Hjælp søges
Fra : Inger Kaya

Dato : 29-04-02 21:31

Min mand er udlændige og har tidligere haft akvarium i hans hjemland. Men
vil gerne have det heroppe også. Men jeg aner ikke en meter om det. Min mand
kender de forskellige betegnelser på hjemmesproget men ikk på dansk. Så er
der andet end nedenstående vi skal bruge :

Selve akvariet, fisk, pumpe, filter, lysameretur, temperatur måler

/ Inger

Fra : Jens Jacob Buus

Dato : 29-04-02 22:40

"Inger Kaya" <Tumling@gmx.net> wrote in message

> er der andet end nedenstående vi skal bruge :
> Selve akvariet, fisk, pumpe, filter, lysameretur, >temperaturmåler

Ja et varmelegme, måske lidt planter vil være godt til et nystartet akvarie.
Der skal nok også noget "pynt" ned i det, en rod eller nogle sten, alt efter
smag og behag. De må selvfølgelig ikke på nogen måde afgive nogene former
for gift, heller ikke over meeegeeet lang tid.
Et dækglas vil være gavnligt, for de små fisk har det med at springe ud af
selv meget smalle sprækker.
Filter og pumpe er meget ofte sammenbygget i dag. Små indvendige filtre er
ok, men kræver rensning i tide og utide. Derfor kan akvariets balance
(undskyld ole, men du giver resten sf forklaringen) være sværere at
stabillisere. Jeg er stor tilhænger af Eheims lydsvage, betjeningsvenlige,
driftsikre og dyre pumper.
Det skal også stå på noget der kan holde til vægten. Lidt foder også kan
jeg ikke lige komme på mere lige nu.
God fornøjelse

Fra : Kelloggs

Dato : 01-05-02 11:40

> [...]
> der andet end nedenstående vi skal bruge :
>
> Selve akvariet, fisk, pumpe, filter, lysameretur, temperatur måler

Put hellere noget vand i, det forlænger fiskenes levetid betydeligt