opsætning af netværk
Fra : Sting

Dato : 28-04-02 12:48

Hej
Jeg vil gerne have 3 computere i netværk. De skal dele en TDC adsl
forbindelse. hvordan gør jeg det nemest? skal jeg bruge en hub eller en
switch?
på forhånd tak
Biss

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 12:52

"Sting" <christianogmaria@stofanet.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg vil gerne have 3 computere i netværk. De skal dele en TDC adsl
> forbindelse. hvordan gør jeg det nemest? skal jeg bruge en hub eller en
> switch?

En switch ja, og 4 dynamiske IP adresse. Hvis det er TDC|BB adsl, hvis det
er Netexpress eller BT. Så skal du derudover have en Router. Hvis du har den
gamle NE1 løsning med ATM kort, skal du konvatere til NE2. Ellers er det 2
netkort i den ene pc´er og dele derudfra til de 2 andre pc´ere.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 28-04-02 12:57

Er det ikke nok med en Router, der er da 4 swits udgange og det var kun 3
pc, han skulle have på sit netværk....
henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 13:00

"Henrik Petersen" <hep@image.dk> wrote in message
> Er det ikke nok med en Router, der er da 4 swits udgange og det var kun 3
> pc, han skulle have på sit netværk....

Jo såfrem routeren har indbyget switch. Men det sagde jeg jo ikke noget om.
Det kommer jo helt an på hvilket produkt man vil købe.

Men når man siger en Router, er det en router, ingen indbygget switch.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 28-04-02 17:25

Den router der er med TDC er der da indbykket en 4 ports swits, hvis da
husker rigtigt ikk.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 17:27

> Den router der er med TDC er der da indbykket en 4 ports swits, hvis da
> husker rigtigt ikk.

Hvem har snakket om TDC´s router? Og nej, ved ikke hvad TDC´s router kan

Fra : Henrik Petersen

Dato : 28-04-02 19:02

Hej
[...]

Det var bare hvad der stod i posten.... eller er det bare mig der har læst
forkert...men står der ikke TDC...

henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 20:51

> Det var bare hvad der stod i posten.... eller er det bare mig der har læst
> forkert...men står der ikke TDC...

Dohh,, det er fuldkommen ligegyldigt. Om du benytter en router/switch købt i
Kina eller om du køber den af TDC... Bare den virker.

Se evt. på proconsult.dk de har et godt udvalg.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 28-04-02 23:00

Det kan jeg kun give dig ret i, men det er lidt dumt at købe en router og en
swits, hvis der er 4 udgange på routeren og man kun skal have 3 pc´er på ikk

henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-02 15:03

> [...]
en
> swits, hvis der er 4 udgange på routeren og man kun skal have 3 pc´er på

Jo, men så er det jo stadig det samme. Den afgørelse må man jo selv tage Om
man vil have dem hver for sig, eller samlet i et produkt