Åh nej mor
Fra : Dennis Lange

Dato : 29-04-02 20:53

Hej NG

Jeg søger teksten, og evt. sangen som sådan, til en gammel sang med en tekst
der starter sådan nogenlunde sådan her:

En lille dreng har mange ønsker

Så kommer der nogle linier, og så omkvædet:

Åh nej mor, giv mig en hest mor.
En hest vi to kan ride på
Os to mor, lige op i himmelen.

Nogen der kan hjælpe?

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 29-04-02 21:27

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> der starter sådan nogenlunde sådan her:
>
> En lille dreng har mange ønsker
>
> Så kommer der nogle linier, og så omkvædet:

Nårh, den dér kendte danske sodomi-sang, hvor en dreng afviser sin mors
tilnærmelser og kærligt hengiver sig til et stort trækdyr ...

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 29-04-02 21:48

> [...]
> der starter sådan nogenlunde sådan her:
> En lille dreng har mange ønsker
> Så kommer der nogle linier, og så omkvædet:

Er kendt fra Povl Dissings debut plade fra 1965: "Giv Mig En Hest Mor" også
kaldet "Drengen og Hesten".

mvh
Stig

Fra : K.G.

Dato : 29-04-02 22:31

Stig skriver bla:

> Er kendt fra Povl Dissings debut plade fra 1965: "Giv Mig En Hest Mor"
også
> kaldet "Drengen og Hesten".

Ja og den findes på en Dobbelt CD med Poul Dissing og Benny Andersen
som hedder : "Troubadourens Bedste" udgivet i 1997 - et fantastisk dobbelt
album - med alt det bedste fra Poul Dissing ...

Med venlig hilsen
K.G.

Fra : Lars Rindsig

Dato : 29-04-02 22:40

K.G. wrote:

> Ja og den findes på en Dobbelt CD med Poul Dissing og Benny Andersen
> som hedder : "Troubadourens Bedste" udgivet i 1997 - et fantastisk dobbelt
> album - med alt det bedste fra Poul Dissing ...

Næ, ikke *alt* det bedste. Man skal nemlig osse have _Dissing_ (dén med
"Nøgne øjne") og _Elefantskovcikadeviser_ - så er man godt kørende.
Endeligt er en ret ny plade som _Græset må betrædes_ aldeles fremragende.

lars

Fra : Thomas Demant

Dato : 29-04-02 21:56

> Nogen der kan hjælpe?

Poul Dissing - Giv Mig En Hest

"Så vil jeg gerne synge en sang om en lille dreng og hans hest"
En lille dreng har mange ønsker,
og plager tit i øst og vest
der var engang en lille dreng
som skrækkeligt ønskede sig en lille pru-hest
han plagede moren hele dagen
og fik så en i marcipan, men da han så det smuke dyr,
græd en lille skuffet fyr

Ark nej mor, giv mig en hest mor
en hest vi to kan ride på
kun vi to mor lige op i himmlen blå

og tiden gik mod juleaften
den lille dreng var meget spændt
kun et i verden var hans ønske og så blev jultræet tændt
der stod der under træets læg, en hest i blankt poleret træ
men da han så det helt fantastiske dyr, græd en lille skuffet fyr:

Ark nej mor, giv mig en hest mor
en hest vi to kan ride på
kun vi to mor lige op i himmlen blå

Men mange år er gået siden, og drengen blev en voksen mand
en morgen stod der foran porten, et flot og fyrigt hestespand
og fire stolte heste trak, den fine vogn i sølv og lak, men da de kørte med
hans mor, huskede han sit barndoms ord:

Ark nej mor, giv mig en hest mor
en hest vi to kan ride på
kun vi to mor lige op i himmlen blå

Hurtigt skrevet af, efter sangen. Så jeg er ikke sikker på opstillingen, og
jeg har heller ikke rettet slåfejl. Men jeg håber det kan bruges.

--
Thomas

Fra : Dennis Lange

Dato : 30-04-02 07:48

Thomas Demant <thomas.demant@adslhome.dk> tastede:

> Poul Dissing - Giv Mig En Hest
>
> "Så vil jeg gerne synge en sang om en lille dreng og hans hest"

....Snip

Tusind tak for alle svarene...