MS Windows
briani 27239
Gendandelse af XP jeg blev ik'......
Fra : Mogens Olsen

Dato : 29-04-02 18:03

Hej igen.
Jeg tror lige jeg forsøger en gang til, mit indlæg længer nede døde i
søgefunktion i XP,
Et kort resume:
En aften efter vigtige opdatering af windows kunne min pc ikke starte op der
manglede en fil c_1252.nls eller måske var den ødelagt.
1. Prøvede jeg ved at F8 tog den "sidste kendte fungerende konfiguration"
da kunne den så starte, så lavede jeg systemgendannelse, men kunne ikke
genstarte samme fil var ødelagt.
2.Med CD i drevet prøvede jegGenoprettelseskonsol prøvede Fixboot men
hjalp heller ikke.
3. Så var der jo Geninstallation af Windows XP tilbage, med CD i
valgte jeg at Reparer først og så senere i forløbet at geninstallere oven i
XP, det resulterede i at c_850 var nu dårlig eller manglede.
Nu ved vi vist alle sammen at c_1250 har med sprog at gøre.
Når man kan genstarte med den sidste kendte fungerende konfiguration
hvorfor kan man så ikke bruge den for eftertiden, man må gå ud fra at en
geninstallation IKKE genskaber de her filer c_1250 osv. da jeg så ikke
havde
haft noget problem. Jeg er meget spændt på om der er kommet nyt om sagen,
da det er et meget stort irritations moment for mig jeg kan ikke forstå at
det ikke
skulle være muligt at genskabe de filer i en geninstallation over XP.
Venli hilsen Mogens Olsen.

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 21:22

Mogens Olsen skrev:

> [...]
> irritations moment for mig jeg kan ikke forstå at det ikke skulle
> være muligt at genskabe de filer i en geninstallation over XP.

Filerne bliver muligvis ikke genetableret når du vælger at køre
Restorefunktionen som du selv nævner. Hvorfor ved jeg ikke, men
hvad med at anskaffe dig et program som kan lave en tro kopi af
din nuværende installation ud på cd'er så de ikke fylder plads på
harddisken? Hvis det går i kage igen så kan jeg garantere dig at det
ikke går galt når du genindlæser dit image som det hedder. Et sådant
image kan du lave med programmer som Norton Ghost eller PowerQuest
Driveimage som er det program jeg selv bruger.

Madsen.

Fra : Mogens Olsen

Dato : 29-04-02 21:58

> [...]
> image kan du lave med programmer som Norton Ghost eller PowerQuest
> Driveimage som er det program jeg selv bruger.

Jo det har du fuldstændig ret i, jeg bruger Ghost 2001 men måske skulle jeg
prøve Driveimage, det er smart at få dem ud på en CD, hvad er version nr på
det du bruger, der er åbenbart ikke pt. nogen der har eller ved hvad man gør
i sådan et tilfælde.

Hilsen Mogens

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 22:36

Mogens Olsen skrev:

> ...jeg bruger Ghost 2001 men måske skulle jeg prøve Driveimage,
> det er smart at få dem ud på en CD, hvad er version nr på det du
> bruger...

Jeg bruger version 4.0 af Driveimage, men hvis du kører NTFS på
WinXP så skal du have fat i version 5.0, som kan opgraderes gratis
til version 5.01 eller 5.02(?) på PowerQuest's hjemmeside.
Version 4 er ikke kompatibel med NTFS-filsystemet i WinXP eller
Win2000.

Når du siger at du kører Ghost 2001 så må det betyde at du også kører
FAT32 på diskene, for mig bekendt understøtter den heller ikke NTFS i
WinXP. Desuden mener jeg også at Ghost kan lave et image ud på cd'er.
DriveImage laver dog automatisk cd'erne til boot-cd'er. Om Ghost også
gør det ved jeg ikke.

Madsen.

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 30-04-02 00:29

Madsen wrote:
> Mogens Olsen skrev:

> Når du siger at du kører Ghost 2001 så må det betyde at du også kører
> FAT32 på diskene, for mig bekendt understøtter den heller ikke NTFS i
> WinXP.

Det kommet an på, hvilken version af Ghost man anvender.

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 00:45

Jens Axel Søgaard skrev:

> Det kommet an på, hvilken version af Ghost man anvender.

Ja, men nu snakker vi jo version 2001 her og den understøtter så
vidt jeg husker ikke NTFS i Win2000. Her skal du have version 2002.
Ghost 2001 burde dog understøtte Win2000, hvis man kører FAT32 på
drevet.

Madsen.

Fra : Mogens Olsen

Dato : 30-04-02 15:15

> [...]
> vidt jeg husker ikke NTFS i Win2000. Her skal du have version 2002.
> Ghost 2001 burde dog understøtte Win2000, hvis man kører FAT32 på
Jeg bruger Ghost 2001 og den understøtter ikke CD rom brænding og det
er fat 32 og XP jeg kører med.
På min Pc bruger jeg Norton Utilities 2002 altså Ghost 2002 den
understøtter brænding men jeg kan ikke få den til at lægge et image
hverken på Harddisk eller på CD på HD siger den midt i det hele at
der ikke er nok rom nok på H disken.Og min cd rom brænder kan
den ikke se, det er en PlexWriter SCSI min controller er inito 4203u.
Jeg lånte i aftes Drive Image 5.0 af en ven, men den kan heller ikke se min
controller eller min brænder, hvorfor ved jeg ikke, så det der med at lægge
Image på CD, kan jeg ikke lige få til at virke.

Hilsen Mogens

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 30-04-02 22:08

"Mogens Olsen" <m2olsen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen.
[snip]
> [...]
konfiguration"
> da kunne den så starte, så lavede jeg systemgendannelse, men

Nu ville det være interessant at høre hvilke vigtige opdateringer
der ødelægger dine filer. Jeg faldt over et tilfælde hvor
installationen af Office gjorde det samme (desværre ingen
løsning). Det kunne lyde som om den opdatering du foretager ikke
gemmer oplysningerne om evt. ændrede NLS filer i
registreringsdatabasen, eller måske snarere gemmer dem forkert.
Hvis det er tilfældet er det måske fordi opdateringen er til
Windows 9x.
Når det virker efter start i "Sidst kendte..." er det fordi netop
(og kun den) CurrentControlSet genskabes. NLS (national language
support) gemmes nemlig i:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Nls\
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Mogens Olsen

Dato : 01-05-02 08:46

> [...]
> Johnny Nielsen
> http://www.wintip.dk
> Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Hej.
Ja det ville det vel, men jeg kan kun sige at det var vigtige opdateringer
til XP
på deres update side, jeg tror der var 6 stk.
Efter nedbrudet har jeg kørt de samme opdateringer, men der var ikke
nogen problemer, så....... det er måske ikke noget man kan generalisere
hver gang.

Hilsen Mogens.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 01-05-02 19:06

> [...]
ikke
> nogen problemer, så....... det er måske ikke noget man kan

Det er ført hørt at aktive antivirusprogrammer har smadret en
opdatering, så det kan have været det.
Men nu må vi håbe det bedste