uni-c.dk...
> Hejsa.
>
>
> Jeg har netop gennemset min kontooversigt og har i den forbindelse kunnet
> fastslå, at min udbyder (Club Blah Blah) siden den 21/4 tilsyneladende - i
> modstrid med egne regler - har charged normal opkaldspris for intern
> viderestilling til telefonsvarer. Dvs.at jeg betaler for et opkald, når
> andre mennesker ringer til mig og får fat i telefonsvareren.
>
> Jeg har talt med en anden Club Blah Blah kunde der har observeret samme
> problem, som udarter sig i talrige opkald til SonoMemo 40900700 med en
> varighed på nogle få tiendedele af et sekund (længere, såfremt opkalderen
> lægger en besked). Før den 21/4 var prisen for disse opkald 0 kr. - efter
> denne dato kræves der normal opkaldspris (altid mindst 25 øre). Det lyder
> måske ikke af så meget, men det løber op.... især hvis man er populær
>
> Hvis der er andre Club Blah Blah kunder som har observeret lignende
> besynderlige debiteringer, så smid lige et par ord ud på nettet om det.
Jeg
> kunne godt tænke mig at finde ud af, om dette er et isoleret fænomen eller
> om vi har med et mere generelt problem at gøre. Jeg har lidt på
> fornemmelsen, at det godt kunne dreje sig om sidstnævnte...
>
>
> Hilsen,
> Jesper
>
>