Isterninger fra andedammen
Fra : Kristian

Dato : 29-04-02 22:08

Hej NG,

Idé (som måske før har været bragt)

Jeg er den lykkelige ejer af både et akvarium samt en andedam. I andedammen
er der lige nu masser af liv i form af sorte myggelarver, dafnier og
cyklops, men dette varer ikke ved, da dammen normalt udtører i løbet af
foråret.
Jeg har flere gange tænkt over, hvordan man kunne "gemme" disse for fisk
lækre sager i længere tid. Det har jeg nu forsøgt mig med i form af
isterningeposer, hvori der er kommet en tyk "suppe" af de levende smådyr.
Efter nogle timer i dybfryseren er de så "præserveret" og klar til at gemme
en længere periode.
Jeg har prøvet at fodre med "resultatet" og det går fint. Jeg lader
isterningen optø inden servering, da det ellers kun er de grådige, som får
fornøjelsen. Alt bliver ædt med velbehag. Om næringsindholdet er fuldt ud
bevaret, ved jeg ikke, men fiskene ser ikke ud til at bekymre sig om det.
Mit største problem var at overtale konen til at lade lade mig få mine
"isterninger" ned til oksefarsen, men med ungernes hjælp, fik vi lov til
sidst.