Proof of Life - kritil + SPOILERE!
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 04-02-01 20:53

Hej!

Ja, så fik jeg set Proof of Life til Premiere Surprise. Hovedrollerne er
Russel Crowe, Meg Ryan og Peter Morse. Filmen sutter totalt! Den er røv
kedelig og mangler enhver form for plot. Er jeg den eneste som havde
gættet at Peter Morse ville få lov til at skyde ham den irriterende
"vagt"? Og hvad med den totalt tamme "kærlighedshistorie" mellem Meg og
Russel?

Det var faktisk kun filmens 2 først og sidste minutter, som er værd at
se. Resten er unødvendigt fyld.

Og jeg ser skam massere af film i alle genrer, f.eks. synes jeg at Nurse
Betty var fremragende.

Comments please! :)

--
Regards, Kim Voss Schrader

Skal du købe/sælge varer? Så brug dk.marked, det er _kun_ her det sker!

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-02-01 03:16

On Sun, 04 Feb 2001 20:52:56 +0100, Kim Voss Schrader
<schrader@kampsax.dtu.dk> wrote:

> [...]
>gættet at Peter Morse ville få lov til at skyde ham den irriterende
>"vagt"? Og hvad med den totalt tamme "kærlighedshistorie" mellem Meg og

Jeg synes, den var ganske okay. Det er rigtigt, at det er en mærkelig
blanding af kærlighedshistorie og gidseldrama. På den ene side er det
spændende, at følge forhandlingerne, men på den anden side bliver den
del ligegyldigt, når det alligevel er bøllebank, der skal til. Jeg
havde det lidt på samme måde med Ransom (Spoiler Warning!), hvor den
også lagde op til at omhandle hans løsepenge-satsning (med "Her er
pengene, men du får dem ikke - det gør til gengæld ham, der myrder
dig"), men hvor dette så alligevel ikke kom til udspil.

Kærlighedshistorien/flirten har dog et formål: Det gør Russell Crowe
til andet end en prof-terminator-robot, der styrer forhandlinger og
krigssituationer, og så er det også et argument for hvorfor, han i
første omgang hjælper.

>Og jeg ser skam massere af film i alle genrer, f.eks. synes jeg at Nurse
>Betty var fremragende.

Åh gud... jo, filmen havde en god del seje skuespillere med; det var
rart at se Morgan Freeman som skurk, og Chris Rock er jo altid spas.
Men derudover må jeg indrømme, at jeg ikke var så imponeret.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Lars Josephsen

Dato : 05-02-01 18:54

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> writes:

> Hej!
>
> Ja, så fik jeg set Proof of Life til Premiere Surprise. Hovedrollerne er
> Russel Crowe, Meg Ryan og Peter Morse. Filmen sutter totalt! Den er røv

Han hedder faktisk David Morse (rollen hedder Peter Bowman).

> kedelig og mangler enhver form for plot. Er jeg den eneste som havde
> gættet at Peter Morse ville få lov til at skyde ham den irriterende

Det var oplagt, men ikke nødvendigt, så jeg troede at de ville lade være.

Men den var meget forudsigelig: Lige så snart vi så Meg Ryan for første
gang (5 minutter inde i filmen), så vidste jeg at:

1. Meg Ryan er gift.
2. Hendes mand bliver kidnappet.
3. Russel Crowe skal forhandle om løsesummen.
4. Meg Ryan og Russel Crowe bliver forelskede.
5. Meg Ryan får sin mand tilbage og siger farvel til Russel Crowe.

Hvis jeg havde taget fejl, bare på et punkt, ville der have været en
smule overraskelse i filmen.

> "vagt"? Og hvad med den totalt tamme "kærlighedshistorie" mellem Meg og
> Russel?

Totalt forudsigelig.

> Det var faktisk kun filmens 2 først og sidste minutter, som er værd at
> se. Resten er unødvendigt fyld.

David Morse var faktisk udmærket, som altid, men han har for få scener
i filmen, til at man skal se den for hans skyld.

Jeg aner ikke hvorfor Scala havde valgt den til Premiere Surprise, det
er absolut ikke en "must see" film.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-02-01 22:00

Hej!

Lars Josephsen wrote:

> Han hedder faktisk David Morse (rollen hedder Peter Bowman).

Hehe, ups :) Det gik lidt hurtigt på Imdb...

> Det var oplagt, men ikke nødvendigt, så jeg troede at de ville lade være.

Men ak!

> [...]
> 5. Meg Ryan får sin mand tilbage og siger farvel til Russel Crowe.
>
> Hvis jeg havde taget fejl, bare på et punkt, ville der have været en

Nemlig, sådan havde jeg det også. Jeg gættede på præcis samme forløb, og
biiig surprise :(

> David Morse var faktisk udmærket, som altid, men han har for få scener
> i filmen, til at man skal se den for hans skyld.

Ja afgjort, han spiller såmend godt nok. Men klicheerne...

> Jeg aner ikke hvorfor Scala havde valgt den til Premiere Surprise, det
> er absolut ikke en "must see" film.

Nope...