Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Køb af kamera i udlandet?
Fra : Flemming Hansen

Dato : 29-04-02 13:29

Hej

Jeg har flere gange hørt om nogle af Jer, som har købt eller planlægger at
købe digitalkamera i Tyskland.

Derfor er mit spørgsmål. Skal man betale ekstra (f.eks. dansk moms og/eller
told)?

Mvh.
Den uvidne
Flemming

Fra : carl munk

Dato : 29-04-02 19:14

"Flemming Hansen" <flemming.r.hansen@holstebro.dk> wrote in message news:<aaje9s$t61$1@sunsite.dk>...
> [...]
> købe digitalkamera i Tyskland.
>
> Derfor er mit spørgsmål. Skal man betale ekstra (f.eks. dansk moms og/eller

www.technikdirekt.de

Import fra EU-lande skal der ikke betales hverken told eller moms af !
Meeen det kan godt være at eksportøren har ramt loftet for eksport til
udlandet, og så bliver importlandets momssats dvs. DK 25% beregnet !
Det gør eks. www.globetrotter.de

Fra : Kurt Sejr Hansen

Dato : 30-04-02 16:43

Det kan vist ikke betale sig at købe kamera i Tyskland, ser du på
www.edbpriser.dj eller www.pricerunner.dk og sammenligner priserne er der
ikke den store forskel.

Med venlig hilsen

Kurt Sejr Hansen

Fra : Trickysparrow

Dato : 30-04-02 17:55

"Kurt Sejr Hansen" <vandreture@vandreture.dk> wrote in message
> Det kan vist ikke betale sig at købe kamera i Tyskland, ser du på
> [...]

Jeg har da lige sparet 500 Kr ved at købe mit Canon A-40 i Luxemburg
så det ved jeg da ikke.

Martin.

Fra : lars

Dato : 30-04-02 17:00

> [...]
> købe digitalkamera i Tyskland.
> Derfor er mit spørgsmål. Skal man betale ekstra (f.eks. dansk moms
---
Hej Flemming

Det kan sagtens betale sig

Brug f. eks. http://www1.guenstiger.de/gt/main.asp

Vedr. moms så er svaret:
Køber De en vare eller ydelse via Internettet hos en virksomhed i et
andet EU-land, skal De ikke betale told af varen eller ydelsen, men De skal
derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Klippet fra :
http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752
hvor du også kan læse "det hele" om køb i udlandet.

Mvh

Lars

Fra : Tom Wagner

Dato : 30-04-02 17:24

On Tue, 30 Apr 2002 17:59:44 +0200, "lars" <lars@brandts.d2g.com>
wrote:

> [...]
>derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har.

Du burde nok lige have klistret fortsættelsen ind, så det fremgår, at
det ikke er danske momssatser, det drejer sig om.

"Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor
sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris,
som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på,
hvilken pris De reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør
De være opmærksom på, om den værdi, De finder på Internettet, er med
eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt.
fragtomkostninger.

I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk
punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske
købere er på mere end 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet
momsregistreret her i landet."

> Klippet fra :
>http://www.erhverv.toldskat.dk/display.asp?mode=2&o_id=137519&ov_id=74752
> hvor du også kan læse "det hele" om køb i udlandet.

Tom

Fra : lars

Dato : 30-04-02 19:58

"Tom Wagner" <tomwag@worldonline.dk> wrote in message
> On Tue, 30 Apr 2002 17:59:44 +0200, "lars" <lars@brandts.d2g.com>
> wrote:
Klip -- klip
> Du burde nok lige have klistret fortsættelsen ind, så det fremgår, at
> det ikke er danske momssatser, det drejer sig om.
klip klip
> Tom
---
Enig Tom - men dette har kørt så mange gange at det er bedre at spørgeren
kikke hos told- og skat.
mvh
lars