Foderallergi?
Fra : Linda Thomsen

Dato : 28-04-02 21:09

Jeg har mistanke om, at min kat har en form for foderallergi eller
(forhåbentlig) "blot" mangler nogle olier og fedtsyrer, som kan klares med
et tilskud af Viacutan (fiskeolieprodukt til katte). På torsdag skal vi
snakke med dyrlægen; og så får vi selvfølgelig helt vished om det (håber
jeg).

Jeg har surfet Nettet tyndt for informationer; og er efter timevis af intens
læsning og 'kiggen billeder' kommet frem til at dette kunne være grunden til
at Simon er for voldsom med slikkeriet -især langs ryggen- hvilket har
medført en ret udtyndet pels.

Godtnok bemærkede jeg det først for alvor efter han han havde været oppe og
slås med en stor sort hankat, fordi den tilføjede adskillige skaldede
pletter på Simons lyserøde hud, men hans håraffald har været stort i 1½
måned nu. Jeg forbandt det selvfølgelig med forårsfældning, men nu hvor jeg
tænker tilbage, så kan jeg da godt se at vi ikke har været opmærksomme nok
på mængden af håraffald; selvom vores brune sofa nu har været rød i ½1
måned; og kæresten bliver spurgt på arbejdet, om han ikke har en rød kat.

Faktisk skiftede vi tørfoder for knapt 2 måneder siden; og nu tænker jeg så
på om det kunne være grunden. Det skal lige siges at Bertil og Buko har de
flotteste, blanke pelse; så foderet er sikkert ganske godt.... hvis katten
tåler det.

Simon, Bertil og Buko fodres med Specific FXD pHysio.

Har nogle af jeg haft oplevelser med foderallergi hos jeres katte??? Og i så
tilfælde -hvilket foder???

Min gamle hankat Roquefort (som snart har 13 års fødselsdag den 1. maj) får
Hills Science Plan Light Senior.... hans pels er nu ikke så flot at se på
(som Bertil og Bukos), men dyrlægen har undskyldt ham pga. hans alder.

Linda