MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boot error: B 00
Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 29-04-02 17:06

Jeg har MS-XP-Home, som nu har arbejdet i flere måneder på
tilfredsstillende måde helt uden problemer..... -meeen så har jeg
sikkert dummet mig med afinstallation af et program, som nu bevirker
at PC-en som det første ved boot fortæller mig ovenst. fejl
efterfulgt af: "Missing SYSCMNDR.SYS". Jeg har filen, som formentlig
bare "sidder" et forkert sted i Windows (Windows: system 32.....).
Det ville være herligt hvis én fra gruppen kunne fortælle mig,
hvor den rettelig skal være i systemet, -eller som alternativ
fortælle mig, hvordan jeg kommer af med den dumme start på
bootprocessen.
Jeg skal lige nævne at PC-en efterfølgende beder mig om at
vælge "Partition 0 - 1 - 2 - eller 3" for at boote, og her er det
kun "Partition 0* id=07 (NTFS)", der så starter boot, hvorefter alt
forløber normalt.

Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk

Fra : Claus Henriksen

Dato : 29-04-02 18:33

On Mon, 29 Apr 2002 18:06:00 +0200, "Jørgen Rubæk"
<rubaek@ejspamjubiipost.dk> wrote:

> [...]
>vælge "Partition 0 - 1 - 2 - eller 3" for at boote, og her er det
>kun "Partition 0* id=07 (NTFS)", der så starter boot, hvorefter alt

Det er System Commander, der ikke er afinstalleret korrekt. Prøv at se
afsnittet Unwanted startup messages på
http://www.sptimes.com/News/041700/Technology/How_to_maintain_peak_.shtml
og - så vidt jeg da husker - System Commanders egen readme filer.

Claus Henriksen

Fra : Pico

Dato : 29-04-02 22:38

Jørgen Rubæk wrote:
> [...]
> efterfulgt af: "Missing SYSCMNDR.SYS". Jeg har filen, som formentlig
> bare "sidder" et forkert sted i Windows (Windows: system 32.....).

Da du åbenbart ved at problemet er opstået efter en afinstallation
ville jeg nok installere programmet og så foretage en ny (korekt)
afinstallation. Hvis det er et program der har problemer med at
fjerne sig selv kan du evt. bruge Norton Clean Sweep eller lignende
når du installere det igen.
Pico

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 30-04-02 01:10

Foreløbig tak for hurtigt svar, jeg forsøger at løse problemet som
foreslået i de to svar.
Får jeg det løst tilfredsstillende skal jeg melde tilbage.
http://home4.inet.tele.dk/rubaek