Kalibrering af PH måler
Fra : Martin

Dato : 29-04-02 20:47

Jeg har netop købt en Hanna Phep PH måler brugt.

Det er åbenlyst at den trænger til en kalibrering, men
kalibreringsvæske koster (3 forskellige steder jeg har tjekket)
175-200 kr. Kan det virkelig passe at kalibreringsvæsken skal koste
1/3-del af apparatets nypris!?

Jeg håber nogen kan give mig et tip til, hvordan jeg kan få kalibreret
apparatet til en brøkdel af denne pris...

Tak og hej fra

Martin

Fra : Carsten Gall

Dato : 29-04-02 23:12

Martin <akvaristen@bigfoot.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:f3179d7.0204291146.4d564146@posting.google.com...
> [...]
>
> Jeg håber nogen kan give mig et tip til, hvordan jeg kan få kalibreret
> apparatet til en brøkdel af denne pris...

Sådan erdet desværre meget ofte!
Ikke kun er det dyrt, men man kan så kun få det i halve litre!, og så har
det endda begrænset holdbarhed.
Men helt så dyrt behøver det ikke at være, kig på
http://www.akvarieudstyr.dk og søg under kalibreing.
50ml koster kr 49,75 plus porto.

Jeg skal indrømme, at jeg ikke helt har fidus til sitet, men det er kun
en fornemmelse jeg har. Kig på sitet
og døm selv.

Carsten