MS Windows
briani 27239
Default action - Drag'n'drop
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 11:23

Greetings!

Er det muligt at få Win2k til at 'Move' istedet for 'Copy' ved
venstre-knaps-flyt?
Jeg har adskillige diske og det er p*sseirriterende altid at få kopier. Jeg
kopierer aldrig noget, jeg _flytter_ det.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 29-04-02 12:28

> Er det muligt at få Win2k til at 'Move' istedet for 'Copy' ved
> venstre-knaps-flyt?

Det er muligt dt kan lade sig gøre (jeg ved bare ikke lige hvordan), men
hvis du i stedet højreklikker og holder når du vil flytte, så får du
muligheden når du slipper knappen.....ved godt det ikke HELT er det du bad
om, men alligevel.

--
Mvh. Kim, Aalborg

Forget 911, I dial .357
Trespassers will be shot
Survivors will be shot again.

Eye-dee-ten-tee, you only aren't if you know what it says.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 12:42

"[9000]Kim Fritze Sillasen" <Fritze76@hotmail.com> wrote in message
> hvis du i stedet højreklikker og holder når du vil flytte, så får du
> muligheden når du slipper knappen.....ved godt det ikke HELT er det du bad

Det ved jeg og det er møgbøvlet med en menu...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 12:38

Mon, 29 Apr 2002 12:23:20 +0200, skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk>:

>Er det muligt at få Win2k til at 'Move' istedet for 'Copy' ved
>venstre-knaps-flyt?

Det afhænger af, om du vil flytte inden for samme partition eller
ej.

Er det inde for samme partition, så flyttes filen, er det til en
anden partition, så kopieres den.

Vil du gøre det modsat, så holder du shift nede, mens du trækker
filen.

Så vil filen blive kopieret, hvis det er på samme partition og
flyttet, hvis det er til en anden partition.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 13:28

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Det afhænger af, om du vil flytte inden for samme partition eller
> ej.

Det ved jeg, men jeg vil ha' det til at være ens uanset hvor det er fra og
hvor det er til.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 13:56

Mon, 29 Apr 2002 14:27:33 +0200, skrev "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk>:

>Det ved jeg, men jeg vil ha' det til at være ens uanset hvor det er fra og
>hvor det er til.

Og det kan du ikke, det nærmeste, for at undgå højreklik, er at
bruge shift.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 14:05

> Og det kan du ikke, det nærmeste, for at undgå højreklik, er at
> bruge shift.

Øv...

Jeg har nemlig genveje til forskellige diske ligge på mit skrivebord blandt
alt det andet.

Findes der et dirty hack ?

Fra : Lars Klintholm

Dato : 29-04-02 14:42

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]

> filen.
> Så vil filen blive kopieret, hvis det er på samme partition og
> flyttet, hvis det er til en anden partition.

Hos mig fungerer det ikke sådan. Holder jeg Shift nede, er det altid en
flytning, Ctrl nede er altid en kopiering. Uanset drev/partitioner.

--
Mvh.
Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 15:33

"Lars Klintholm" <spamfilter@nospam.dk> wrote in message
> Hos mig fungerer det ikke sådan. Holder jeg Shift nede, er det altid en
> flytning, Ctrl nede er altid en kopiering. Uanset drev/partitioner.

Sejt...!

Så er jeg da på rette spor

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 15:54

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Så er jeg da på rette spor

Hvordan undgår jeg så Shift ?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 16:12

29 Apr 2002 13:42:05 GMT, skrev Lars Klintholm
<spamfilter@nospam.dk>:

>Hos mig fungerer det ikke sådan. Holder jeg Shift nede, er det altid en
>flytning, Ctrl nede er altid en kopiering. Uanset drev/partitioner.

Ja, du har ret, jeg huskede åbentbart forkert.