MS Windows
briani 27239
Mapper på anden part.
Fra : P.Sørensen

Dato : 29-04-02 09:03

I XP kan man lægge billeder, musik og dokumenter i de dertil specielt
indrettede mapper, hvis man ønsker.
De ligger alle på windows drevet, f.eks. C:
Men hvordan er det nu man gør, når man ønsker at flytte disse mapper,
således at de ligger på en anden partition, så man kan nøjes med at
formattere C drevet, når det er nødvendigt?
P.sørensen

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : ha

Dato : 29-04-02 09:20

> Men hvordan er det nu man gør, når man ønsker at flytte disse mapper,
> således at de ligger på en anden partition, så man kan nøjes med at
> formattere C drevet, når det er nødvendigt?

Højreklik på mappen på skrivebordet og flyt den hvorhen
du ønsker.
I samme ombæring skulle du måske også flytte dine
emails og news, så du osse har dem i sikkerhed hvis
du formatteret.
Dette gøres ved at åbne Outlook Express, klikke på
funktioner, indstillinger, fanebladet vedligeholdelse og
kanppen lagringsmappe, hvor du så bestemmer hvor
du vil have den placeret.

mvh
ha

Fra : Jesper Davidsen

Dato : 29-04-02 22:02

> [...]
> funktioner, indstillinger, fanebladet vedligeholdelse og
> kanppen lagringsmappe, hvor du så bestemmer hvor

Findes der også en måde at flytte hele mappen C:\Documents and Settings?

Fra : P.Sørensen

Dato : 30-04-02 16:24

> Findes der også en måde at flytte hele mappen C:\Documents and Settings?

Nu har jeg fundet den rigtige opskrift (I "windows XP - the complete
guide"):
"Open explorer, right clik on the My Documents link at the top of the
lefthand pane, select Properties then Move."
Preben

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-04-02 16:40

Tue, 30 Apr 2002 17:23:46 +0200, "P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> wrote:

> [...]
>"Open explorer, right clik on the My Documents link at the top of the
>lefthand pane, select Properties then Move."

Joh. Det har aldrig været noget problem at flytte "Dokumenter". Men
spørgen ville gerne flytte hele "Documents and Settings", altså den
overodnede mappe med flere undermapper end "Dokumenter". Det er mig
bekendt ikke muligt ...

hilsen pl