Mohaa og xp
Fra : René

Dato : 28-04-02 16:11

Jeg kan ikke køre ovennævnte under xp men fint i win me.
Jeg får denne fejl:

Fra : Herold³

Dato : 28-04-02 16:49

> [...]
> ...shutting down QGL
> GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Det ser lidt ud som om spillet tror at du har et 3dfx kort. Det ville nok
være en god ide at reinstallere dit styresystem.

Fra : René

Dato : 28-04-02 16:59

On Sun, 28 Apr 2002 17:48:57 +0200, "Herold³"
<jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> wrote:

>Det ser lidt ud som om spillet tror at du har et 3dfx kort. Det ville nok
>være en god ide at reinstallere dit styresystem.

Tjaaa Men jeg har startet med at loade me ind for derefter at
installere xp oveni. Og det er hundrede år siden jeg sidst har haft et
voodoo kort.

René

Fra : Peter Binderup

Dato : 29-04-02 17:15

> Det ser lidt ud som om spillet tror at du har et 3dfx kort. Det ville nok
> være en god ide at reinstallere dit styresystem.

Jeg håber virkelig ikke at du er IT supporter!!

Nej prøv hellere at opdatere (eller i dit tilfælde nedgradere til nogle tidligere) drivere til dit grafikkort for herefter at
geninstallere spillet.

At reinstallere hele OS'et pga. en programfejl (som ikke er et umotiveret reboot) er nok lige lovlig drastisk en handling at
foretage - hvis der er masser af grafikkort relaterede fejl i alle programmer så er det muligvis en løsning man skal overveje, men
da absolut ikke som den første løsning!

Mht. til brugen af de "seneste" drivere så har det været min erfaring at mit GeForce 3 kort har det bedst med de drivers Windows
Update anbefaler, da de seneste (ofte beta) drivere har det med at give umotiverede reboots.

mvh
Peter

Fra : René

Dato : 29-04-02 19:03

On Mon, 29 Apr 2002 18:14:40 +0200, "Peter Binderup"
<binderup@hotmail.com> wrote:

>Jeg håber virkelig ikke at du er IT supporter!!

Nej det er jeg ikke. Jeg er bare en almindelig hjemmebruger, som
underholder sig lidt med sin lidt ældre 700 mhz amd computer.

> [...]
>foretage - hvis der er masser af grafikkort relaterede fejl i alle programmer så er det muligvis en løsning man skal overveje, men

Tro mig det er bestemt heller ikke det første jeg har gjort. Det er
normalt den sidste udvej jeg bruger. Men er først i de sidste par uger
begyndt at bruge xp pro. Og kender ikke programmet. Umiddelbart virker
alle de andre spil og programmer nu. Men bare ikke mohaa .

> [...]
>Update anbefaler, da de seneste (ofte beta) drivere har det med at give umotiverede reboots.

Tjaa det er da værd at prøve. Har taget nogen af de updates som
windows anbefaler.

Jeg skal nok sige til når jeg har fået skidtet til at virke hvis jeg
ellers ikke opgiver. Me kunne man altid få programmerne til at virke
i. Selvom me går ned engang i mellem.

Hilsen René

Fra : Peter Binderup

Dato : 29-04-02 20:06

Rene, min (spydige) kommentar var ikke rettet mod dig, men mod det råd der blev givet dig fra Herold.

mvh
Peter

Fra : René

Dato : 30-04-02 20:00

On Mon, 29 Apr 2002 21:05:59 +0200, "Peter Binderup"
<binderup@hotmail.com> wrote:

>Rene, min (spydige) kommentar var ikke rettet mod dig, men mod det råd der blev givet dig fra Herold.

Det er bare mig der ikke kan følge med i en tråd. OK men jeg kan
stadig ikke få lortet til at virke. Ka' ikke forstå det. Jeg tror bare
jeg kører me igen til der kommer en ny version af xp. Så man har fået
rettet nogen af alle børnesygdommene.

René

Fra : Emil Jensen

Dato : 30-04-02 22:10

Jeg er ikke ekspert, men jeg kender da følgende råd/anbefalinger.
Installation af Windows XP bør ske "rent", dvs ikke oven på f.eks.
Windows Me eller Windows 98. Hvis du fjerner det nuværende styresystem
og formatterer harddisken, og installerer Windows XP på en ren
harddisk kan/vil du få en NTFS-etellerandet harddisk, som er meget
mere stabil.

En anden ting som du bør undersøge er, at der er noget med at biosen
ved pc-systemer AMD-processorer skal opdateres, kan ikke lige huske
hvorfor, om det er fordi nogle bundkort ikke kører perfekt med AMD,
eller om det har noget med Windows XP at gøre.

Indtil videre har jeg ikke haft nævneværdige problemer med nogle spil.
De få problemer jeg har haft, har kunnet løses ved at hente de seneste
drivere til grafikkortet, som du også har gjort, derfor er det værd at
tjekke ovennævnte råd.
Jeg kører Windows XP og Medal of Honour uden problemer. Så jeg håber
at du får fundet fejlen, for Windows XP er på mange andre områder
komfortabel at arbejde med i forhold til Windows 98 (har ikke haft
Me).

Mvh

Emil

Fra : René

Dato : 30-04-02 22:14

On 30 Apr 2002 14:09:47 -0700, emil@jensen.tf (Emil Jensen) wrote:

> [...]
>at du får fundet fejlen, for Windows XP er på mange andre områder
>komfortabel at arbejde med i forhold til Windows 98 (har ikke haft

Mange tak for de go'e råd. men tidligere lige skrevet, kan jeg starte
Mohaa op men min skærm går i 60 hz når jeg starter spillet op nogen
ideer?

René

Fra : Bent Hjerne

Dato : 30-04-02 23:07

> Mange tak for de go'e råd. men tidligere lige skrevet, kan jeg starte
> Mohaa op men min skærm går i 60 hz når jeg starter spillet op nogen
> ideer?

Hvis du kører driver version (detonator) 28.90, så er der en velkendt fejl i
opdateringsfrekvensen.

Der er lavet et fix til den. Den kan hentes her:

http://guru3d.com/files/detonator/

Personligt kan jeg ikke få lortet til at virke, så jeg kører nu med version
28.32 uden problemer. Dette er desuden også den seneste officiel frigivne
detonator driver.

Lars Christoffersen

Fra : René

Dato : 01-05-02 16:45

On Wed, 1 May 2002 00:06:35 +0200, "Bent Hjerne"
<Bent_Hjerne@hotmail.com> wrote:

> [...]
>28.32 uden problemer. Dette er desuden også den seneste officiel frigivne

ja men jeg kan ikke få 28.32 til at virke xp tager ikke imod den.
den bliver ved den gamle driver. Og hver gang jeg forsøger at
uninstall så når jeg starter dyret op igen er jeg tilbage hvor jeg
startede.

Hilsen René

Fra : Bent Hjerne

Dato : 01-05-02 19:18

> [...]
> den bliver ved den gamle driver. Og hver gang jeg forsøger at
> uninstall så når jeg starter dyret op igen er jeg tilbage hvor jeg

Så brug detonator destroyer. Den fjerne alt hvad der på noget tidspunkt har
haft noget at gøre med tidligere detonator drivere. Derefter kan du
installere den driver du gerne vil have.

Klik ind på:
http://guru3d.com/files/detonator/
-og gå derefter ind i "Nvidia detonator drivers", så skulle destroyeren være
den første på listen.

Bent

Fra : René

Dato : 30-04-02 22:12

<binderup@hotmail.com> wrote:

>Rene, min (spydige) kommentar var ikke rettet mod dig, men mod det råd der blev givet dig fra Herold.

Hvis vi nu forstætter lidt.......
Ok nu kan jeg starte spillet op med driver 28.9 - de gu'

Men nu er der bare lige det at min skærm går ned til 60 hz aaaaaaarg.
men den gør det også under wolfenstein.

Har hentet driver fra skærmproducenten, og der er heller ikke
problemer under selve windows. Der går den fint til 85 hz.
Kan du eller andre hjælpe her?

Hilsen René