MS Windows
briani 27239
System Idle
Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 12:09

Når jeg åbner Task Manager (Ctrl+alt+del) under processes bruger System Idle
næsten hele tiden 96 %. Til tider kører systemet meget langsomt. Kunne det
tænkes at en hacker bruger alle mine resourcer??

PS. Jeg har sat systemet til at køre programmer i forgrunden optimalt.
Derfor mener jeg det er unormalt at System idle er så høj.

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 12:11

Glemte jeg at fortælle jeg bruger xp pro

Fra : Skimmerhorn

Dato : 28-04-02 12:35

Holyfather wrote:
> [...]
>
> PS. Jeg har sat systemet til at køre programmer i forgrunden optimalt.
> Derfor mener jeg det er unormalt at System idle er så høj.

Prøv at slå op hvad "idle" betyder !!!

Skimmerhorn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 12:36

"Holyfather" <the_holyfather@hotmail.com> wrote in message

> Når jeg åbner Task Manager (Ctrl+alt+del) under processes bruger System
Idle
> næsten hele tiden 96 %.

Det betyder bare at du har 96% ledige resurcer

> Til tider kører systemet meget langsomt. Kunne det
> tænkes at en hacker bruger alle mine resourcer??

Det kan det da altid tænkes. Men du må kunne se hvilke programmer der bruger
resurcer. Idle procenten er ikke så spændende. Det er mere hvilke programmer
der bruger resurcerne.

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 12:48

Jeg ved godt hvad idle betyder. Derfor mener jeg det er underligt, at
computeren kører så langsomt, netop når idle er på 96%

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-04-02 12:50

> Jeg ved godt hvad idle betyder. Derfor mener jeg det er underligt, at
> computeren kører så langsomt, netop når idle er på 96%

Det må være noget tilfældigt...

Ellers kan det være at et program pludselig bruger mange resurcer, at
taskmanageren ikke kan nå at udlæse resultatet

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 28-04-02 18:44

Kig lige på http://www.usenet.dk/netikette/ og lær noget om citat-teknik...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 13:12

Holyfather skrev:

> Når jeg åbner Task Manager (Ctrl+alt+del) under processes bruger
> System Idle næsten hele tiden 96 %.

Prøv at kigge på hvor meget din processor arbejder. Det er mere
vigtigt. (Performance-fanebladet).

Madsen.

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 14:10

Når det er den kører rigtig langsomt, kører den op mod 100 %. Det er jo
derfor den kører langsomt. Bare mystisk, når jeg kun har Outlook og kazaa
åben. Derfor tænkte jeg, at der måske var en hacker inde og suge hele min
harddisk.

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 14:41

Holyfather skrev:

> Når det er den kører rigtig langsomt, kører den op mod 100 %.
> Det er jo derfor den kører langsomt.

Ja, men det er næppe System Idle Process der gør det. Det er sikkert
en af de andre processer du har kørende.

> Bare mystisk, når jeg kun har Outlook og kazaa åben. Derfor
> tænkte jeg, at der måske var en hacker inde og suge hele min
> harddisk.

Hvis du kigger under fanebladet Processes i Taskmanageren, så ser du
hvor mange processer der kører i baggrunden. Hvis du prøver at holde
øje med de forskellige processer, så skulle der også gerne stå ud for
dem hvor meget af din processorkraft de sluger i procent.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/cpu_forbrug.gif>
Som du ser på ovenstående screenshot så har jeg pt. et program kørende
som sluger 69 % af cpu'en.

PS: Vil du ikke være venlig at følge vejledningen på denne side:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Madsen.

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 18:27

> [...]
> øje med de forskellige processer, så skulle der også gerne stå ud for
> dem hvor meget af din processorkraft de sluger i procent.

Det er netop under processes, hvor idle kører med 96%. De resterende
programmer kan således kun køre med 4 %. Derfor kører systemet langsomt. Og
der er som tidligere omtalt et problem, også selvom jeg kun kører
mailprogram og f.eks kazaa (Plus de sædvanlige programmer der kører i
baggrunden)

Fra : Madsen

Dato : 28-04-02 19:02

Holyfather skrev:

> Det er netop under processes, hvor idle kører med 96%. De
> resterende programmer kan således kun køre med 4 %.

Enten er der noget jeg har misforstået eller også virker min pc stik
modsat af hvad din den gør. Lige nu viser min System Idle Process 35 %
ud for CPU. Som jeg forstår det så betyder det at jeg har 35 % at gøre
godt med og det passer også meget godt med at Taskmanageren viser mig
at cpu'en er belastet med ca. 65 %. System Idle Process skulle gerne
vise hvor mange % af din cpu der ikke er i gang med at lave et eller
andet.

Madsen.

Fra : Preben Charles Niels~

Dato : 28-04-02 16:48

XP brug http://www.p-c-n.dk/filer/XPAntiSpy3-English.zip

--
Preben Charles Nielsen, med loddekolbe og foran "tastaturet" siden 1970.
Mod licens betalte politiske fantaster, luk DR. Spar sponsor penge til

Fra : Holyfather

Dato : 28-04-02 18:46

Hvad bruger jeg det til. Jeg synes det er noget uoverskueligt

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 28-04-02 20:30

"Holyfather" <the_holyfather@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
optimalt.
> Derfor mener jeg det er unormalt at System idle er så høj.

System Idle er tomgang. Hvis Task manageren viser 96% System Idle
betyder det at der kun bruges 4% af processorens ydelse.
Problemet med at det kører meget langsomt må ligge et andet sted.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.