Vertical linie i FP2002
Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-04-02 16:44

I FP 2002 kan man indsætte en Horisontal line via
Insert | Horizontal line...

Kan det passe man ikke på samme måde kan indsætte en vertical linie
uden at skulle lave noget grafik først.?

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 16:59

Sun, 28 Apr 2002 17:43:46 +0200, skrev Karsten Jensen
<k-j@post6.tele.dk>:

>Kan det passe man ikke på samme måde kan indsætte en vertical linie
>uden at skulle lave noget grafik først.?

Ja, kun ved at bruge noget css, kan du undgå at bruge grafik.

red">
indhold

eller i en tabel

solid red">
indhold

border right kan selvf. også være border-left.

Du kan også lave det direkte i FP, hvis du kigger på css, men
desværre er jeg ikke den rette til at svare på, hvordan du gør
det.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Karsten Jensen

Dato : 28-04-02 20:47

On Sun, 28 Apr 2002 17:58:59 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Ja, kun ved at bruge noget css, kan du undgå at bruge grafik.

> [...]

Tak. Jeg kan godt få begge til at virke, men det vælter bare resten.
Det ser lidt for svært ud til mig.....

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 29-04-02 08:27

On Sun, 28 Apr 2002 17:58:59 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

Hvor kan jeg i øvrigt læse mere om disse to koder? Har prøvet på
www.webtip.dk - men kan ikke finde disse to?

"div style"
&
"table style"

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-04-02 12:27

Mon, 29 Apr 2002 09:27:09 +0200, skrev Karsten Jensen
<k-j@post6.tele.dk>:

>Hvor kan jeg i øvrigt læse mere om disse to koder? Har prøvet på
>www.webtip.dk - men kan ikke finde disse to?
>
>"div style"

Det nok heller ikke det helt rigtige at søge på, du skal søge på
css.

indikerer at css'en er inline og kun knyttet til det element,
hvor det er skrevet i modsætning til at man også kan skrive
csskoderne i <head> eller i et eksternt cssark, hvor det så vil
gælde for hele siden/webstedet omend man også kan definere ting,
som kun skal fungere et enkelt sted.

På webtip.dk kalder hun det for typografiark.
<http://www.webtip.dk/typark/typark_index.php>
og der er også
<http://www.html.dk/tutorials/css/>