MS Windows
briani 27239
Messenger og TDC router
Fra : Jesper Davidsen

Dato : 29-04-02 22:34

Jeg har problemer med at sende/modtage filer og bruge tale med Windows
Messenger under Windows XP. Jeg har en mistanke om at det er min SpeedStream
2601 router der er skyld i problemerne, jeg kan nemlig godt sende på lokal
netværket, men ikke over internettet.

Jeg har forsøgt at afhjælpe problemet ved at kontakte TDC, men de yder ikke
avanceret support på routeren. (men de sælger NetExpress sammen med WinXP og
dermed messenger ????)

Jeg har efterfølgende fundet manualen til routeren. Her beskrives det
hvordan der kan åbnes for 2-vejs komunikation for specielle programmer. For
at lave denne opsætning skal jeg bruge følgende oplysninger:

For udgående trafik:
Protokol: Valgmulighederne er TCP og UDP

Port Range Start

Port Range Finish

For indgående trafik:
Protokol: Valgmulighederne er TCP og UDP

Port Range Start

Port Range Finish

Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har fat i noget af det rigtige og i
så fald hvor finder jeg de oplysninger jeg mangler.

Fra : claus b. p.

Dato : 30-04-02 00:18

Du har fat i noget.
I win2k er en fil: C:\WINNT\system32\drivers\etc\services
Mon ikke det er noget lignende i XP.
Prøv at kigge i den med fx. notepad. Det kan måske hjælpe.
mvh. Claus

Fra : Michael Peuker

Dato : 30-04-02 21:31

Jeg har samme problem og http://www.itsvar.dk/ har en artikel om det
Messenger virker ikke godt med ADSL, og problemet kan ikke løses.
Hvis jeg altså har forstået det ret.

Fra : Emil Jensen

Dato : 01-05-02 16:01

http://192.168.1.1 (Speedstream 2601's side) under "Avanceret
Konfiguration" finder du siden hvor du kan konfiguere specielle
internet applikationer, såsom 2-vejskommunikation. Om Netmeeting og
Messenger kan "åbnes" op der, ved jeg ikke? Hvis der er nogle der ved
hvad der skal skrives/vælges der, må de meget gerne skrive her, da jeg
ikke har kunnet bruge videokonferencen siden jeg skiftede til Windows
XP.

Mvh

Enul

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-05-02 16:48

"Emil Jensen" <emil@jensen.tf> skrev:
> jeg ikke har kunnet bruge videokonferencen siden jeg
> skiftede til Windows XP.

Det virker ikke i XP:
<http://www.itsvar.dk/artikler/artikel_info.asp?artikel_id=3438&soegeord=messenger>

/Mikael

Fra : Emil Jensen

Dato : 01-05-02 23:10

> Det virker ikke i XP:

Vil en videokonfernece overhovedet kunne virke på en Windows XP
platform? F.eks. via Direct IP, eller via et andet program som ICQ,
Eyeball eller ligende??? Ellers må jeg sige, at Microsoft SUCKS!!!

Emil

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 03-05-02 18:27

Selvfølgelig, f.eks. med Microsoft Messenger (inkluderet i XP).