Den røde prik!
Fra : Anja Lysholm

Dato : 05-02-01 00:57

Har jeres katte nogensinde været så vilde med et stykke legetøj at de bliver
helt elektriske bare ved lyden af det - eller bare ved at "mor" nærmer sig
det sted hvor legetøjet normalt befinder sig?

Min søde hunkat Mini - som ellers ikke er specielt legesyg - er blevet BESAT
af "den røde prik". Jeg tror det har været oppe i gruppen før, men noget af
det sjoveste man kan underholde sig selv og sin kat med, er en laserpen (PAS
PÅ IKKE AT LYSE KATTEN I ØJNENE! - så er det også sagt). Nu er det bare
sådan at Mini altså nærmest er blevet afhængig af den.

Vi købte denne her laserpen for 3 år siden, og opdagede at den var guld værd
som katteunderholdning - i hvert fald for Mini - Yoda var "for klog" til at
hoppe på den. Laserpennen sad i en nøglering der raslede når man tog den, så
katten kunne kende lyden og kom farende med det samme. Det var sjovt et
stykke tid, og så glemte vi (og katten) alt om den.

For nogle uger siden fandt jeg den så i en skuffe (Mini kunne stadig kende
lyden og kom farende da jeg tog den frem!!!), satte nye batterier i den, og
gik så i seng og legede lidt med laserpen + kat før jeg lagde mig til at
sove. Suk - med det resultat at kræet nu kommer løbende *hver eneste gang*
jeg nærmer mig soveværelset, og febrilsk begynder at lede efter prikken.

Det er da besynderligt! Hvad er det ved den prik der i den grad får katten
op af stolen? Andet legetøj er den fuldstændig ligeglad med, men prikken -
uuuuha! Den prik skal fanges - koste hvad det vil!!

Sødt er det jo, men er det ikke lidt underligt at det bliver ved og ved?
Hvad siger I?

Hilsen
Anja

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-02-01 12:44

Ved ikke om det er underligt, Neo er lige så x'et med "den røde prik" Selv
hvis vi tager en lommelygte frem, så skal "den store gule plet" også jagtes
*G*

Hilsen
Joan

Fra : mimivilford & svante~

Dato : 05-02-01 16:10

hej
Da jeg boede hjemme havde vi en kat som kun gad at lege hvis man havde sådan en
laserlygte. Alt andet var hende ligegyldigt. Så der er nok noget om det med at
de bliver helt tossede i nærheden af sådan en.
MvhMimi

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-02-01 17:53

Mange katte er helt pjattede med laserprikken, men de kan blive afhængige,
og nogle katte kan få epilepsilignende kramper at det.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Nina

Dato : 05-02-01 18:39

Mine katte elsker at lege med den, men vores killling bliver helt overstadig
og er slet ikke til at få "ned på jorden" igen bagefter. Han glor konstant
rundt på gulvet og op og ned af væggen i flere timer efter vi har leget,
derfor holder vi nu igen med at bruge den.

Der er mange andre ting man kan lege med istedet.
Feks en en snebold

--
Hilsen Nina
DK. Tender Tribes