MS Windows
briani 27239
slet harddisk
Fra : Peder dynesen

Dato : 28-04-02 18:06

jeg skal have min pc lagt om.
(dels af nød og dels en hovedrengøring)
jeg ville bare gerne gemme mine kontakt
personer (email adresser)og mine foretrukne
hjemme sider på en diskette.
og så ligge dem ind igen.
hvordan gør man det??
jeg har før tastet alle mine adresser ind
manuel, men det må kunne gøres nemmere
venlig hilsen peder ikke nogen pc nørt

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 18:35

Peder dynesen skrev:

> jeg skal have min pc lagt om.
> (dels af nød og dels en hovedrengøring)
> jeg ville bare gerne gemme mine kontakt
> personer (email adresser)og mine foretrukne
> hjemme sider på en diskette.

Dine kontaktpersoner er gemt i en fil med efternavnet *.wab.
Typisk er fornavnet på filen det brugernavn du er logget ind med.
(F.eks. Peder Dynesen.wab).
Hvor den er placeret henne er afhængig af styresystem, men prøv at
søge efter den med Start > Søg.

Dine foretrukne hjemmesider er placeret i en mappe ved navn
Favorites eller Foretrukne og hvor den er placeret er også afhængig
af styresystem. Den burde du også kunne finde vha. Start > Søg.

Madsen.

Fra : Camilla Bjørn

Dato : 28-04-02 20:37

Hej Peder.

Da jeg kan se du bruger Outlook Express 5.0, er der en nemmere måde at gøre
det på.
Gå ind i Outlook Express.
Åben dit adressekartotek.
Gå ind i menuen filer.
Eksporter - Adressekartotek som WAB.
Nu har du dit adressekartotek på en diskette.

Der er dog lige en ting du skal huske. Hvis du har tænkt dig at opdatere dit
Outlook Express, så skal du indlæse dine kontaktpersoner først, og så
opgradere da 6.0 ikke kan kende det gamle format...

Når du skal have kontaktpersonerne ind igen, gør du det på samme måde, men
vælger selvfølgelig bare importer istedet for eksporter.

Mht. dine foretrukne sider, så går du ind i Internet Explorer, ind i menuen
filer, og vælger den som hedder Importer og Eksporter... der kommer en guide
som hjælper dig igennem.

Med venlig hilsen

MD

Fra : Peder dynesen

Dato : 29-04-02 10:57

Camilla Bjørn <camillab@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aahj7t$1m37$1@news.cybercity.dk...
> [...]
menuen
> filer, og vælger den som hedder Importer og Eksporter... der kommer en

venlig hilsen peder

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-02 22:24

"Peder dynesen" <pederdynesen@get2net.dk> wrote in message

> jeg har før tastet alle mine adresser ind
> manuel, men det må kunne gøres nemmere
> venlig hilsen peder ikke nogen pc nørt
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Gå ind i Outlook Express =>File=>=>Export adressbook=>Endelig text file
comma separeted!!
Hvis du gemmer wab-filer så får du problemer med at få dem
importeret(muligheden lige ovenover export) Men hvis du gemmer dem som tekst
fil kommasepareret så passer den til alle Outlook express versioner og kan
importeres uden besvær.

Hilsen
Jens

Fra : Madsen

Dato : 02-05-02 00:12

Lyrik skrev:

> [...]
> som tekst fil kommasepareret så passer den til alle Outlook
> express versioner og kan importeres uden besvær.

Ja og så kunne vi jo lige tage en mulighed mere med ExpressAssist.
<http://www.ajsystems.com/oexhome.html>

Det er let(h). :)

Madsen.