MS Windows
briani 27239
Screenshot med cursor
Fra : Kristian

Dato : 29-04-02 22:15

Hej,

Er der een der sådan lige på stående fod, kan fortælle mig, hvordan jeg
laver et screenshot hvor muse-cursoren kommer med (Win 2K) ?

/ Kristian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 22:23

Mon, 29 Apr 2002 23:15:15 +0200, skrev "Kristian"
<kstephansen@yahoo.dk>:

>Er der een der sådan lige på stående fod, kan fortælle mig, hvordan jeg
>laver et screenshot hvor muse-cursoren kommer med (Win 2K) ?

Du skal nok have fat i et rigtigt captureprogram, som f.eks.
Snagit.

<http://www.techsmith.com/>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Kristian

Dato : 29-04-02 23:17

Hej,

[klip]
> Du skal nok have fat i et rigtigt captureprogram, som f.eks.
> Snagit.
>
> <http://www.techsmith.com/>

Tusind tak - det opfylder behovet og lidt mere til

/ Kristian

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 22:42

Kristian skrev:

> Er der een der sådan lige på stående fod, kan fortælle mig,
> hvordan jeg laver et screenshot hvor muse-cursoren kommer med (Win
> 2K)

Det kan du ikke som standard, men hvorfor ikke bare kopiere den inde
fra kontrolpanelet f.eks.? I ethvert billedbehandlingsprogram med
respekt for sig selv burde du så kunne fritlægge markøren fra screen-
shottet og bruge den til andre formål.

<http://www.wol.dk/~hijklm/win2000/markoer.gif>

Madsen.

Fra : Kristian

Dato : 29-04-02 23:16

Hej,

> [...]
> fra kontrolpanelet f.eks.? I ethvert billedbehandlingsprogram med
> respekt for sig selv burde du så kunne fritlægge markøren fra screen-

Jo, det er jo det, jeg gør nu - men det bliver irriterende i længden, når
man skal forbi Photoshop hver gang

/ Kristian

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 00:28

Kristian skrev:

> Jo, det er jo det, jeg gør nu - men det bliver irriterende i
> længden, når man skal forbi Photoshop hver gang

Du skal vel alligevel omkring et grafikprogram af en eller anden
slags for at tømme udklipsholderen, men selvfølgelig er der da
sikkert tredjepartsprogrammer som er bedre og hurtigere, hvis man
gør meget i den slags.

Madsen.

Fra : Henrik

Dato : 08-05-02 15:11

"Kristian" <kstephansen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse news:aakcs5$2hn0$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Er der een der sådan lige på stående fod, kan fortælle mig, hvordan jeg
> laver et screenshot hvor muse-cursoren kommer med (Win 2K) ?

http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=33071

HTML Workshop indeholder et glimrende screencapture program, hvor cursoren kan vælges til eller fra (+ en masse andre nyttige
faciliteter)

Med venlig hilsen

Henrik