2 PC'ere og Stofanet - kan det lade sig gø~
Fra : Børge T.

Dato : 29-04-02 19:52

Hej.
Jeg har 2 PC'ere som er forbundet med krydset RJ45 stik. Idag er der 2
netkort i den ene PC, og den virker som gateway for den anden PC. Nu kunne
jeg godt tænke mig, at begge PC'ere kunne komme på nettet uafhængig af
hinanden, så kan det lade sig gøre med Kabel-modemmet til en switch, og
derefter de 2 PC'ere til switchen?
I så fald, hvordan skal PC'ernes IP-protokol sættes op? Jeg har fast
IP-adresse hos Stofa.

Hilsen
B.T.

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 29-04-02 23:04

JA DET KAN GODT LADE SIG GØRE!

Du skal bruge et program til at dele forbindelsen med. Jeg har fået det til
at virke med Sygate, det kan downloades over det hele, f.eks. fra
www.download.com. Med det program i hånden - og en switch/hub kan det lade
sig gøre! Sygate kan nemlig give netkortet 2 ipadresser. En til den anden
computer(altså netværket) og en til Stofanet.
Når den anden computer så vil på nettet, går det via switchen til den
computer med Internet/Sygate, som oversætter signalerne til den anden IP, og
sender dem videre ud til IPadressen der hænger sammen med Stofanet. Det er
faktisk forbavsende let at sætte op!

Jeg havde en masse bøvl med det og det var der kun EEN grund til: Hver gang
man flytter på netværksstik, tager strømstik ud og på anden måde laver om på
systemet, skal kabelmodemet slukkes og tændes! Ellers er der intet der
virker!

Skriv igen, hvis du mangler hjælp til opsætningen

/Lasse

Fra : Peter Jensen

Dato : 30-04-02 08:07

"Lasse Rønlev" <r@pc.dk> skrev i en meddelelse
> JA DET KAN GODT LADE SIG GØRE!
>
> Du skal bruge et program til at dele forbindelsen med.

Prøv at læse sprøgsmålet igen. Det er netop sådan en løsning
han har idag. Han vil på Stofa med de
2 PC'er uafhængigt af hinanden - altså således
at den ene maskine ikke er afhængig af at den anden
er tændt.
Og nej, det kan efter min bedste overbevisning ikke
lade sig gøre (endnu - har på et tidspunkt læst at
Stofa var igang med kigge på forskellige løsninger
således at man kan koble flere pc'er på)
--
Peter J

Fra : Erik Poulsen

Dato : 30-04-02 09:10

Jo det kan fint lade sig gøre.
Men det koster
Jeg har købt en Router med indbykket swits, og kan køre 4 PCer
på Stofa på en gang hvis jeg har lyst.
Kører i øjeblikket 2 PCer uafhængigt af hinanden, og det virker fint.
Routeren er en Vigor2200E.

Fra : Sven

Dato : 30-04-02 16:05

Tak for svarene. Jeg skal altså ud og investere i ekstra hardware til min
stofanet forbindelse? Hmmm, jeg tror, at jeg dropper Stofa helt og får noget
ADSL i stedet for. Efter hvad jeg hører, så er ADSL også langt mere stabil
end stofanet.

Tak for hjælpen.

Hilsen
B.T.

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 04-05-02 15:07

"Sven" <sven@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene. Jeg skal altså ud og investere i ekstra hardware til min
> stofanet forbindelse? Hmmm, jeg tror, at jeg dropper Stofa helt og får
noget
> ADSL i stedet for.

Jamen det mindsker ikke dit behov for ekstra hardware, hvis du ønsker en
funktionalitet som skitseret.

Med ADSL skal du stadig bruge en router og en switch evt. bygget sammen.

Claus

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 30-04-02 21:54

hehehehe!