Tilgangsliste, Tholstrup i Børglum herred
Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 28-04-02 20:00

På folketællingen 1845 for Tholstrup sogn i Børglum herred er der en
20-årig Niels Larsen.
Er der en venlig sjæl som har mulighed for at se, om han er anført i
tilgangslisten for Tholstrup i perioden 1.11.1844 - 1.2.1845 ?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Frede Haahr Nielsen

Fra : Ole Grau

Dato : 29-04-02 15:50

> [...]
> Er der en venlig sjæl som har mulighed for at se, om han er anført i
> tilgangslisten for Tholstrup i perioden 1.11.1844 - 1.2.1845 ?

Vil prøve tirsdag.

Ole Grau

Fra : Ole Grau

Dato : 30-04-02 16:32

"Frede Haahr Nielsen" <fhn@postman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der en venlig sjæl som har mulighed for at se, om han er anført i
> tilgangslisten for Tholstrup i perioden 1.11.1844 - 1.2.1845 ?

Desværre mangler der tilgangslister i Tolstrup sogn for perioden 1828-1848.

Ole Grau

Hjørring

Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 02-05-02 17:38

Tak til Ole Grau for hjælpen. Og undskyld, at det tog mig så lang
tid at svare, men jeg er i disse dage plaget af computerproblemer

Venlig hilsen

Frede Haahr Nielsen

Fra : Betty Nielsen

Dato : 01-05-02 14:41

Frede Haahr Nielsen <fhn@postman.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jFXy8.6367$kp3.465267@news010.worldonline.dk...
> [...]
> Er der en venlig sjæl som har mulighed for at se, om han er anført i
> tilgangslisten for Tholstrup i perioden 1.11.1844 - 1.2.1845 ?

Som du har fået oplyst mangler af- og tilgangslisten for nævnte årstal, men
der er en bemærkning ved eftersyn af kirkebogen 8.10.1850, der desværre ikke
er helt let at læse, men noget i retning af," at listen må føres ved
afskrivning af præstens ministerialbog. Det er contrabogen der er filmet, så
måske er der ført af- og tilgangsliste i hovedministerialbogen.

I FT 1845 burde der også være anført i hvilket sogn en person er født. Det
kunne måske give et fingerpeg om det er den der søges.

venlig hilsen
Betty Nielsen
Frederikshavn
befinn@post.tele.dk

Fra : Frede Haahr Nielsen

Dato : 03-05-02 18:16

Tak for at du henledte opmærksomheden på at prøve at se, om der
skulle være gevinst i hovedministerialbogen.

venlig hilsen
Frede Haahr Nielsen