Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bulk Scan af 35mm negativer
Fra : Rune Feldt-Rasmussen

Dato : 28-04-02 11:47

Hej.
Er der nogen i NG der ved noget om scanning af større kvantitet billeder
(20-30 ruller 135-36).
Jeg orker ikke at skulle klemme så meget igennem en Coolscan med tilhørende
møgirreterende negativ holder - 6 (1!) billede af gangen, og vil derfor i
denne omgang betale mig fra det.
MVH
RF-R

Fra : Andreas Frøsting

Dato : 28-04-02 16:01

>Jeg orker ikke at skulle klemme så meget igennem en Coolscan med tilhørende
>møgirreterende negativ holder - 6 (1!) billede af gangen, og vil derfor i
>denne omgang betale mig fra det.

Jeg har da indtil flere gange, faktisk ofte, scannet 10 ruller om
dagen på min Coolscan III. Den negativholder du nævner, er det den der
FH2 "Film Strip Holder" - den er virkelig elendig?
Til min scanner fulgte der en motordrevet en med der i det mindste
selv hiver filmen ind og så scanner hele strimlen.
Den er da til at holde ud, så er det bare at smide en strimmel i og
sammen med Vuescan så kører det som batch og når den spytter strimlen
ud fordrer jeg den bare med en ny. Men det tager tid...

:wq
//andreas
http://phpwizard.dk

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 02-05-02 17:05

"Andreas Frøsting" <andreas@phpwizard.dk> skrev i en meddelelse
> Den er da til at holde ud, så er det bare at smide en strimmel i og
> sammen med Vuescan så kører det som batch og når den spytter strimlen
> ud fordrer jeg den bare med en ny. Men det tager tid...

I dén grad!!

mvh Mads