Ericsson R300 ?
Fra : Zonfon

Dato : 28-04-02 12:07

Nogen som har fået erfaringer med Ericsson R300 og nogen der kender
forskellen på T65 og R300 foruden designet
GrillBiller_DK ICQ#: 8766745 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Zonfon

Dato : 28-04-02 13:38

jeg mente selfølig R600

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 28-04-02 18:02

"Zonfon" <snot@dig.tk> wrote in message
> jeg mente selfølig R600

R600 er en bra telefon, som jeg i en periode godt kunne tenkt meg selv. Men
så kommer Nokia 3510 da, sannsynligvis i juni. Sonyricsson har ikke akkurat
gjort noe taktisk klokt trekk ved å utsette R600 så lange at Nokia får
lansert både 3410 og 3510 på CeBit-messen. R600 kommer i mai, mens de to
nokiamodellene sannsynligvis kommer i juni.

Så til forkjellene (har sammenlignet data fra Sonyericssons hjemmeside):

Dette har T65 og ikke R600:

T65 har e-post-klient
T65 har mye bedre batteritid
Innebygd modem
Stemmestyring av utgående samtaler
Synkronisering med PC
HSCSD
Kompatibelt med mer tilleggsutstyr, dog ikke så mye som f.eks T39
Et elendig tastatur (unntatt navigasjonstastene, som er meget bra)
Innebygget batteri (SIM-kortholderen sitter øverst på telefonen)

Dette har R600 og ikke T65:
Muligheter for å skifte farge på displaylyset (grønn, rød og orange)
Ikke innebygget batteri (som på de fleste andre telefoner)
Mobile chat

Tar forbehold, da opplysningene angående R600 er sparsommelige.
Dessverre har Sonyericsson ikke giddet å tilby den virtuelle telefonen, som
man finner på mange andre modeller. Da kan man prøve telefonen på
hjemmesiden, slik som f.eks med T65, T20, T39, T68 osv . På den svenske
siden har man ikke engang tatt den med under "Kommer snart". Det er for
dårlig, samt at de som har ventet på R600 har måttet vente veldig lenge.

R600 har en del mindre finesser enn T65, men den har GPRS, noe som gjør
surfing med WAP til noe man har råd til. Og så vil den bli relativt lavt
priset.

At hverken T65 eller R600 har utskiftbare deksler, er det kanskje bare
Ericsson som forstår. De er jo først og fremst ment for ungdomssegmentet.
Utskiftbare deksler er jo en av grunnene til Nokias suksess.

T65 er en utmerket telefon, som jeg selv har hatt. R600 er enkel og grei, og
også den ser stilig ut. Men Nokia 3510 har også GPRS, samt polyfoniske
ringesignaler. At den har utskiftbart deksel trenger jeg ikke nevne... Men
den er faktisk større enn 3310/3330.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 29-04-02 12:45

Hej

"Thorolv Valentinsen" <tvpost@chello.no_SPAMMERS_SOD_OFF> wrote:

> [...]
>lansert både 3410 og 3510 på CeBit-messen. R600 kommer i mai, mens de to
>nokiamodellene sannsynligvis kommer i juni.

I Dk ser det ud til at begge telefoner allerede sælges ! - R600 har TDC
Teledanmark annonceret med de seneste par uger til kr. 1599,- m. abb. og
1899,- u. abb. Det samme gælder for Nokia 3510 som annonceres samme
sted, og til samme pris, denne annonceres også af Orange, og Expert
kæden.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 29-04-02 19:21

"Ole Rasmussen" <dont_reply@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> 1899,- u. abb. Det samme gælder for Nokia 3510 som annonceres samme
> sted, og til samme pris, denne annonceres også af Orange, og Expert

Jeg har vært innom Teledanmark Der fant jeg R600. Klikket på "læs mere", og
der fikk jeg opplyst at "leveringstid er p.t. ukendt"

Det vil vel si det samme som at man, som andre steder jeg har sett den
annonsert, kun kan forhåndsbestille den.

3510 fant jeg ikke i det hele tatt.

Men mai er nok måneden R600 kommer i butikkene. Enkelte butikker har visst
begynt å få inn reklamemateriell etc. Nokia sier 3510 kommer i Q2, og det
vil innen utgangen av juni.

Tror jeg venter på 3510, selv om R600 ser ut til å være en bra telefon.

Mvh

Thorolv

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 30-04-02 20:52

> [...]

>Jeg har vært innom Teledanmark Der fant jeg R600. Klikket på "læs mere", og
>der fikk jeg opplyst at "leveringstid er p.t. ukendt"

Siden jeg skrev mit indlæg har jeg i anden anledning besøgt en TDC
telebutik fysisk (Hillerød) og dér havde de faktisk R600 på hylderne !
- Til gengæld så jeg ikke noget til Nokia 3510. - Men du har nok ret i
at de ret ofte er tidligt ude med annoncering af kommende telefoner.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 30-04-02 23:48

> [...]
> - Til gengæld så jeg ikke noget til Nokia 3510. - Men du har nok ret i
> at de ret ofte er tidligt ude med annoncering af kommende telefoner.

Ok, dersom man kan kjøpe en R600 i Hillerød, betyr det borteseier :) Har
nemlig ennå ikke hørt at den er kommet i hyllene her i Norge. Men det er nok
ikke lenge til.

Ellers regner jeg det som helt selvfølgelig at du ikke har funnet 3510 i
hyllene. Det er nok minst en måned for tidlig, når vi nå skriver 1. mai.

Jeg tør tippe at sommerens store slagere blant nyhetene i ungdomssegmentet
blir Ericsson T65 og R600, og Nokia 3410 og 3510.

Mvh

Thorolv