MS Windows
briani 27239
Fjern win2000
Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-04-02 15:52

Hej

Sidder og roder med en computer, hvor ejeren, har været ved at instalere
win2000, (ovenpå 98), men det var så gået i hårknude for ham, så har jeg
prøvet at ordne det for ham, og jeg har også fået indstaleret win98 igen,
som han gerne ville - men men men.... nu spør' den under opstart, om man vil
starte win98 eller win2000, ...

Så er det mit spørgsmål lyder, hvordan får jeg fjernet den win2000 der også
ligger på maskinen (han mener ikke selv den er blevet færdig med at
indstalere 2000) ....

Men ihvertfald hvor om alting er ... 2000 skal ud af maskinen igen....

Tak på forhånd
/C.T.

Fra : Preben Andersen

Dato : 29-04-02 16:10

"Christopher Tracy" <goldartist@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> indstalere 2000) ....
>
> Men ihvertfald hvor om alting er ... 2000 skal ud af maskinen igen....

Windows 2000 er muligvis fjernet, så du kun kan se den i diskens Master
Boot Record. Start fra en Windows 98 diskette og skriv: fdisk /mbr
[enter]. Skriv derefter : sys c: [enter]. Så skulle alt være på plads
igen.

mvh
Preben

Fra : Christopher Tracy

Dato : 29-04-02 16:44

Hej

> [...]
> Boot Record. Start fra en Windows 98 diskette og skriv: fdisk /mbr
> [enter]. Skriv derefter : sys c: [enter]. Så skulle alt være på plads

Mange tak
Det vil blive prøvet imorgen (så skal jeg sige om det virkede)...

/C.T.