MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Kan ikke afspille radio
Fra : Britta Daugaard & Po~

Dato : 29-04-02 15:27

Hvergang jeg forsøger at afspille radio får jeg en fejl: TAPISRV forårsagede
en sidefejl i KERNEL32.DLL
Der er kun et at gøre nemlig at reboote.
Er der nogen der kender til en løsning på dette problem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 15:40

"Britta Daugaard & Poul Henrik Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk> wrote in
message news:3ccd58cd$0$73168$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er der nogen der kender til en løsning på dette problem.

Købe en rigtig radiomodtager og dermed spare båndbredde på nettet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ingolf

Dato : 29-04-02 20:24

> [...]
> en sidefejl i KERNEL32.DLL
> Der er kun et at gøre nemlig at reboote.
> Er der nogen der kender til en løsning på dette problem.

Det lyder som om du ikke har installeret DirectX til Windows?
Seneste version er 8.1
www.microsoft.com/directx

Fra : Britta Daugaard & Po~

Dato : 30-04-02 07:46

Jo jeg har installeret den sidste nye DirectX 8.1, ville så prøve at
gendanne filen fra CD, men det kunne ikke lade sig gøre. Så der er nok kun
et at gøre nemlig at geninstallere skidtet igen, for det har virket.

Og så må Jesper G. Poulsen undskylde jeg spurgte i gruppen, nu er det sådan
at det er en Canadisk FM station jeg gerne vil lytte til, og det kan selv
ikke den bedste radio modtage her i DK. Forøvrigt hvem tænker på båndbredde
i dag, alle radiostationer sender over nettet selv DR som jeg lytter til
hver dag når jeg er hjemme i Canada. Og med den fart telefonselskaberne har
på med at sælge alle mulige hurtige opkoblinger lader det ikke til at
båndbredden er noget problem.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 12:11

"Britta Daugaard & Poul Henrik Christiansen" <poulbrit@tdcadsl.dk> wrote in
message news:3cce3e44$0$49155$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
har
> på med at sælge alle mulige hurtige opkoblinger lader det ikke til at

Prøv at kigge på citatteknik under http://www.usenet.dk/netikette/

Jeg mener stadig ikke at internet skal forpestes med online radio og tv.

Fra : Ingolf

Dato : 30-04-02 15:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> [...]
>
> Prøv at kigge på citatteknik under http://www.usenet.dk/netikette/
>
> Jeg mener stadig ikke at internet skal forpestes med online radio og tv.

Det har da i høj grad noget at gøre på nettet. Har du overhovedet prøvet at
høre australsk radio, eller japansk... eller.. etc etc. Spær dog øjnene op,
istedet for at spilde din tid på at lege netpolitimand.

Hvis du kun kan referere til netetikette, uden at komme med noget konkret
til indlægget, så lad dog være med at spilde båndbredde på det!

Og lige en ting til
Prøv at kigge på citatteknik under http://www.usenet.dk/netikette/

Og til Britta.. hvillket link benytter du ? Har du også realplayer ?
Har du pårøvet med andre radiostationer, og hvilken windows bruger du ?

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 30-04-02 15:54

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message

> Jeg mener stadig ikke at internet skal forpestes med online radio og
tv.

Hvorfor i alverden ikke ?

Hvad mener du med forpestes ?

Hvis det var den generelle holdning ville vi jo stadig sidde og fedte
med telnet.

--
Magnus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 22:29

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in message
> tv.
> Hvorfor i alverden ikke ?

Det er spild af båndbredde.

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 30-04-02 22:38

> Det er spild af båndbredde.

Hvis båndbredde ?

Og hvem er smagsdommer over hvad der er spild ?

Nogen ville måske mene at dine indlæg var spild af båndbredde,
det kan et killfilter løse.

Hvis du mener TV og Radio er spild af båndbredde så lad være
med at bruge _din_ båndbredde på det, men hvad andre gør rager
vel ikke dig ?

--
Magnus

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 23:04

> med at bruge _din_ båndbredde på det, men hvad andre gør rager
> vel ikke dig ?

Jeg betaler stadig til det uanset hvor jeg har min opkobling.

Eksotiske radio- og tv-stationer kan hentes ned fra himlen uden af det
belaster det net som jeg betaler til via min internetforbindelse.

Prøv at forestille dig hvor billigt internetopkoblerne ville være, hvis der
ikke skulle streames radio og tv på tværs af jordkloden ? Og prøv at
forestille dig hvis man skravlede alt.bin* væk også ?

Så skulle du bare se fart og lave priser...

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 30-04-02 23:13

> Jeg betaler stadig til det uanset hvor jeg har min opkobling.
>
> Eksotiske radio- og tv-stationer kan hentes ned fra himlen uden af det
> belaster det net som jeg betaler til via min internetforbindelse.

En del af ISP'ernes kundegrundlag er dem der bruger deres
forbindelse til streamede medier. Hvis de forsvandt ville din pris
stige

> [...]
> forestille dig hvis man skravlede alt.bin* væk også ?
>
> Så skulle du bare se fart og lave priser...

Uden jeg ved hvor stor en belastning .bin er tror jeg ikke det kan
være alverden, mit gæt er 90% af dem der bruger internet ikke
aner hvad usenet er.

Desuden ville nettet være et dødsprojekt uden nyskabende
service-providers. Det mener jeg bla. Radio og TV er.

Lad os forøvrigt slutte her, tror vi er røget en anelse OT
--
Magnus

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-04-02 23:17

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forestille dig hvis man skravlede alt.bin* væk også ?
>
> Så skulle du bare se fart og lave priser...

Og hvis man forbød billeder på hjemmesider, eller download af programdemoer
eller alt andet, der gør at Internet er for alle. Så skulle du se fart og
høje priser. For du glemmer at en væsentlig grund til at du overhovedet som
privatperson kan have en bredbåndsforbindelse, der ikke koster det samme som
en sydfynsk bondegård er at der er mange der har det.

Vh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-04-02 23:07

"Magnus Pedersen" <mgpeder@hotmail.com> wrote in message
> Nogen ville måske mene at dine indlæg var spild af båndbredde,
> det kan et killfilter løse.

Du har ret og du må hellere komme i mit...

Fra : Britta og Poul Henri~

Dato : 02-05-02 20:20

Bølgerne har nok gået højt medens jeg har været væk, måtte formattere
harddisken da det hele gik i stå. Hvad det skyldes ved jeg ikke, men fejlene
blev værre og værre, så der var kun et at gøre til sidst.
Og årsagen til miseren kan jeg ikke finde ud af.

Nu er det hele oppe og køre fuldfart igen, (bortset fra nettet der jo kun
kører deadslow) og det hele virker.

Britta & Poul Henrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 02-05-02 23:47

Thu, 2 May 2002 21:19:55 +0200, skrev "Britta og Poul Henrik

Har du ikke glemt at følge nedensående, som du blev anbefalet
tidl. i tråden?

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Britta og Poul Henri~

Dato : 03-05-02 07:59

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse >

> [...]

Jeg skal lige have tid til at studere disse regler, kan godt se der er en
ide med det. Har bare aldrig tænkt over det, i Canada skriver de for det
meste i toppen toppen hver gang så er det bare at rulle ned for at se hvad
der et tilføjet, ok jeg skal se at få læse reglerne, så vi kan spare noget
båndbredde nu hvor jeg sidder og bruger meget af det medens jeg lytter til
WOCM music samtidig.

Ellers tak for forsøg på hjælp fra gruppen, selvom det ikke hjalp, men det
var jo et større problem der som sagt ikke kunne løses uden "Format C:"