MS Windows
briani 27239
Administrator på XP
Fra : D@lby

Dato : 29-04-02 18:37

Hej,

Jeg mener ikke at jeg nogensinde har skrevet en administrator adgangskode da
jeg installerede XP på min PC. Så jeg kan faktisk ikke logge på som
administrator nu.... Hvad gør jeg? Hvordan kan jeg finde ud af hvad den evt.
kode er, eller hvordan kan jeg tilgive administrator-profilen en kode?
--
-=D@lby=-

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 29-04-02 19:23

"D@lby" <REMOVETHISlarsdalby@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
hvad den evt.
> kode er, eller hvordan kan jeg tilgive administrator-profilen

Hvis det er XP Home bliver man ikke bedt om at oprette et
password. Så det er sikkert blankt - altså skal du bare taste
Enter. Du behøver ikke have password på Administrator kontoen,
medmindre du vil logge på fra en anden computer, netop med
Administrator kontoen. Hvis du ønsker at lave et password så skal
du boote i Fejlsikret Tilstand. Husk at et sikkert password er
mellem 7 og 14 teg langt og består af både tal,tegn, store og små
bogstaver.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : D@lby

Dato : 29-04-02 20:13

> Hvis det er XP Home bliver man ikke bedt om at oprette et
> password. Så det er sikkert blankt - altså skal du bare taste
> Enter.

Det er Professional udgaven jeg har, og hvis jeg gerne vil kører et program
som administrator, kan jeg ikke bare lade password-kollonnen stå blank, det
kræver et password.

-=D@lby=-

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 30-04-02 15:32

> [...]
kører et program
> som administrator, kan jeg ikke bare lade password-kollonnen

Under installationen er du blevet bedt om at angive et password.
Hvis du ikke kan huske det og ikke har oprettet en diskette til
forhindring af glemt password, kender jeg ikke anden løsning end
Antexp:
http://www.elcomsoft.com/antexp.html
Og det kan og bør tage meget lang tid.

Men du kan vel også bare bruge anden konto med
administratorrettigheder.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 01-05-02 07:21

> [...]
kører et program
> som administrator, kan jeg ikke bare lade password-kollonnen

Jeg faldt lige over dette indlæg i
microsoft.public.windowsxp.security_admin

----------
If you have another Administrator level account set up, log in
with that account. Click Start, Run and enter

CONTROL USERPASSWORDS2

Put the check mark in the box, Users must enter a
username......... (you don't have to leave it) and highlight the
Administrator account. Click Reset Password.
--
Doug Knox, MS-MVP Windows XP/9x
Win 95/98/Me/XP Tweaks and Fixes

Det er næsten for nemt