Hård vs. blød ledere i CAT5 kabel.
Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 29-04-02 14:40

Er der nogen elektrisk forskel på om lederne i et CAT 5 kabel er hård eller
blød ?
Jeg skal have trukket et 100 meter langt kabel, så jeg tænker på om der
forskel mht. støjimunitet samt tab i kablet.

--
Venlig hilsen Rasmus Christiansen

Fra : Per Krabbe

Dato : 29-04-02 16:34

Det skal været stiv installationskabel du skal bruge så.

Husk på at det max er 100 meter.

Med venlig hilsen
Per Krabbe
perkrabbe@hotmail.com

Fra : Rasmus Christiansen

Dato : 30-04-02 16:49

Kan stiv installationskabel gå direkte ind i stikkene eller skal jeg bruge
noget andet i den sammenhæng ???

Fra : Per Krabbe

Dato : 30-04-02 17:47

Hvis det bliver lavet ordentligt kan man godt til nøds kører de stive
installationkabler direkte i en switch.

Men jeg vil nu helst have at man afslutte alle installationkablerne i en
rack skab med et tilhørende panel. Og så derfra patcher man videre til hvor
man nu skal bruge de forskellige ting.
Denne løsning er dog nok mest for firmaer og og de private som har penge
nok.

Den første løsning kan godt laves pænt. Man kan evt stripse dem alle sammen
til noget fast, og derefter danne en vifte på en ½ meter. Disse kan så alle
nu ud til de switche, modem osv. Til de RJ45 stik kan man også for at
beskytte lidt sætte en hætte henover, men det skal gøres inden at man
klemmer stikket på.