Cybercity
Fra : T. Cao

Dato : 28-04-02 21:38

Er der nogen som kan hjælpe mig til at konfigure routeren så jeg kan spille
på Zone.com. Jeg kan ikke helt finde ud af vejledning på hjemmesiden
(cybercity).

--
MVH
cand. oecon.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-02 22:14

Sun, 28 Apr 2002 22:37:34 +0200, skrev "T. Cao"
<tcao1998@yahoo.com>:

>Er der nogen som kan hjælpe mig til at konfigure routeren så jeg kan spille
>på Zone.com. Jeg kan ikke helt finde ud af vejledning på hjemmesiden

Spørg i en intern Cybercitygruppe, det er der du finder dem der
kender til CCs routerløsninger, evt. news:dk.edb.netvaerk.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Tumlehund

Dato : 30-04-02 16:09

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Spørg i en intern Cybercitygruppe, det er der du finder dem der
> kender til CCs routerløsninger, evt. news:dk.edb.netvaerk.
> --
[klip]
Denne gruppe er også et udemærket valg, da der sidder mange, der også bruger
deres XDSL-linie til at spille på...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-04-02 16:48

Tue, 30 Apr 2002 17:09:05 +0200, skrev "Tumlehund"
<patriot@sol.dk>:

>Denne gruppe er også et udemærket valg, da der sidder mange, der også bruger
>deres XDSL-linie til at spille på...

Nej, man diskuterer udbydere her, ikke opsætning.

Læs gruppens fundats på
<http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.udbydere.xdsl>

Uddrag:
Uønskede emner:
* Opsætning af routere og andet udstyr som tilsluttes
xDSL-modemet henvises til grupperne dk.edb.netværk og
dk.edb.sikkerhed.

Fut: news:dk.admin.netikette

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Tumlehund

Dato : 30-04-02 16:12

"T. Cao" <tcao1998@yahoo.com> wrote in message
> Er der nogen som kan hjælpe mig til at konfigure routeren så jeg kan
spille
> på Zone.com. Jeg kan ikke helt finde ud af vejledning på hjemmesiden
> (cybercity).
[klip]
"Problemet" med spørgsmålet er, at der skal bruges noget router-viden
(hvordan konfigurerer man routeren), noget netværksviden (hvordan sættes
netværket op?) og noget spil-viden (hvilke porte bruger spillet? DirectX?).
Altså en god blanding fra flere områder. Sådan et spørgsmål er ikke altid
nemt at få svar på

For første skal vi vide hvilket spil det drejer sig om. Hvis det er på
Zone.com er det højst sandsynligt et spil der bruger DirectX, og du skal
derfor finde ud af hvilken version af DX du har installeret. Dernæst kan du
på finde ud af hvilke porte du skal have åbnet i routeren for at kunne få
hul igennem (jf. DirectX v? specifikationerne).

Jeg går ud fra der fulgte en manual med din router? Ellers ved jeg der er
masser af hjælp at hente på Cybercitys hjemmeside.