Problemer m. pelsen
Fra : Thomas T

Dato : 04-02-01 19:55

Hej

Jeg har en Brun-labrador, en virkelig pragthund, men her det sidste halve
års tid har den haft mange problem med pelsen.
Da den var lille fik jeg af vide at den var allergisk over for kød og det
passer også meget godt med at den fik det bedre i pelsen da den ikke fik kød
mere.
Nu har den i et ½ år fået nogle stor røde områder omkring navlen. Så jeg har
haft den ved dyrlægen flere gange, men de kan ikke finde ud af hvad den
fejler. Der er blevet sendt prøver ind til serum-instituttet, men de ved
heller ikke hvad der er i vejen. Det klør meget kan jeg se.
Når den er ved dyrlægen får den en medicinkur så den taber hårene omkring
det røde og det hjælper også en tid, men det kommer igen.
Det er synd at hunden skal gå halvskaldet rundt.
En anden ting er vores kat. Det er ikke det samme den har, men der har nogle
store åbne sår på hele kroppen som også klør. Kan de to dyr fejle det samme
og smitte hinanden hele tiden.
Nogle vi har snakket med der taler og "Vandrende skæl" er der nogen der ved
hvad det er. Hunden er nemlig angrebet af skæl.

Jeg håber der er nogen der har nogle forslag, eller har set noget ligende,
da jeg er utrolig glad for mine dyr.

Hilsen
Thomas Thomsen, Fredericia

Fra : Kosmonauten

Dato : 04-02-01 20:36

Hej Thomas,
på nedenstående link kan du læse om "vandrende skæl":
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/v_hund_syg_index.html

Min "gamle" hund havde loppeallergi, og det var frygteligt at se hvordan den
nærmest slikkede sig til et stort sår.
Men det er det så ikke i jeres tilfælde.
Jeg ønsker dig held og lykke med det og håber at du får nogle brugbare svar
og ikke mindst en løsning på jeres pelsproblem.
Med Nethilsen
Martin & Laika

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-02-01 21:54

Mht. katten... Hvis ikke det er loppe allergi burde i få den undersøgt for
mider. De kan nemlig gi' de store sår mm. Meget grimt for katten. Har i
prøvet at gi' hunden Animin?? Animin har mange virkningsområder og bliver
anbefalet af mange der har prøvet det. Jeg bruger det selv tli min Lab. Det
kan købes ved de fleste dyrlæger så vidt jeg ved. Jeg har haft gode
erfaringer med det i det jeg har haft brugt det på 4 forskellige hunde, hvor
jeg har kunnet mærke en tydelig forskel. Desuden er det noget lig det de
bruger i de store dyreparker til løver mm.

Følgende er et uddrag af hvad der står om produktet på den medfølgende
seddel:

Vital Animin / Top-Trace er et kosttilskud, som indeholder et koncentrat af
mere end 30 nye mineralstoffer. Disse sjældne mineraler kaldes spormineraler
og findes i fødekæden i så små mængder at de ofte er i underskud i foderet.

Vital Animin har en god all-round effekt, hvor specielt følgende kan
fremhæves:

*Sikrer en flot pels og afkorter fældningsperioden (Det er den her du skal
bide mærke i. Det styrker pelsen og har også været meget efektivt på min
Lab.'s pels, der var meget strid og fældende)

*Fremmer sund knoglevækst og udvikling af muskulaturen

*Modvirker problemer med ledvædske, ledbånd og svage poter

*Øger hundens modstandskraft overfor HD og gigt

*Øger den biologiske værdi af den samlede kostplan / foderblanding

HD og Avlsgodkendelse:
På landbohøjskolen er der undersøgt 32 Schäferhunde fra 6 kuld, som har fået
Vital Animin i foster og opvækstperioden og alle hunde var ved 1 års alderen
fri for HD i den grad, at de blev avlsgokendte i DKK.

MvH R. Ilsøe

-PS. Jeg får altså ikke penge for at reklamere for produktet. Jeg deler bare
mine erfaringer med det!:)

Fra : Spraka & Tyra

Dato : 04-02-01 22:40

Enig ! ! !

Præparatet kan absolut anbefales !!!!

/Svend

Fra : Søren Petersen

Dato : 05-02-01 00:51

Er det udelukkende et kost-tilskud?

Jeg spørger bare fordi jeg ikke har hørt om det og er lidt nysgerrig. Det må
vel også være forebyggende??!!?

Min Labrador får også lidt skæl når han har haft lopper, det har dog ikke
været særlig slemt.

Med venlig hilsen
Søren Petersen

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-02-01 10:42

> Er det udelukkende et kost-tilskud?

Det er et pulver, der ligner aske, som man drysser ud over maden. Hundene
er oven i købet helt vilde med det også!:)

> Jeg spørger bare fordi jeg ikke har hørt om det og er lidt nysgerrig. Det

> vel også være forebyggende??!!?

Det er både behandlende og forebyggende. Det styrker jo de nævnte områder,
så de er bedre rustet. Desværre er pulveret temmelig dyrt!:(

R. Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 05-02-01 12:43

Mon, 5 Feb 2001 10:41:49 +0100, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>Det er både behandlende og forebyggende. Det styrker jo de nævnte områder,
>så de er bedre rustet. Desværre er pulveret temmelig dyrt!:(

Det synes jeg da ikke Rinnie. Der skal jo meget lidt til,
og jeg har set gode resultater på en gammel hund! Vi propper jo
gladeligt alt muligt i os selv, og så skal vores hunde vel ha'
lige så gode betingelser. Jeg har 12 små hunde, og de får alle
Vital Animin. Hvad angår mig selv, er jeg dog for nærig... *S*

--
Venlig hilsen sonpet@***mixeren.com fjern de 3 *
Sonja http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-02-01 13:22

> [...]
> lige så gode betingelser. Jeg har 12 små hunde, og de får alle
> Vital Animin. Hvad angår mig selv, er jeg dog for nærig... *S*

Mit holder ca. 1 mdr. for 120,- kr. Nu da min lille vaps (8 mdr.) vejer 30
kg. skal han op og ha' 3 mål med lille top på, så det løber lidt op, men det
er rigtigt, det er ikke dyrt når man tænker på hvor meget godt det giver.
Bimmer (argh! Hader det navn! *G*) har problemer med venstre forben specielt
når det er koldt, men det holdes virkelig godt nede med Animin.

Rinnie Ilsøe

Fra : x Vuf x

Dato : 05-02-01 22:35

Mon, 5 Feb 2001 13:21:53 +0100, R. Ilsøe wrote:

> [...]
>Bimmer (argh! Hader det navn! *G*) har problemer med venstre forben specielt
>når det er koldt, men det holdes virkelig godt nede med Animin.

Det er da osse noget af en vaps, du har der...
Jeg forstår ikke rigtigt, hvordan den kan ha' vrøvl med forbenet,
når den kun er 8 mdr.? Så er det jo da ikke gigt?!
Har den ikke fået det kalk, den skulle ha', da den var mindre?

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Fru Bufas

Dato : 05-02-01 01:18

"R. Ilsøe" <maa@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Ja.... Men hvilken HD ville de ha haft ellers ???

MVH Fru Bufas

--

ICQ # 44 63 61 65

http://bufas.homepage.dk

http://razco.homepage.dk

http://kira-hund.homepage.dk

http://viborgph.homepage.dk

Fra : R. Ilsøe

Dato : 05-02-01 10:39

> Ja.... Men hvilken HD ville de ha haft ellers ???
>
> MVH Fru Bufas

Schäfer er en af de racer der er mest belastet af HD, så det er et ret flot
resultat. (Ellers forstår jeg dig vist ikke??)
Jeg kan da forstå hvis du er skeptisk, men i og med at jeg også selv har set
tydeligt resultat på 4 ud af 4 af mine hunde, så er det endnu et ord for at
det ikke bare er et eller andet smart pulver!:)

R. Ilsøe

Fra : John

Dato : 04-02-01 21:41

Hej Thomas.

Har jeres kat lopper eller har haft ?.

Den beskrivelse du kommer med kunne nemlig
godt ligne en fremskredende loppespytallergi ved din
hund. Katten kunne være smittebærer.

Jeg har selv en hund der lider af ovenstående
lidelse og når han har været ramt af lopper, udskiller
hans hud og pels de reaktioner som hårtab, røde prikker i
især lysken, sårdannelser og ekstrem skæl fra nærmest top til tå.

1 enkel loppe på "blodjagt" er nok til at fremkalde allergien!.

Nu er det heldigvis langt tid siden han sidst var angrebet og
det skyldes blandt andet at jeg nu behandler ham særdeles
effektivt med loppemiddlet Advantage Vet og Program Pet en
gang hver 5-6 uge. Har din hund lopper, vil de blive slået ihjel
i løbet af 24 til 48 timer og topeffekten af loppeallergien skulle
gerne herefter aftage i løbet af 8-10 dage. Især skæl forsvinder
meget hurtig fra pelsen efter påbegyndt behandling med
Advantage Vet.

En anden ting ved længere vedvarende loppespytallergi
er at pelsen bliver ildelugtende.

Blot mit bud.

Webhilsen
Jhn og loppefri labs.

Fra : Bettina Og Bjarne Ve~

Dato : 09-02-01 09:51

Hejsa...

Her vil jeg anbesfale dig at prøve Aloe Vera... Der findes en spray specielt
til dyr, der er køedæmpende og beroliger hude, så dyrene ikke forværrer
tilstanden ved at slikke og klø på området. Derudover kan du give Aloe Vera
Juice i foderet. Det styrker immunforsvaret og bekæmper betændelses
tilstande i kroppen. Læg ud med en reletivt høj dosis mens dyrene har
problemet og trap ned til et vedligeholdelses niveau, når udbruddet er væk.
Aloe Vera er jo kendt for sine helende egneskaber gennem årtusinder og
garanteret uden bivirkninger, så hvis det ikke hjælper, så skader det heller
ikke.
Det er et godt alternativ eller supplement til de hormon præparater og
antibiotika der ellers bruges ved kløe og hudproblemer.

Du kan læse mere her : http://aloe.kopasia.dk

Eller send mig en mail... så skal jeg gerne opstille en kur til dig.

Og lige til sidst.... Hvis Aloen ikke virker - har du ikke spildt dine
penge, for du har 90 dages ubetinget returret...

Hejsa fra
Bettina
Hundefrisør & Aut. FLP forhandler