MS Windows
briani 27239
Kan ikke brænde i winXP
Fra : MrWheel

Dato : 28-04-02 18:35

Hej jeg har et underligt problem, problemet består i at jeg ikke kan brænde
cd'er i windows XP, men jeg kan godt brænde i win98SE, jeg har installeret
den nyeste ver. af ASPI men problemet forsætter, håber at nogle kan hjælpe
mig.

På forhånd tak

//MrWheel

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 28-04-02 19:05

Hej
Hvilken version af Aspi idet v4.7 ikke kører ret godt under XP skal være 4.6
Steen

Fra : Lyrik

Dato : 29-04-02 09:50

"MrWheel" <dsl53373@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> den nyeste ver. af ASPI men problemet forsætter, håber at nogle kan hjælpe
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fjern ASPI. Det bruges ikke i XP. ASPI er GAMMELDAGS, ligesom Dos.

Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 12:33

Mon, 29 Apr 2002 10:49:49 +0200, skrev "Lyrik"
<lyrik@heaven.dk>:

>Fjern ASPI. Det bruges ikke i XP. ASPI er GAMMELDAGS, ligesom Dos.

Hmm, så er der da en del ting man ikke vil kunne og nogle
brænderprogrammer kræver det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 01:45

Lyrik skrev:

> Hmmmmm...!
> Hvorfor kan jeg så undvære det helt og aldeles og gøre alle de
> ting du "praler" af?

Det har jeg ingen anelse om.

> ASPI er mig bekendt cdromdrivere til windows 95/98/Me. Hvad
> bestiller de i Windows XP?

Mig bekendt er ASPI et slags lag som gør det muligt for hardware og
software at snakke sammen. Altså f.eks. et brænderdrev og brænder-
software. <http://www.cdrlabs.com/articles/index.php?articleid=3>

Hverken Win2000 eller XP er født med det, men for mit vedkommende kom
programmer som Nero, CdrWin, CDex, Audiograbber, EAC osv. ikke til at
køre tilfredsstillende før jeg fik installeret ASPI. Om det så kunne
løses på en anden måde tør jeg ikke sige, men ASPI virkede for mit
vedkommende.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 30-04-02 01:45

Fra : Martin Bak

Dato : 29-04-02 15:54

Der er for ganske nylig kommet en opdatering til WinXP vedrørende brændere.
Jeg ved ikke om den vil hjælpe dig, men det er da værd at prøve.

http://windowsupdate.microsoft.com

-
Martin Bak

Fra : Jesper Brock

Dato : 30-04-02 22:04

"Martin Bak" <langedyr@hotmail.com> wrote in message
> Der er for ganske nylig kommet en opdatering til WinXP vedrørende
brændere.
> Jeg ved ikke om den vil hjælpe dig, men det er da værd at prøve.
>
> http://windowsupdate.microsoft.com

Hvis du bruger Nero, skulle der være en vis sansynlighed for at den nye
opdatering til Win XP kan løse problemet.

Jeg havde selv problemer med at Nero "frøs" i WIN XP Pro UK... jeg måtte
faktisk reinstallere win ME og lave dualboot og så boote til WIN ME hver
gang jeg skulle brænde noget... ikke ret fedt

Jeg installerede den nye opdatering i fredags og nu virker Nero fejlfrit
under win XP... nu mangler jeg så bare en driver til en mustek-scanner, så
kører hele systemet under XP...

--

Venlig hilsen

Jesper Brock
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Madsen

Dato : 29-04-02 21:38

Lyrik skrev:

> Fjern ASPI. Det bruges ikke i XP. ASPI er GAMMELDAGS, ligesom Dos.

Jeg eeeelsker i så fald at være gammeldags og min WinXP Pro og Win2000
kører aldeles glimragende med ASPI 4.60. Med ASPI 4.70 kører det ad
h...... til, men det er der jo råd for.
Uden ASPI er der mange programmer jeg ikke kan få til at virke
tilfredsstillende. F.eks. brænder- og rip-programmer til musik-cd'er.

Madsen.

Fra : Lyrik

Dato : 30-04-02 01:06

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Fra : claus b. p.

Dato : 30-04-02 08:18

Citat (jeg tror det kommer fra Adaptec):"

The Advanced SCSI Programming Interface (ASPI) has become an industry
standard
SCSI software interface in the DOS, Windows, OS/2, and Netware environments.
ASPI allows developers to write device drivers and applications which are
independent of the specific host adapter platform used to connect SCSI
peripherals. With ASPI, there is a single driver managing the host bus
adapter, eliminating conflicts when multiple applications try to access the
SCSI bus at the same time."

mvh. Claus

/klip/

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-02 00:15

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in message
> Citat (jeg tror det kommer fra Adaptec):"
<klip>
+++++++++++++++++++++++++++++++++++
Altså! Du bruger vel heller ikke config.sys og autoexec.bat i Windows
XP???
Citatet er da godt nok men ikke brugbart til XP.
CDROMdriverne til et brænderdrev i XP hedder:

cdrom.sys
imapi.sys
redbook.sys
storprop.dll

Hvor de før hed ASPI og ASPIENUM.

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 21:55

> [...]
> den nyeste ver. af ASPI men problemet forsætter, håber at nogle kan hjælpe

Bruger du det indbyggede brænderprogram i XP eller et rigtigt program?
XP programmet kan kun bruges til at overføre filer, ikke til kopiering.
EasyCD og Nero skal være nyeste version for at kunne bruges under XP

Hilsen Aksel

Fra : [9000] Totter

Dato : 01-05-02 19:17

Hvor kan man downloade ASPI 4.6 til WinXP?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-02 20:01

Wed, 1 May 2002 20:17:06 +0200, skrev "[9000] Totter"
<given@besked.com>:

>Hvor kan man downloade ASPI 4.6 til WinXP?

Du forstår sikkert ikke det meste af det, der står på siden, men
links er gode nok (og til at forstå).

<http://www.mediapolis.cz/vypal/download.asp?kat=ASPI>

aspi4all skulle være at foretrække, det er en knækket version af
4.60.

Ellers er der noget med, at du skal have noget Adaptec på
maskinen for at du kan bruge 4.60.

Fra : [9000] Totter

Dato : 01-05-02 20:08

Jeg takker, jeg har en Adaptec 29160 SCSI controller.

Fra : Simon Kamber

Dato : 02-05-02 22:11

On Sun, 28 Apr 2002 19:35:05 +0200, "MrWheel"
> [...]

>den nyeste ver. af ASPI men problemet forsætter, håber at nogle kan hjælpe
Læste noget i Privat computer om at nogle brænderprogrammer blokerede
for bærnding i xp. Prøv af afinstallere alle brænderprogrammer og
installer dem et for et for at se hvilke der er i vejen.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen