Socket 478 MB og SD+DDR ram
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-04-02 16:13

Hejsa,

min bror og jeg skal muligvis opgradere indenfor de næste
par måneder.

Der er ikke så mange krav andet end det skal være billigt
og ikke behøver være det dyreste, vores nuværende
systemer er Athlon Classic 750 og 500 med Geforce kort
(GF skal dog ikke udskiftes samtidig!).

Først kiggede vi på AMD 1800+, ECS MB med
SD+DDR ram, så vi kunne bruge vores gamle ram lidt
endnu.

Men så ser vi lidt på lyddæmpning, som nok er det
største krav!
Her finder vi så frem til at en socket 478 processor
ikke udveksler nær så meget varme og derfor er nemmere
at køle ned. Derfor har vi kigget på P4 1.6GHz NW og
et bundkort med SD+DDR - findes det ikke?

Evt. hvad er så bedste alternativ?

/Mikael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-04-02 16:16

"Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> skrev:
[snip]

Tilføjelse:
Der skal kun overclockes i det tilfælde valget falder på
P4 1.6GHz, som efter sigende skulle kunne komme over
2GHz!

/Mikael

Fra : Wccookie

Dato : 09-05-02 23:01

"Mikael Nørrelund Andersen" skrev d. 29-04-02 16:16 dette indlæg :
> [...]
>
> Tilføjelse:
> Der skal kun overclockes i det tilfælde valget falder på
> P4 1.6GHz, som efter sigende skulle kunne komme over

der findes et billigt p4 bundkort, som bruger almindeligt ATX
strømforsyning(så slipper du for at skifte kabinet..) det er af mærket
ECS og produktnummeret er p4s5a det kan bla. findes på
www.edbpriser.dk..
det har indbygget LAN og lydkort og kan køre enten DDR eller SDR!!

http://www.kandu.dk/