MS Windows
briani 27239
Hjælp: ME melder fejl på filerne: DBLBUFF.~
Fra : Leif

Dato : 29-04-02 21:52

Jeg kan ikke finde svar på flg.: Når jeg tænder PC'en, der virkede fint i
går,
melder ME fejl på filerne: \DBLBUFF.SYS, \IFSHLP.SYS &
\windows\system\VMM32.VXD.

Underligt (for mig) er, at ME foran de første 2 filer sætter et nul, den
gode gamle
type med prik i midten.

Jeg har prøvet flg. selv: 1) kopiering af de tre filer fra CD'en via
diskette,
2) ny installation af ME.

MEN får samme fejl igen.

Alle gode råd er velkomne.

Mvh, Leif

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 02:43

Leif skrev:

> Jeg kan ikke finde svar på flg.: Når jeg tænder PC'en, der virkede
> fint i går, melder ME fejl på filerne: \DBLBUFF.SYS, \IFSHLP.SYS &
> \windows\system\VMM32.VXD.

Muligvis er det en henvisning i filen Msdos.sys som er gået i fisk.

Prøv evt. at kigge dette link:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q258471

Godt nok er der ikke nævnt noget om DBLBUFF.SYS, men IFSHLP.SYS og
VMM32.VXD er jo da.
Det kan åbenbart forekomme hvis henvisningen til dit Windir inde i
Msdos.sys er forkert.
Linien hedder WinBootDir og skal pege på den mappe hvor du har Windows
installeret. Hvis Windows f.eks. er installeret i C:\Windows så skal
linien i Msdos.sys hedde: WinBootDir= C:\Windows.

Madsen.

Fra : Leif

Dato : 30-04-02 06:25

Du har nok ret.
Men hvordan editerer jeg en skjult fil, når jeg kun kan starte op via ME
CD'en?

Fra : Gevaldi

Dato : 30-04-02 07:00

"Leif" <leif.lykke@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Du har nok ret.
> Men hvordan editerer jeg en skjult fil, når jeg kun kan starte op via ME
> CD'en?

Hvis du ikke kan bruge notepad fra Windows, så
prøv nedenstående, men det kræver at du har
lidt indblik i at navigere i dos:

Brug en boot disk.

C:

attrib msdos.sys -h -r -s +a