target= "_?"
Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 12:42

Gents,

Hvad er forskellen på

target="_blank" og target="_top" ?

Ender det ikke under alle omstændigheder med et nyt vindue uden andre
frames en dem der måtte komme i medfør af linket ?

Med venlig hilsen / Bjarne Jensen

(Som har RTFM - han forstår bare ikke hvad der menes)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 12:54

Mon, 29 Apr 2002 13:41:34 +0200, skrev Marilu+Bjarne
<mbjensen@t-online.de>:

> target="_blank" og target="_top" ?
>
>Ender det ikke under alle omstændigheder med et nyt vindue uden andre
>frames en dem der måtte komme i medfør af linket ?

blank åbner i et nyt vindue ved siden af det eksisterende, top
åbner i det eksisterende vindue.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 13:30

Knud skrev:
> blank åbner i et nyt vindue ved siden af det eksisterende, top
> åbner i det eksisterende vindue.

??? i min Netscape 4.7 kan jeg overhovedet ikke se forskel på de to
løsninger når jeg tester dem. Er det måske en Netscape-specifik opførsel
?

--
Bjarne Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 13:55

Mon, 29 Apr 2002 14:29:36 +0200, skrev Marilu+Bjarne
<mbjensen@t-online.de>:

>i min Netscape 4.7 kan jeg overhovedet ikke se forskel på de to
>løsninger når jeg tester dem. Er det måske en Netscape-specifik opførsel
>?

Nej, du skulle gerne se, at de opfører sig, som jeg skrev -
uanset browser.

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 29-04-02 15:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message

> Nej, du skulle gerne se, at de opfører sig, som jeg skrev -
> uanset browser.

Ja men det kan være at han ikke har fået skiftet indholdet på siden med
et ordenligt refresh for NN4.7 husker næsten for godt, den har det jo
med at gemme indholdet. så det kunne være han skulle prøve at lave 2
forskellige sider til en testing

--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 15:37

Her er mine to eksempler:

TARGET="_blank">Tech Log</a>

TARGET="_TOP">Mics.</a>

Som jeg skrev: det giver et nyt vindue uanset om jeg bruger den ene
eller anden form for target. Det er nok Netscape som fortolker det ens.

--
Bjarne Jensen

\\\\\///
/ ^ _ \
( (o) (o) )
L-oOOO=====(_)=====OOOo===================================-L
I Bjarne B Jensen I
N US-European Air Transport Agreements: N
U http://www.flyvebranchen.dk/docs/pub_eu_us_tr.htm U
X-============Oooo.=======================================-X
.oooO ( )
( ) ) /
\ ( (_/
\_)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 16:02

Mon, 29 Apr 2002 16:37:17 +0200, skrev Marilu+Bjarne
<mbjensen@t-online.de>:

>Som jeg skrev: det giver et nyt vindue uanset om jeg bruger den ene
>eller anden form for target. Det er nok Netscape som fortolker det ens.

Det må have noget med det forum og måske php'en, der er i det
forum du linker til.

Hvis du laver »alm.« links vil de opføre sig som jeg skrev.

Hvis du udskifter _top med _self, så vil det åbne i samme vindue.

Normalt bruger man også _self, hvis det skal åbne i samme vindue
og _top, hvis det er en side i frames, som skal åbne i det samme
vindue som framesettet.

Fra : Dulius

Dato : 30-04-02 10:28

Der er ikke noget der hedder target="_top" medmindre du har et frame der
hedder top og så skrives det sådan her: target="top" altså uden_ Jeg tror
du har fattet pointen nu... Hvis dette ikke virker så skriv lige for så har
du fejl i kodningen...

Dulius

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 30-04-02 11:29

Dulius wrote:

> Der er ikke noget der hedder target="_top" ...

OK, va' er så det her:

http://www.w3.org/TR/html401/present/frames.html#adef-target

--
Bjarne Jensen

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 29-04-02 18:30

"Marilu+Bjarne" <mbjensen@t-online.de> wrote in message
> Her er mine to eksempler:

> TARGET="_blank">Tech Log</a>

> TARGET="_TOP">Mics.</a>

Sad lige og legede lidt med dine links her og fandt udaf fejlen er _TOP
skrevet med stort, hvis man skriver det med lille virker der perfekt
Og det var lige meget om det var med IE NUL SEX* eller NN4.7

*= for den viser ikke ret mange frække billeder
--
Mogens D. Hansen
http://www.svend-bent.dk/

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 29-04-02 20:35

Mogens Dyhre Hansen wrote:

> Sad lige og legede lidt med dine links her og fandt udaf fejlen er _TOP
> skrevet med stort, hvis man skriver det med lille virker der perfekt

OK, ja der var jo en forskel, nu virker det faktisk som de skriver hos
w3.
Tak for hjælpen.
--
Bjarne Jensen