Flashe BIOS....???
Fra : cjt

Dato : 29-04-02 21:41

Hej!

Jeg prøver at installere Winodws 2000 på min PC.

Når jeg installerer får jeg pludselig
følgende fejlmeddelse:
STOP
The ACPI BIOS in this system is not fully compliant with the ACPI
specification.
Derefter standses installation...

Jeg er blevet anbefalet at flashe BIOS!
Mange taler om at flashe BIOS.

Men nu ser jeg at det koster penge at opdatere BIOS......?
Koster det normalt penge at opgradere en BIOS?
Er der nogen speciel risiko ved at flashe BIOS?

(Min BIOS er en Award)

Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-04-02 22:35

cjt <cajuth@worldonline.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg er blevet anbefalet at flashe BIOS!
> Mange taler om at flashe BIOS.
> Men nu ser jeg at det koster penge at opdatere BIOS......?

Hvor?

> Koster det normalt penge at opgradere en BIOS?

Nej...

> Er der nogen speciel risiko ved at flashe BIOS?

Tjae... hvis man ellers læser "readme" filerne grundigt og følger den
metode der er beskrevet, er man nået et godt stykke. Man skal helst ikke
kludre i det, da man risikerer at ikke kunne få liv i bundkortet hvis
der sker en fejl under opdateringen.

> (Min BIOS er en Award)

Okay... Award er producenten af selve "BIOS-chippen". Det der er
interessant er hvem der har lavet bundkortet og hvilken model der er
tale om. Det er meget vigtigt at det er den helt rigtige model, da
softwaren er tilpasset specielt hertil.

Kik på producentens hjemmeside, eller kom med lidt flere oplysninger
(mærke/model) her. Så skal du nok blive hjulpet lidt videre

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : [5250] Jens

Dato : 29-04-02 23:00

Lars Jørgensen wrote:

> Okay... Award er producenten af selve "BIOS-chippen".

Vrøvl. Award laver standard-BIOS'er, som hver enkelt bundkortfabrikant
kan tilpasse til sit produkt. flash-(eeprom)chips laves af mange
forskellige fabrikanter, bl.a. AMD.

Nemlig.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-04-02 05:43

[5250] Jens <greylion@gmx.net> wrote:

> Vrøvl. Award laver standard-BIOS'er, som hver enkelt bundkortfabrikant
> kan tilpasse til sit produkt. flash-(eeprom)chips laves af mange
> forskellige fabrikanter, bl.a. AMD.

Doh! Selvfølgelig... det var vist mig der sad og sov.

--
Lars

Fra : cjt

Dato : 01-05-02 11:03

Jeg har fundet ud af at bundkortet er et
Gigabyte bundkort

http://www.gigabyte.com.tw/

Det er sådan et lille bundkort med kun få slots!

Jeg finder lige ud af motherboardets nummer/navn i aften... og prøver mig
frem!

Er Gigabyte i øvrigt gode eller dårlige motherboards ????

Tak for hjælpen til jer alle!