Webspeed på to pc'ere via switch.
Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 28-04-02 13:41

Hej NG.

Som ejer af to pc'er kunne jeg godt tænke mig at lave et lille
hjemmenetværk.

Jeg har en Webspeed forbindelse med kabelmodem.

I forvejen har jeg sat mine to pc'ere sammen med et krydskabel og delt
internettet den vej, men det kunne være rart at komme på internettet med den
bærbare når den stationære (hvor kabelmodemet er sat til) ikke er tændt.

Kan dette lade sig gøre ved evt. at sætte kabelmodemet til en switch nu når
man jo kan få to dynamiske adresser hos TDC ?

--
Mvh.
Jean Christophe

Fra : Per Krabbe

Dato : 28-04-02 13:51

Ja, du har selv svaret på spørgsmålet. Men husk at du skal have 2 dynamiske
ip'er. Og disse kan måske godt skifte en del fra gang til gang. Det vil 100%
virke og du har nu muligheden for max at have 2 computere på nettet ad
gangen.

Med venlig hilsen
Per Krabbe
perkrabbe@hotmail.com

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 13:59

"Jean Christophe B. Thomsen" <jean@studi.dk> wrote in message

> [...]
når
> man jo kan få to dynamiske adresser hos TDC ?

Ja, det skulle man da mene...

Men hvad med en Router med Wireless interfase?? Så kan du jo bruge din
bærbare, hvor det skulle være i rimelig afstand...

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 28-04-02 15:35

> Men hvad med en Router med Wireless interfase?? Så kan du jo bruge din
> bærbare, hvor det skulle være i rimelig afstand...

Jeg har faktisk været ved at overveje det, meeen der er stadig en
prisforskel på min 2000 kr som jeg ikke lige har råd til at betale pt.

/Jean